Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teidän 3v osaa, onko kodihoidossa/pväkodissa, käyttääkö vaippoja/onko poika/tyttö

Vierailija
13.05.2009 |

.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kuiva yli vuoden, pukee/riisuu itse, myös kengät. Leikkii,piirtää pääjalkaisia, laulaa lauluja muistaen lähes kaikki sanat. Pyöräilee appareiden avulla, osaa ottaa keinussa vauhtia, laskee kymmeneen saakka. syö siististi...

ei osaa värejä kylläkään.

Vierailija
2/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu oikein, sanoo r., laulaa lauluja alusta loppuun, leikkii, piirtää, värittää, pelaa, ajaa-pyörällä, osaa värit, laskee 14.sta, pukee/riisuu itse, ottaa itse keinussa vauhtia. syö itse kunnolla, ollut ilman vaippaa vuoden. 7kk ilman yö vaipaa.. mitähän vielä.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.miten ap teillä?

Vierailija
4/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidossa, puhuu muuten hyvin, paitsi r ja l puuttuvat, joten puhe hieman epäselvää. Laskee kymmeneen, osaa värit ja muodot. Uhmainen ajoittain, ei ole hiffannut pyörällä ajoa, piirtelee vain sotkua. Ja käyttää ajoittain vaippaa...

Vierailija
5/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen että pitäisikö lasta käyttää jossain tutkimuksissa.

Ei puhu vielä kunnolla, puhuu lyhyitä lauseita. Konsonantteja puuttuu. Ei kertoile tapahtumista kuin ihan yksinkertaisesti, esim. tyttö syö. Lintuu lentää. Sanoo oman etunimensä kun kertoo mitä itse tekee, eli X soittaa, X tanssii.

Piirtää pieniä palloja, osaa värit. Ei osaa vielä polkea pyörää. Vaippaa tarvitsee vielä öisin, ei siis vielä kokonaan kuiva.

Vierailija
6/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:een, nykyään laskee 19:sta, sitten alkaa mennä sekaisin. Tunnistaa joitain kirjaimia.

t. tuo 3v5kk pojan äiti

Vierailija
7/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiväkodissa. Ei käytä enää vaippoja ollenkaan (tosin vasta pari kk sitten pääsi lopullisesti niistä eroon päivähoidon ja kodin vuosien panostuksesta huolimatta). Harjoittelee ajamaan apupyöräisellä polkupyörällä mutta vaikeaa on vielä. Osaa keinua lautakeinussa ja rengaskeinussa muttei vielä osaa ottaa itse vauhtia. Osaa kiittää ja pyytää anteeksi ja kysyä että "oltaisko kavereita?" eli tehdä tuttavuutta muihin lapsiin. Leikkaaminen on harjoittelun alla, aika vaikeaa vielä. Osaa piirtää pääjalkaisia ihmisiä. Osaa riisua itsensä kokonaan. Osaa pukea housut kun ne laittaa nätisti valmiiksi lattialle, puseron kanssa on vielä ongelmia, samoin takin. Haalarin osaa useimmiten pukea ja kengät jos ei ole tiukat. Osaa viedä lautasen ja mukin syönnin jälkeen tiskipöydälle. Ihana, iloinen, suloinen kuopuspoikani :)

Vierailija
8/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on ikäisiään reippaasti edellä! Ihan normaali lapsi on hän, nauti lapsestasi, rakasta kovasti ja anna kehittyä omaa tahtiaan :)

Vierailija
9/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkuiva ollut 2v lähtien, yökuiva n.kuukauden ajan (sitä ennen muutama kuukausi pissat-parit viikossa vaipassa). Puhuu täysiä, 8-9 sanan lauseita (siis kuten aikuisetkin), r ei vielä onnistu kunnolla. Piirtelee suurinpiirtein palloja. Ei olla kokeiltu kuin kolmipyöräistä millä osaakin ajaa. Tykkää laulaa lastenlauluja. Pukee, riisuu ja syö itse.

Vierailija
10/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu hyvin, r puuttuu. Puhuu paljon hassuja juttuja, joille ei voi kun nauraa. Pyörällä ajoa harjoittelee, keinuminen hirvittää, vain pienet vauhdit voi antaa. Menee usein kovaa kyytiä, mutta on vähän kömpelö ja tapaturma-altis. Vaippaa ei ole ollut aikoihin enää. On myös aika uhmakas ja valitettavasti myös tekee kiusaa toisille. Toisaalta välillä on tosi kohtelias ja mukava kun sille päälle sattuu. Saattaa esim. yhtäkkiä autossa sanoa, että sä äiti ajat tosi hyvin.

Vierailija
11/11 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 vuotiaasta pph:lla.

Pukee itse.

Käy vessassa itse (toki pitää pyyhkiminen varmistaa).

Ajaa pyörää appareilla.

Syö itse.

Päivä- ja yökuiva.

Ottaa vauhdit itse keinussa.

Näyttää sormilla ikänsä.

Ei nyt muuta tule mieleen. Hyvin omatoiminen ja touhukas tyttö.