Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskallanko juoda alkoholia rv+3?

Vierailija
14.05.2009 |

Eli homman nimi on tämä:

Olen mahdollisesti vahingossa tullut raskaaksi (kondomi hajosi ovulaation aikaan). Tämä "raskaaksi tuleminen" tapahtui noin viikko sitten. Eli raskaus olisi nyt viikolla 3. Lauantaina on isot juhlat joissa todellakin oli tarkoitus nauttia alkoholia! Olen odottanut pientä nollausta jo pitkään...lapset on hoidossa ja pääsen miehen kanssa juhlimaan.

Mutta uskallankos nyt sit juoda? Voiko sikiö vaurioitua näin aikaisin? Ja tuntuu toisaalta hölmöltä olla juomatta mahdollisen raskauden takia....on kuitenkin hyvin todennäkistä, että en ole raskaana.

Voiko raskaustesti näyttää plussaa jo tässä vaiheessa?

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hiprakka on esim 3 siideriä. (ja tätä humalatilaa hain tekstissäni)

Jos taas puhutaan lasista viiniä, niin se ei ole yhtään mitään! Sen nyt uskaltaisin juoda raskaanakin. Vaikkakaan en ole koskaan juonut...en pidä viinistä :)

AP

Vierailija
22/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä tiedä oletko edes raskaana. Itse yleensä olen tehnyt näin, vasta positiivisen testin jälkeen aloittanut nämä raskausrajoitukset. Nyt viimeisimmässä raskaudessa aloitin pingottamisen jo ovulaation aikaan, noudatin listeria ym. rajoituksia, söin foolihapot ym, mutta kesken meni kuudennella viikolla.

Äitix6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei siitä ole haittaa vaikka joisit"

Täällä on taas oikeen tohtoreita paikalla.. :D

Ja kysyjänä taas joku ihminen kenelle ei yhtäkään lasta kannattaisi suoda.

On se kyllä vaikea valita,että juodakko vaiko eikö.

ihan tiedoksi, että kyllä se alkoholi vaikuttaa ihan KOKO odotuksen ajan.

itse en ole tippakaan odotusaikana juonut, eikä ole kyllä tehnyt tiukkaa.

Vierailija
24/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikin tapahtunut, alkio ei ole vielä kiinnittynyt, eli alkio ei ole missään yhteydessä verenkiertoosi. On siis vauvan kannalta aivan se ja sama juotko vai etkö ja minkä verran, alkion verenkiertoon ei missään tapauksessa pääse mitään sinun verenkierrostasi.

Hedelmöittynyt munasolu elää aivan omaa elämäänsä ja oman aineen vaihduntansa kautta tuossa vaiheessa, se on elimistön tapa suojata alkanutta raskautta siinä vaiheessa kun äiti ei välttämättä raskaudestaan tiedä.

Joten älä huomioi noita syyllistäviä kommentteja, jos haluat faktaa asiasta, sitä löytyy erityyppisestä raskautta ja alkionkehitystä käsittelevästä kirjallisuudesta tai vaikka netistä pilvin pimein. Todellakin tuo alkion kiinnittyminen tapahtuu tietyn kehityskaavan mukaisesti, ei missään nimessä edes poikkeustapauksissa tuossa vaiheessa.

Vierailija
25/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lailla se alkoholi vaikuttaa siinä vaiheessa kun se ei pääse alkion aineenvaihduntaan? Tuo sinun argumentointisi ei kyllä anna kovinkaan vahvaa vaikutelmaa perehtyneisyydestäsi asiaan.

Ja mitä kommentointiisi torhtoriudesta tulee, tohtorin arvo sinäänsä ei edellytä ihmisen alkiokehityksen tuntemusta, tohtoreita kun on monelta alalta. Itse kyllä olen jo opiskeluaikanani joutunut ko. asiat opiskelemaan ja tenttimään vaikken tohtori olekaan.

Vierailija
26/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöittynyt munasolu elää aivan omaa elämäänsä ja oman aineen vaihduntansa kautta tuossa vaiheessa, se on elimistön tapa suojata alkanutta raskautta siinä vaiheessa kun äiti ei välttämättä raskaudestaan tiedä..

Vierailija
27/27 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikolla 3+. Mitään seuraamuksia ei tullut, mutta osittain raskaus meni pilalle. Oli tosi paha mieli pitkälle raskauteen ja syyllinen olo, oltiinhan yritetty raskautta, mutta olin mukamas varma ettei tälläkään kertaa hedelmöitystä ollut tapahtunut. Pidin itseäni raskauden puoliväliin asti kelvottomana äitinä ja se tunne, että on voinut lapselleen aiheuttaa jotain pysyvää vammaa on ihan kauhea.

Neuvoni on, että mieti siltä kannalta, että mitäs jos oletkin raskaana. Olet kuitenkin vasta niin alussa, että kohtuudella voi musta juoda ihan huoletta. Kaatokännejä miettisin sinuna kahdesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi