Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkahoitaja pilasi varpaankynteni! Vinkkejä miten niitä voisi hoitaa??

Vierailija
12.05.2009 |

Olin eilen jalkahoitajalla joka leikkasi isovarpaideni kynnet aivan liian lyhyiksi ja vielä pyöristi kulmat, niin että kynnet taatusti kasvavat sisään kynsivalliin ja aiheuttavat taas kivuliaan tulehduksen niin kuin monesti aikaisemmin! Olin juuri kipeiden isovarpaankynsien takia vuosia sitten ensimmäistä kertaa jalkahoitajalla, joka sanoi ettei kynsiä ikinä saa leikata liian lyhyiksi eikä pyöristää. Niitä neuvoja kun noudatin niin kipeät kynnet eivät vaivanneet.

Nyt olin eri jalkahoitajalla, joka siis leikkasi isovarpaankynnet niin lyhyiksi että verinahka paistaa alta! En huomannut sitä heti, mutta illalla suihkussa tuntui että varpaat kirvelee, jolloin huomasin mitä jalkahoitaja oli tehnyt. Tänään on kävely ollut tuskaista kun toisessa peukkuvarpaassa on jo kynsivalli kipeä.

Ärsyttää ja harmittaa, luulin että hoitaja oli ammattilainen! Onko mitään keinoa millä kynnen kasvun kynsivalliin saisi ehkäistyä? Muistan jostain lukeneeni että kynnen alle voi laittaa jotain joka ohjaa kynttä kasvamaan irti kynsivallista, pitääkö se paikkansa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaat ovat nyt paljon paremmat, kipu on kokonaan hävinnyt, tosin joitakin kenkiä en vieläkään pysty pitämään. Näyttää siltä että pahemmalta tulehdukselta vältyttiin. Toisessa jalassa tosin näyttää siltä että kynsi alkaa kasvamaan kynsivallin sisään, mutta koitan saada laitettua sinne pumpulia alle kunhan kynsi vähän vielä kasvaa.

Ystäväni kävi eilen luonani ja lakkasi kynteni (kynsilakanpoistoainetta ei uskallettu kokeilla kirvelyn pelossa joten uusi lakka vedettiin vanhan päälle), ja nyt ne ovat sen näköiset että niitä ehkä jossain kehtaisi näyttääkin!! Ystävälläni on sellainen "manikyyrikone" jolla hän käsitteli kynsinauhoja yms., eli varpaat on nyt aivan loistokunnossa!

Ystäväni ei ole jalkahoidon ammattilainen mutta itsekin on käynyt useita kertoja jalkahoitajalla, ja ihmetteli että näyttää siltä että jalkahoitaja ei poistanut kovettumia jaloistani tosiaan ollenkaan!! Päkiässä ja isovarpaassa ja kantapäässä on kovettumaa, ystäväni arveli että häneltä on kyllä joka kerta otettu vastaavia kovettumia pois. En sitten tiedä miten paljon niitä kuuluu poistaa, mutta kuulemma hänestä jalkani eivät todellakaan näyttäneet siltä että jalkahoitajallakäynnistä olisi vain viikon verran aikaa!!

Lisäksi ystäväni ihmetteli kovasti (itse en tätä nähnyt, eikä sitä tuosta kuvastakaan oikein näe) että miksi ihmeessä "jalkahoitaja" on leikannut isovarpaidenkynnet ihan "persvinoon" (ystäväni käyttämä termi!), eli vasemman jalan isovarpaan kynsi on leikattu ulkoreunasta ylilyhyeksi ja jätetty sisäreunasta sopivan pitkäksi, kun taas oikean jalan isovarpaan ulkoreuna on sopivan pitkä kun taas sisäreuna on nyrhitty liian lyhyeksi. MITEN VOI AMMATTILAINEN LEIKATA KYNNET TUOLLA LAILLA SUPERVINOON!?! Aargh.

En ole jaksanut viedä asiaa eteenpäin tai edes vaatia korvauksia, kun en vaan jaksa. Tiedän että pitäisi. Sanon vaan että varokaa jalkahoitajia jotka eivät ole oikeasti ammattilaisia. Espoossa ainakin kannattaa olla tarkkana minne menee!!!

ap

Vierailija
2/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkojaan hoitanut--karmea näky. lisäksi turvoksissa...mikä mahtaa olla paino???

ei ne jalat kaikkea kestä....

mutta siis,et ole kyllä hoitanut jalkojasi aikoihin,miten helvetissä ne voi olla muuten noin rujot??

vaikka käytkin jalkahoitajalla,ei se riitä! sinun pitää ITSEKKIN huolehtia niistä,ja hygieniastasi.

tosiaan tästä loppuraskaudesta johtuen... Onhan sitä painoa siunaantunut, mutta vauvamahasta huolimatta BMI on vain vähän päälle 20. :) Ei ne jalat tosiaan kaikkea kestä, kylllä nää kolme raskautta on ne koville laittanut, tunnustan! Ja on hoito tosiaan jäänyt viime aikoina vähille. Mutta että hygieniasta en huolehtisi?? REPS :DDD

No joo, asiaan. Tänään toinen (oikea) jalka on tosi paljon parempi, ei ollenkaan niin kipeä enää. Vasen isovarvas tosiaan vielä kuumottaa vähän, mutta on sekin parempi. Kiitos nro 50 (?) vinkeistä! Toisen jalkahoitajan ohje oli että basibact-puuteria muutamia kertoja päivässä, se on tuntunut hillitsevän tuota vasemman jalan kuumotusta. Eli parempaan päin ollaan menossa!!!

Tekisi tosiaan mieli jotenkin vaatia hyvitystä mutta en oikeasti JAKSA juuri nyt kun on agendalla niin paljon muutakin... :) Mutta harmittaa kyllä tämä vaiva. Mitään pedikyyriä en kaivannut mutta en kyllä kaivannut kipeitä varpaitakaan!!!!

Olkaa tarkkoja millaiselle jalkahoitajalle menette, itse ainakin tästä viisastuin enkä enää lähde kokeilemaan mitään kotihoitoloita, vaan maksan reippaasti sitten siitä että AMMATTILAINEN hoitaa jalkani.

Osaako joku suositella Espoosta hyvää jalkahoitajaa? Ainakin Sellon Elixiassa toimi ennen tosi osaava jalkahoitaja, mahtaako toimia siellä enää?

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyva, etta varpaat voi jo paremmin! Muista vaan laittaa antibakteeriainetta ja vaikka isot sandaalit jalkaan, ettei lapset hypi paalle tai et vahingossa lyo niita mihinkaan.

Itsekin vahingosta viisastuneena olen todennut, etta kun menen jalkahoitoon, sanon, etta kynsia ei saa leikata. ELi hoitavat jalat muuten, mutta varpaankynnet jattavat rauhaan.

Vierailija
4/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kannattaa kokeilla pihka-tervasalvaa. saa ilmeisesti jostain luontaistuotekaupoista tms. Sain sitä kerran tuntemaltani vanhalta mummolta sitä pahaan kynsivallintulehdukseen vähän kokeiltavaksi kun olin kokeillut jo kaikki apteekin voiteet ja lääkkeet. niin auttoi muuten välittömästi. Oli sellainen pieni pyöreä rasia, pitäisikin yrittää selvittää mistä sitä sai ostettua kun tuntui auttavan kaikkiin mahdollisiin ongelmiin=) Ja kerta olet raskaana niin tuota voit varmaan huoletta käyttää=)

Vierailija
5/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku suositella Espoosta hyvää jalkahoitajaa? Ainakin Sellon Elixiassa toimi ennen tosi osaava jalkahoitaja, mahtaako toimia siellä enää?

t. ap

Se jalkojenhoitaja, joka oli ennen Sellon Elixiassa, on nykyään siinä Gallerian puolella Turuntietä, R-kiskan vieressä. Tai oli ainakin vielä viime kesänä, kun siellä asuin. Kävinkin siellä muutaman kerran.

Omin Jaloin on liikkeen nimi.

Vierailija
6/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hoitajalla kävin ennen ja ajattelin että menen taas seuraavaksikin, vaikka matkaa vähän kertyykin.

t. ap

Vierailija
7/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa sellasia liuskoja, jotka laitetaan kynnen reunaan ohjaamaan kasvua.

