Miten puoliso reagoi pieneen lihomiseen?
Sanoin eilen miehelleni, että olen lihonut 2kg. Mies totesi, että hänen puolestaan saa tulla enemmänkin. Kyllä ärsyttää! Eli hän on kai huomannut nuo ylimääräiset kilot. Höh.
Minusta oikea vastaus olisi ollut "ai jaa, en ole huomannut mitään". Kun kyse siis on ihan oikeasti kahdesta kilosta, vuosi sitten painoin 57kg ja nyt 59kg.
Miten teillä mies reagoi, reagoiko mitenkään?
Kommentit (30)
eli kun miehesi ei vastannut juuri oikeilla sanoilla, niin väärin meni ja mykkäkoulu pystyyn????????
En ole provo enkä mykkäkoulussa :) Ihan vaan ihmettelen, että eikö miehillä ole pelisilmää näissä asioissa (eli miten naiselle kannattaa vastata) vai onko vain mun mies vähän ajattelematon. Paino on kuitenkin sen verran herkkä aihe useille naisille, että kai sitä kaipais omalta puolisolta sellaista "no et ole mun mielestä yhtään paksumpi"-tukea ;) Kun kyse siis on ihan vain niistä parista kilosta.
ap
eli kun miehesi ei vastannut juuri oikeilla sanoilla, niin väärin meni ja mykkäkoulu pystyyn????????
punnitsetko itseäsi kokoajan. miksi?
peili kertoo kyllä jos liikaa alkais tulla
mä en ymmärrä jatkuvaa painontarkkailua
Jos kerrot miehelle lihonneesi pari kiloa, niin hän varmaan tarkoitti sitten sanoa ettei sillä ole väliä vaikka miten lihoisit. Ei hän tarkoittanut, että "olenkin katsellut että kylläpäs tursottaa!!"
Minusta tuo oli varsin kiltisti sanottu. Tai ainakin kiltisti tarkoitettu.
Jos minä sanon miehelleni lihonneeni, mies saattaa sanoa "aijaa". Tai jotain. Me kyllä jutellaan painosta ihan rennosti ja suoraan. Jos jompikumpi lihoo vähän, otetaan yhdessä kevyempi jakso syömiseen.
En ihan tajua sua ap, miehen pitää vastata just oikeilla sanoilla? Taidat olla aika nuori, ja tuut (toivottavasti) oppimaan semmoisen asian ettei toinen ihminen toimi, ajattele ja puhu sun valmiin käsikirjoituksen mukaan =) Ja hyvä niin.
Eikös tuo ole hyvä asia? miestäsi EI HÄIRITSE lihomisesi. Sitten kun kiloja on tullut 100 ylimääräistä niin voit olla huolissasi.
Hanki elämä.
itse olen 160cm ja painan 50kg. jos olet samaa pituusluokkaa, aika tuhdissa kunnossa olet. hoikassa ihmisessä pienikin painonnousu näkyy, ei pulskemmassa
että miehet sanoo ne mitä vaan, niin aina on väärin.......:S
Aivan paras vastaus, ja miehesi keksi sen ihan siinä hetkessä tuosta noin vain. Ja sinä sitten vaadit, että miehen olisi pitänyt sanoa jotain typerämpää kuin että ei muka oo huomannut. Oisitko edes uskonut, jos olisi niin sanonut.
Me kaikki muut toivotaan mielestä juuri tuota, että mies hyväksyy meidät sellaisena kuin ollaan. Jos sinä haet miehestä jotain muuta, niin anna nyt hyvä nainen se miehes jollekin sellaiselle, jonka se tekee oikeesti onnelliseksi noilla sanoillaan.
En pätkääkään. Korkeintaan semmoisena ihonalaisena hehkuna. Pahemmalta näyttää, jos on liian laiha, ja sun mitat on tosi hoikat nytkin.
Tiedän, että miehen mielestä voisin painaa enemmänkin. Mutta mies taas tietää, että itse viidyn kropassani paremmin ollessani hiukan hoikempi.
Kai se vaan harmittaa, että ne 2 kiloa kai tosiaan näkyy ja tuntuu, itse olin hölmönä ajatellut, ettei niin pientä määrää huomaa. Tai siis itse olen huomannut toki, mutta ajatellut, ettei muut huomaa.
Enkä käy puntarissa kovin usein (viimeksi puolisen vuotta sitten), nyt olin huomaavinani olevani isompi kuin ennen ja niinhän se tosiaan on.
ap
Pitääkö aina lähteä tuohon? Piti tulla pätemään, että itte on ehkä laihempi kuin ap? Mikä järki?
Ei tässä nyt ollu kyse siitä onko ap minkä pituinen tai painoinen tai mitä vaan, vaan miehen kommentista. Ja lisäisin vielä, että itte oon 155 ja tiedän, että normaalipainon rajat mun pituiselle on 48-60. Että jos ap ei oo kauheesti mua lyhyempi, on ap justiin parahissa mitoissa.
Sellasta nyt ei edes huomaa. Mun paino vaihtelee välillä 63-65 ja olen 169 cm. Ennen lapsia painoin 57 kg ja täytyy sanoa, että nyt näytän paremmalta. Joskus kun olen miehelle sanonut, että pitäskö laihduttaa muutama kilo, niin hän sanoo, että tietysti saan tehdä mitä haluan, mutta hän tykkää minusta just tämmösenä. Kuulemma on kiva kun on mistä ottaa kiinni. Minusta se on oikein kivasti sanottu!
täällä joku 160 cm tulee sanomaan että ap olisi samalla pituudella lihava....Hohhoijaa. Minä olen myös 160 cm ja painan 56 kg. En muista että minua olisi kukaan sanonut lihavaksi. Sen sijaan kun painoin 52 kg, laihuuttani kommentoitiin melkoisen usein. Nykyään mies kehuu lähes päivittäin muotojani ;D
Että en kai vielä mikään valas ole. Tosin minun mieheni on sanonut että häntä ei haittaisi vaikka painoni tästäkin nousisi. Itse en kuitenkaan tahdo lihota enempää.
mutta ei tajunnut että olisi pitänyt alkaa väittää vastaan jos sinä kerran niin sanot. Sitten hän sanoi vain ettei häntä haittaa mahdollinen lihomisesi. Siis tuota todennäköisesti tarkoitti.
Juuri sen takia hän sanoi että saisi tulla enemmänkin. Siis ennen kuin hän kiinnittäisi asiaan mitään huomiota.
Itselläni takana 12 vuoden liitto, jonka aikana painoni on vaihdellut lähes 10 kg edes takaisin, ilman raskauksia laskien. Mieheni ex-vaimo oli nuorena missi, mutta heidän eronsa aikaan lihonut muodottomaksi ja mieheni sanoi suhteemme alkuaikana (jolloin olin tosi hoikka) että hänen "ei tehnyt mieli koskea" vaimoaan, kun tämä oli niin lihava. Tietysti hiukan huolestuin tästä ja yritin saada selvää, missä miehen mielestä naisen ihannepainon rajat kulkevat. Hän ei osannut sanoa. Mutta sen tiedän nyt omasta kokemuksesta, että painoindeksissä 25 raja ei vielä riku. Olin miehen mielestä silloin seksikäs ja uhkea, niinkuin kyllä olinkin. Mutta minusta on kiva näyttää hyvältä myös vaatteet päällä, jonka takia olen laihduttanut hiukan.
Miksi kenenkään pitäisi reagoida tuollaiseen pieneen painon vaihteluun? Hän varmaan totesi JOTAIN koska jos ei olisi sanonut mitään niin olisit suuttunut siitäkin varmaan. Ja jos hän olisi sanonut että kamalaahan tuo on, niin olisit jo ovet paukkuen pihalla.
ajatteli että pari kiloa ei näy missään joten mitä väliä jos niitä olis vaikka 5.
Jos kerran haluaa kysymyksiinsä vain sen yhden ja oikean vastauksen, kannattaa jatkossa kertoa miehelle vastaukset etukäteen, tai sitten kysellä itseltään.
sun lihoneen. Eihän se niin sanonut, enkä minä ainakaan olisi osannut tuosta edes rivien välistä lukea sellaista.
Itse halusit vain ymmärtää niin, ja on ihan sama mitä sun miehes olisi sanonut, niin sinä olisit tulkinnut sen niin, että mies sanoi sinua lihavaksi.
Usko jo, että oikeesti mies ei sanonut huomanneensa ja oikeesti se vastasi hyvin. Sulla vaan korvien välissä maailma on vähän vääristynyt.
Sekö että miehen mielestä voisit painaa enemmänkin? Olet siis hänen mielestään liian laiha. Sitähän tuo miehen kommentti tarkoittaa!