Mä oon ihan sekaisin kaikesta nyt :``(
Eilen kirjoittelin täällä mieheni käyttämästä henkisestä väkivallasta joka on nyt vain pahentunut. Rakastan jostain syystä miestä paljon, meillä on enemmän hyviä aikoija kuin huonoja. Sitten kun on huonoja, ne ovat todella huonoja...kaikesta on tähän asti selvitty.
Mies on hyvä ja luotettava isä lapsille.
Tajusin vasta EILEN että viimeiset 5 vuotta on todella ollut henkistä väkivaltaa usein.
Minulla ei ole ketään kelle voisin tästä kertoa, kukaan ei ensinnäkään uskoisi minua ja luulisivat minun liioittelevan ja mies saisi kaikki puolelleen. On kuitenkin muutama tilanne ollut minkä on nähneet ulkopuolisetkin, siitä on monta vuotta avin aikaa, silloin pakenin kotoa mutta palasin. Mies kävisi päälleni surutta humalassa jos antaisin vähänkin aihetta riitaan, mies juo harvoin mutta pienessäkin humalassa hän alkaa vatvomaan monen vuoden takaisia juttuja ja vanhoja riitoja aina ja aina yhä uudestaan, uhkailee erolla,itsmurhalla. Mies ei puhu koskaan omista vanhoista teoistaan, aina vain minun virheistäni tapellaan.
Miksi jatkan tätä?Pelkään että mies tekee todella metsästysaseellaan jotain itselleen jos jättäisin hänet. Lapsetkin kuolisivat ikävästä.
Tuntuu että kyllä tämä taas tästä jatkuu hyvänä, kunnes mies taas juo ja muistaa aloittaa kaiken alusta lupauksisaan huolimatta...
Kommentit (8)
Aika raskasta ois tuollain elää..
Mut entäs jos mies ottaa sen metsästysaseen ja tähtäimessä olet sinä.. Taitais lapsilla olla ikävä silloinkin, mut sua!!
Et voi ikuisesti huolta kantaa aikuisesta ihmisestä ja pelätä, että mitä hän tekee, jos sinä lähdet!!
Auttaisko perheneuvola? Tai sosiaalipuoli?
Voimia sinulle ap!! *hali*
Jos ongelma on olemassa vain juomistilanteissa, tapaus ei mielestäni ole toivoton. Jotkut ihmiset tulevat aggressiviiseksi kännissä, joten nähdäkseni on kolme vaihtoehtoa. Joko mies ei käännää tai perhe ei ole paikalla silloin kun kännää tai sitten mies selvittää terapeutin avulla mikä hänet saa väkivaltaiseksi jne. ja siitä sitten lähdetään etsimään ratkaisua.
Mutta ennen kaikkea tarvitset ROHKEUTTA! Tiedän, miltä sinusta tuntuu, itse keräsin rohkeutta lähteä yli 2vuotta henkisesen väkivallan suhteesta! Mutta se kannatti, näin jälkikäteen ajatellen, olin TYHMÄ kun en tehnyt sitä aikaisemmin...=(
Sinun pitää ymmärtää nyt muutama asia:
A) Miehesi EI ole hyvä ja luotettava isä, koska: hän pitelee pahoin lastensa äitiä. Lapset vaistoavat AINA nämä tilanteet ja väkivalta kotona (oli se sitten henkistä tai fyysistä) on pahin kehityksen vahingoittaja, mitä lapsille voi sattua!!! Monet naiset luulevat virheellisesti jäävänsä suhteeseen lasten takia, mutta JUURI LASTEN TAKIA pitäisi lähteä!!!
B) Miehesi EI koskaan lopeta väkivaltaa, koska ei sitä vielä ole lopettanut, vaan se on pahentunut! Ymmärrä tämä!!! Jos et heti saa miestäsi hoitoon, niin LÄHDE!
C) Sinä et ole vastuussa miehesi tekemisistä! JOs hän tekee erossa jotain itselleen, se on hänen päätöksensä, kukaan muu siitä ei ole vastuussa!!! Mieti, haluatko lapsillesi sellaisen roolimallin joka on noin epävakaa?!?!? Lapset surevat isäänsä, mutta toipuvat! Lapsilla on suuri luontainen paranemistaipumus, mutta jos he kokovat kotonaan huonon ja väkivallan värittämän ilmapiirin, niin siinä on liikaa heidän psyykelle, koskaan toivuttavaksi kunnolla!!
Toivon sinulle rohkeutta ja voimaa, että uskallat tehdä sen ainoan oikean päätöksen! Tiedän mistä puhun, olen taistellut itse saman kanssa...=(
Meitä ei määrittele se, kuinka hyviä olemme 99 prosenttia ajasta.
Meidät määrittelee se, kuinka pahoja olemme 1 prosentin ajasta.
www.healingeagle.net
...Pelkään että mies tekee todella metsästysaseellaan jotain itselleen jos jättäisin hänet...
Jos miehesi on uhkaillut sinua aseella tai puhunut ampuvansa itsensä, on sinun syytä ilmoittaa asiasta poliisille. Tuommoisilla epävakailla henkilöillä ei pitäisi olla aseita.
Luin kirjoituksiasi eilen ja jäin oikein miettimään asiaa vielä illallakin.
Tilanteesi on vaikea. Sinun itsesi pitää nyt löytää se voima, että voit tehdä päätöksen lähdöstä.
Kai olet sen nyt ymmärtänyt, että miehesi luo et voi jäädä? Tuollainen kasvaympäristö ei ole terveellinen lapsillekaan.
Älä tee mitään hätiköityä, vaan suunnittele lähtö tarkkaan. Meme turvakotiin, siellä sinua osstaan opastaa eteenpäin ja auttaa käytännön asioissa. Äläkä mieti nyt mitään osituksia tai talon omistussuhteita, keskity nyt vain olennaisiin, eli sinun ja lastesi hyvinvointiin.
Sinulle ei siis ole ketään kenelle voit uskoutua tai kuka tietää perheenne tilanteesta? Tukijoukot eivät olisi pahitteeksi. Voisitko harkita, että kertoisit joillekin tilanteestanne?
Eli jos ongelma on vain alkoholin vaikutuksen alaisena on hänelle kyllä saatavissa apua, mutta se edellyttää hänen omaakin tahtoaan... Kerro vähän tarkemmin,ehkä täällä joku osaisi auttaa.
Miehesi kuulostaa arvaamattomalta, eikä sellaisen kanssa eläminen ole herkkua, etenkin jos täytyy elää pelossa. Itsetuntosi ja omanarvontuntosi siellä menetät, saatko mitään tilalle? Saavatko lapsesi hyvän kuvan parisuhteesta ja perhe-elämästä? Ihmisellä on taipumus jatkaa omassa elämässä niitä kotoa opittuja kaavoja.