Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään pitää ponnistaa ennenkuin pääsee/joutuu sektioon?

Vierailija
13.05.2009 |

Itselläni ei homma edennyt ja kahden tunnin ponnistuksen jälkeen olin jo ihan poikki. Oli kokeiltu konttaukset, jakkarat, selällään olot... N. 2,5 tunnin päästä poika syntyi velttona ja valkoisena. Vietiin samantien elvytykseen. Olisiko pitänyt leikata jossain vaiheessa ennen hapenpuutetta?

Puudutuksella ei ollut osuutta asiaan, sillä edellisestä epiduraalista oli jo tunteja. Pojan asennolla saattoi ollakin kun jäi jumiin ja lopulta tuli maailmaan kasvot ylöspäin (kun olin selälläni).

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla neuvolassa kysyn tota asiaa :)

Vierailija
22/22 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse todella leveäharteisesta suvusta. Synnytyksessä vasen solisluu murtui. Periytin sen lapselleni - joka muuten oikein pieni ja sutjakka - ja häneltä murtui myös solisluu. Lapseni tutkinut lääkärikin totesi vain, että jaahas, olette vähän harteikkaampaa porukkaa.

Jos pituus periytyy niin miksei periytyisi myös harteiden ja lanteiden leveys, leuan terävyys jne :D

Mutta harvemmin se aiheuttaa vaaraa, jos lapsella on leveät hartiat :) Kyllä ne solisluut periksi antaa eikä niiden murtuminen ole vaarallista. Ei tarvita siteitä eikä mitään, että luutuvat normaalisti. Itselläni terve vasen käsi (se murtunut) ja pojallani terve oikea käsi (se murtunut). Joten ei kannata sen takia hermoilla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme