Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaulan ultraus huomenna, pelottaa...

Vierailija
13.05.2009 |

mulla kilppariarvot huonot ja palan tunnetta kurkussa ja ääni käheytynyt ym. oiretta..

lääkäri antoi nyt sitten lähetteen tohon ultraukseen ja tarvittaessa otetaan myös ohutneulanäytteet.

pelottaa että mulla on syöpä.

en halua kuolla...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym monia monia vaivoja.

Vierailija
22/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelästyin vaan sitten enemmän kun menin tyhmänä googlaamaan kilpirauhassyöpä... löytämäni tieto oli ettei se välttämättä oirehdi mitenkään, mutta oireina saattaa olla äänen käheys, nielemisvaikeudet (mulla hankala tunne niellessä, muttei nyt vaikeutta kuitenkaan) ja olikohan muuta..

toisaalta netti on oiva vertaistuen lähde mutta toisaalta tieto lisää tuskaa... ei kandeis aina mennä lukee kaikkee mit käsiin saa... varsinkaan paniikkihäiriöisen..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselet kaiken mahdollisen siltä. tee nyt tänään lista paperille kaikesta mikä mieltä vaivaa. esität sen sille joko paperilla tai suullisesti sitten huomenna. luulisi että ainakin osaan kysymyksistä osaa vastata.

ja muista että tässäkin ketjussa on jo ollut kaksi jotka hengissä vaikka kilpirauhassyöpä todettu vuosia sitten... terveisin seiska

Vierailija
24/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samaa vaivaa ajoittain. mulla tuon tunteen lisäksi kilpirauhanen kasvaa isoksi. sitten varaan ajan lääkärille ja meen labraan ja tulokset "suht hyvät". enää en jaksa mennä vaikka tulee noita tunteita ja kasvaa isoksi. tiedän jo että helpottaa parin kk sisällä... olo on kaamea, järkyttäviä vilunväristyksiä, väsymystä ja kaikenlaista. toi uä on tehty useasti ja otettu ohutneulanäyte mut ei niissä koskaan mitään ole ollut vaikka olo olisi tosi kehno. mä en jaksa stressata enää. meen lääkäriin sitten kun oon IHAN loppu ja en enää selviä arjesta.

sinuna en osais olla huolissani yhtään, ymmärrän kuitenkin sinua muuten hysteerikkona, esim. jos lapsella vaivaa niin olen aivan sekaisin huolesta.

Vierailija
25/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on strruma niin kyllä voit saada siihen tyroksiinia pienen päiväannoksen pyynnöstä - vaikkei olisi arvot mitenkään erikoiset! Minulla ainakin on auttanut!

Vierailija
26/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo nyt oo ollenkaan kiva tollanen! mä tiedän miltä toi olo tuntuu kun väsyttää ja viluttaa ja mitään ei saa tehtyä vaikka kaikkee haluis!

mee taas ens kerran (ta jo aikasemminkin) sinne lääkärille ja pyydä lääkitystä kokeeks. ja jos se ei anna, mene yksityiselle tai jopa ihan sisätautilääkärille.

mulle ei tk-lääkäri eikä yksityosen aseman yleislääkäri antaneet muuta ku lämmintä kättä. nauroivat suurinpiirtein kun valitin noista arvoista kun ne oli siinä ja siinä viitearvoissa.

no onneksi menin tuolle sisätautilääkärille, hän sanoi että tyroksiini aloitetaan koska noi arvot eivät ole ainoa totuus vaikka olisivat viitteissä. tärkeintä on potilaan oireet.

ap (ei enää niin peloissaan... ) =)

Vierailija
27/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joskus aikanaan sainkin tyroksiinia mutta ei mielestäni auttanut. lääkäri ois mielellään kasvattanut annosta mut kun ei ollut mitään muuta vaikutusta ollut kuin että lihoin hetkessä 6 kg niin en suostunut... nyt mulla ei ole vaivaa (koputtaa puuta) eikä ne oireet ole ylitsepääsemättömät, joskin kurjat. täytyy elää hetki kerrallaan ja katsoa jos oikein pahenee joskus.

mut en usko että sulla on mitään vakavaa! mut huomenna selviää. vastailehan sitten tähän ketjuun niin seurailen huomenna jossain kohtaa mitä sulle kuuluu.

Vierailija
28/28 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti toi tyroksiini ei mulla nosta painoa, sillä olen jo valmiiks 3o kg ylipainoinen.. osa tästä johtuu eräästä toisesta lääkkeestä, mitä olen juuri onneksi lopettelemassa. olis ihan kiva taas olla omissa mitoissaan...

mä yritän huomen löytää tän ketjun ja tulla kertomaan mitä sain tietää!

ap