Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaa odottavat kissaperheet - otatteko jotenkin huomioon toksoplasmoosin vaaran?

Vierailija
13.05.2009 |

Kissat kyllä nukkui eri huoneessa, mutta lähinnä siksi kun niiden kanssa ei voi nukkua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva suunnitelmissa ja kaksi sisäkissaa. Laatikoiden siivoamisen ajattelin antaa miehen hommaksi, mutta kissat ovat esimerkiksi tottuneet nukkumaan sängyssä kanssamme. Onko tästä jotain haittaa?

Vierailija
2/5 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä muutenkaan eläimillä ole asiaa makuuhuoneisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivonnut laatikoita, eikä kissoilla ole/ollut asiaa makuuhuoneeseen tai keittiön pöydille.

Makuuhuoneesta suljettiin pois jo senkin takia että vauva nukkuu perhepedissä eikä kissat vauvan kanssa samassa sängyssä ole mahdollinen yhtälö. Pinnasänkykin on makkarissa eikä haluta kissoja siihenkään. Kun ne opetettiin heti raskauden alusta pois makuuhuoneesta, ei ongelmia ole ollut vauvan tulon jälkeenkään.

Vierailija
4/5 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin neuvolassa verikokeisiin kun mainitsin että meillä on sisäkissa. Mulla on vasta-aineet veressä joten ei tarvinnut huomioida yhtään mitään :)

Vierailija
5/5 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä siivosin raskaana kissan laatikonkin. Käytin hanskoja ja pesin kädet sen jälkeen. Kissa nukkui sängyssä koko raskausajan eikä siitä mitään tullut. En ole kuullut että toksoplasmoosi tarttuisi samassa sängyssä nukkuessa (kissa nukkuu meillä jalkopäässä). Jos teillä on sisäkissoja, niin riski taitaa muutenkin olla aika pieni.

Ainakin eläinlääkärit ja mahdollisesti myös neuvola voivat testata myös tokson vasta-aineet. Jos tietää sen sairastaneensa, ei tarvitse ainakaan hötkyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän