Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin isyyden voi tunnustaa?

Vierailija
14.05.2009 |

Jääkö vauvalle ikuisesti pyörimään papereihin minun sukunimeni vaikka tulisi sitten isänsä nimelle? Milloin vauva on virallisesti isän niminen? Tunnustamisen jälkeen vai kasteen jälkeen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sukunimi kumman haluaa. eli ristiäisten jälkeen. isyyden tunnustamiseen tulee sossusta kutsu kun vauva on jotain 2vko-1kk vanha.

Vierailija
2/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä ja miten sellainen tehdään? Paljonko maksaa?

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä varmaan menee oma aikansa. kannattaa kasteessa antaa sitten sinun nimi ja vaihtaa myöhemmin.

Vierailija
4/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän sukunimen. Kasteessa ilmoitetaan myös sukunimi.

Eli ensin tunnustaminen, sitten kaste, jos isän nimelle haluat.

Vierailija
5/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isyys on sinulle ja isälle selvä juttu.

Tunnustamiseen menee 15 min., elikyse on vain siitä että laitetaan nimi paperiin parin kysymyksen jälkeen ja homma sillä selvä.

Jos taas isyydestä on epäselvää, niin siitä en mitään tiedäkään

Vierailija
6/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isällä ei ole...

Minä itse tiedän 100% varmasti että tuo mikä nukkuu samassa sängyssä, niin on isä.

Vierailija
7/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia on pariskunnan kesken selvä ja mikäli lastenvalvojalla sattuu olemaan vapaa aika. Jos teillä on isyydestä jotain keskustelua ollut, niin kannattaa soittaa sille lastenvalvojalle heti kun pääsee synnäriltä pois eikä odottaa mitään kutsua.

Näin ehkä pääsee vähän nopeammin asiaan. Sieltä sitten voidaan ohjata niihin testeihin. Kun testitulos on selvä, isyys vahvistetaan.

Lapsihan tarvitsee kastaa, tai nimi ilmoittaa maistraattiin vasta 2 kk:n ikään mennessä - testitulokset saadaan kyllä siihen mennessä ja lapsi voidaan kastaa isän nimelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme