Mummo otti itteensä!
Mieheni on työmatkalla, olen lapsien kanssa yksin ja mummo loukkaantui kun en sitä ottanut mukaan tarhan kevätjuhliin!
Eikö vanhempi saa nauttia itse näistä? Vai onko pakko kutsua kaikki; pappa ja miehen puoleltakin isovanhemmat?
Kommentit (14)
ollut iloinen siitä, että mummokin olisi ollut mukana juhlissa?
Mun lapsien molemmat mummin ovat olleet joskus juhlissa mukana. Yhdessä päiväkodissa se ei käynyt, oli niin pienet tilat ja tietenkään silloin ei mummeja ollut mukana. Mutta muuten on aina olleet tervetulleita jos ovat vain päässeet mukaan.
Olen itsekäs tytär.
Tässä tarttee puskea arkea yksin, väsyttää. En jaksa nyt katsella muita. Mutta kun ei; tarttis vielä tajuta pyytää ihmisiä lasteni juhliin..
En sanonut sille ettei saa tulla, vaan menin ihan yksin. Loukkaantuu siitä. Minä en saa siitä sitten harmistua?
Ap
Meillä ainakin lapset tykänneet kovasti, kun mummot on olleet mukana juhlissa, ylpeänä ovat esittäneet päiväkodin paikkoja ja hoitotätejä mummeilleen. Ihme kurppa tuo ap!
Enpä olisi minäkään ottanut anoppia mukaani. Enkä myöskään omaa äitiäni, en mummoani... Olisin mennyt ihan vain yksin, jos mies kerran matkoilla.
Minä en käsitä, miksi minun pitäisi raahata mukanani koko sukua riippakivinä. Nautin itse enemmän, kun olen lapseni kanssa kahden tällaisissa paikoissa. Ja kyllä, olen niin itserakas ja kamala ihminen, ettei minua toisten nautinnot sen enempiä kiinnosta.
Tosiaan: Itse painan arkea ja myös juhlin itse. Hui!
Mutta niin väsynyt kurppa. :(
Kai olis tarttenu ottaa äiti mukaan!
On se ollut aikasemminkin lapsien juhlissa (viime keväänäkin) ja jossain tapahtumassa.
Nyt kun on toista viikkoa yksin kotona, niin on pirun yksinäistä enkä jaksaisi siinä sitten äitiäni lisänä.. Oon kamala.
No, se otti nokkiinsa. Tarttee varmaan seuraavat kemut muistaa pyytää???
En kyllä tajua miksi se tarttee aina mukana raahata. Lapset varmasti tykkäisi jos se olis aina mukana; ja muutkin mummut ja papat samantein.
Nyt on vaan ankea yksinäinen olo, eikä kiinnosta kaikki sukulaisjutut. Äitienpäivässä oli ihan tarpeeksi vääntöä.
Ap
Ehkä itsekin olisit päässyt helpommalla kun mummo olis ollut mukana? Ja on se kumma jos oma äiti ei käy seurasta, valitat yksinäisyyttä mutta sukulainen ei siihen auta? Outoa!
Käy se seurasta, mutta kun sitä näkee viikottain ja kaipaan miestä.
En vaan halua nyt äidin juttuja kuulla: Jos joku aivastaa, meillä vetää.
Onko lapsilla nyt tarpeeksi yölläkin päällä kun joku aivasti (pissaa jos ne toppaa yöksi liikaa).
Jaksatteko te sitten seurustella jos olette yksin? Minusta on ihana katsella lapsien esityksiä, ilman että kuuntelee äidin selostusta vierestä.
Kai mää nyt saan olla ihan keskenäni jos siltä tuntuu? Piruako siitä ottaa nokkiinsa!
Ap
Ei pennut mummoa yhtään enempää tottele kuin minua, ja se menisi kertomaan kaikille miten oli AUTTAMASSA ja miten kamalia lapset oli..
Ap
ap kirjoitti aloituksessaan vain, ettei ottanut MUMMOa mukaan.
Niin automatically lähes kaikki vastaajat mainitsivat anopin, vaikka ap mainitseekin olevansa tytär, niin silti vaan sinne anoppia tungetaan kehiin.
Taas todistetaan sisälukutaidottomuus
Onneksi mulla ei ole tollasia välejä mun vanhempiin. En väitä että äitini ei joskus ottaisi mua hermoon, mutta enemmän siitä on apua ja seuraa ja kaiken sen lisäksi välit lastenlapsiin on mitä ihanimmat.
Niin, mun äiti joka kerta melkein huomauttaa jostain, mutta en mä nyt ota siitä hernettä nenuun. Tehköön se omassa kodissaan niin kuin haluaa, mä teen omassani. Ja jotkut huomautuset on ihan hyvä vaan päästää toisesta korvasta ulos samantien. Äidit on äitejä. Ei huoli ja neuvot niiltä lopu ikinä kokonaan.
Kyllä mää äitiäni jaksan ja tossa se pörrää!
Mutta kun on mullakin oikeus olla pyytämättä sitä lasten juttuihin tarhassa, ei sen kaikkeen tartte mukaan tulla.
Ja kun jokasen lapsen kohdalla kuulee tota samaa: se on puettu liian vähiin jos tulee lenssu (kun se tarttuu vaikka sisarukselta) niin sen verran olen ihminen että jossain vaiheessa tulee raja vastaan.
Varmaan minäkin joskus mummona oon rasittava, mutta menenkö loukkaantumaan jos ei nyt kutsuttu kevätjuhliin? Sillon sitä voi loukkaantua asiasta kuin asiasta!
Meinaako se roikkua lasten joka juhlassa hamaan loppuun saakka?? Onko teillä mummot joka lapsen joka juhlassa sitten?
Ap
Ja tarkoitan ap. sinua en anoppiasi.