Vierailija
9/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä että varpaankynsiä ei missään nimessä pyöristetä??

Hätäensiapuna ota pieni pala pumpulia ja työnnä sinne kynsien kulmiin esim. kynsisaksia apuna käyttäen. Tipauta pari tippaa desinfiointiainetta pumpuliin ennen työntämistä.

Tämä pitäisi auttaa.

Mutta olipa todellakin ammattitaidoton jalkahoitaja! Muista reklamoida!

Vierailija
11/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auts tosiaan... Ovat nyt pirun kipeät vaikka ei olisi kenkiä tai sukkiakaan jalassa. Voi kun saisi jostain jotain puuduttavaa ainetta varpaisiin niin saisi nukuttua!! :(

t. ap

Vierailija
12/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan heti mennä tunkemaan pumpulia sinne, jospa kipu helpottaisi.

t. ap

Vierailija
13/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelmani ovat pysyneet poissa. Sulla on ollut ihan ylipitkät varpaankynnet - jos minulta kysytään.

Vierailija
14/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä ovat ainakin nyt liian lyhyet! mahtaa olla kipeät! Ehdottomasti reklamaatiota!!!! Itse olen työni puolesta tilannut tukusta niitä liuskoja, mutta uskoisin, että apteekista voisi saada ja ehkä jalkahoitoloista ja kosmetologilta. Monesti jalkahoitajat laittavat niitä myös. Saanko kysyä mitä maksoit tuosta lystistä? menisin itse liikeeseen heti huomenna näyttämään lopputulosta ja vaatisin korvausta tai rahat takaisin tms.

T: Kosmetologi, joka tehnyt lukuisia jalkahoitoja ja nähnyt paljon jalkoja, mutta tuon hoidon lopputulos on kyllä karmea! Anteeksi vain ja kaikki sympatiat sinulle!

Vierailija
15/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollut ihan ylipitkät varpaankynnet - jos minulta kysytään.

Varpaankynteni olivat ihan sopivan pituiset, olin itse leikannut ne vajaa viikko sitten, eivät olisi edes kaivanneet mitenkään välttämättä leikkausta.

Leikkaako sinun jalkahoitajasi aina kynnenalusvereslihan näkyviin?!? Kannattaisi varmaan vaihtaa jalkahoitajaa, niin minä ainakin teen!!!!

Maksoin hoidosta 35 euroa, sinänsä kohtuuhinta mutta kyllä ihan liikaa jos ajattelee mitä tuskaa nämä liian lyhyet kynnet aiheuttavat.

Ja vielä sinulle, jonka jalkahoitaja aina pyöristää kynnet ja leikkaa ne liian lyhyeksi, luepa täältä suosituksia: http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_arti…

Vierailija
16/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa tuollaisia jalkahoitajia on?Hyh hyh...auts

Vierailija
17/45 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla oo verinahka ollut näkösällä. Mutt tosi kyhyeksi jalkahoitaja mun kynnet on leikannut (luin kyllä linkkisi) ja nimenomaan pyöristäen ukkovarpaan kynnet. Minulle se on ollut oikea ratkaisu, koska näin kynsi ei ole kasvanut kynsivallin sisään.

Minusta sinulla on samantapaiset perunavarpaat kuin minullakin.

Mutta jos asiakas on aina oikeassa, niin eihän meistä kumpikaan ole väärässä ;)

Vierailija
18/45 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa jälkeä!!! Onko tuo lakkasuhrukin sen jalkahoitajan tekemä? Ehdottomasti menet huomenna sinne ja vähintään rahat takaisin! missä kaupungissa ja kaupunginosassa tapahtui? Että osataan varoa...

Vierailija
19/45 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noita ei ole kyllä eilen hoidettu?! Kyllä leikattu kynsi on terävämmän näköinen kuin nuo? Taidat vedättää?

Vierailija
20/45 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noita ei ole kyllä eilen hoidettu?! Kyllä leikattu kynsi on terävämmän näköinen kuin nuo? Taidat vedättää?

Ettei näyttäis "vastaleikatuilta" tai terävinä repisivät sukat rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan