Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa outo olo, ihan kuin olisin pahanteossa. Eka lomautuspäivä ja

Vierailija
12.05.2009 |

mutta koita nauttia vapaa-ajasta, kyllä sitä taas töitä saa paiskia. Teet nyt kaikkea sellaista mitä aina olet halunnut muttet ole ehtinyt, oot ansainnut sen :)

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heidän omalle miehelle lyötäisiin lomalappu kouraan eikä jatkosta tietoa. Voi sitä itkun määrää, miten käy perheen ja toimeentulon ja ennenkaikkea: ei kai vaan itse tarvitsisi tehdä mitään? Kyllä olisi voimahaleja ja toivoteltaisiin parempaa onnea ja ennenkaikkea: kyllä te pärjäätte! Muistakaa tuo sama asenne kun ne huonot uutiset tulee teidän koteihinne.

(ai niin, eihän teidän miehetkään käy töissä)

Vierailija
42/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut katkolla jo 14 vuotta. Alani sopimus on neuvoteltu uusiksi joka vuosi.

Mieheni irtisanottiin 27 työvuoden jälkeen viime marraskuussa.

Siksi sen tiedänkin, ettei elämässä voi ajatella noin kapeasti. Tai kannata.

Vaan etsittävä ne arvot muuallakin.

Ja ei, meidän huusholliin ei ole koskaan nostettu minkäänlaista päivärahaa, eikä nosteta muuten edelleenkään. Mieskin sai heti uuden työn, paremmalla palkallakin.

Ottaisin kyllä kuuden kuukauden palkallisen kesäloman!

Ja meillä on muuten aina ollut noin puolen vuoden palkan verran puskurirahastoa ja elämisen kulut on laskettu niin, että yhdenkin palkalla pärjää. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku häpeä tai synti. Toiset meistä kun ei halua olla kotona 6kk lomalla tai nostaa päivärahaa, vaan tehdä töitä ja ansaita siitä rahaa. Ja mitäs tekemistä tällä on arvomaailman kanssa? Mielestäni se on itsensä arvostamista, kun ansaitsee oman elantonsa, mitäs väärää tässä pitäisi nähdä? Me kun ei olla kaikki samasta puusta veistettyjä. On todella hienoa kun teillä joallain on puskurirahasto, kaikilla sitä ei ole, eikä senkään pitäisi olla häpeä.

Vierailija
44/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama fiilis äitiysloman alkupäivinä, kun kunto oli kuitnekin hyvä. Mutta äikkiä siihen tottuu ja keksit kaikkea mukavaa tekemistä mitä ei töissä käydessä ehdi! Ajattele kuinka ihanaa on olla juuri kesä lomautettuna, verrattuna vaikka loka-marraskuun loskakeleihin. Toivottavasti pääset taas syksyllä töihin!

Vierailija
45/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että sitä työtä päivässä löytyy?

Vierailija
46/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi elämä kun jollakin on realitettit hakusessa...

Vierailija
47/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saan rahaa töitä tekemättä :) Kyllä mulla olis paljon ideoita mitä kaikkea kivaa sitä voiskaan tehdä, kuitenkin haluan katon pääni päälle ja lapsille ruokaa pöytään.

11 jonka typerä työ on yliopiston tutkija/ope, meilläpäin ei vakituisia töitä kuulkaas ole eikä tule

Vierailija
48/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ihminen asuu seudulla, jossa on töitä. Tai tekee sitten etänä. Tai opiskelee alalle, joka oikeasti myös työllistää.

Ja oletko hakenut kaikki siivouspaikat, toimistotyöt jne.?

Vierailija
49/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku häpeä tai synti. Toiset meistä kun ei halua olla kotona 6kk lomalla tai nostaa päivärahaa, vaan tehdä töitä ja ansaita siitä rahaa. Ja mitäs tekemistä tällä on arvomaailman kanssa? Mielestäni se on itsensä arvostamista, kun ansaitsee oman elantonsa, mitäs väärää tässä pitäisi nähdä? Me kun ei olla kaikki samasta puusta veistettyjä. On todella hienoa kun teillä joallain on puskurirahasto, kaikilla sitä ei ole, eikä senkään pitäisi olla häpeä.

se työssäkäyminen tuo onnen ja autuuden. Ja monille se näyttää tuovan. Ei työssäkäynti ole mikään häpeä ja toimeentulo on tietysti tärkeää mutta aika mustavalkoinen on ajattelutapa jos ei esim. lomautettuna osaa asennoitua niin että on enemmän aikaa olla esim. lastensa kanssa (niinkuin se joku jonka ekaluokkalainen riemuitsee kun äiti on kotona vastassa).

Kyllä pikkuisen hävettäisi jos ei työssäkäyvällä ihmisellä ei ole minkäänlaista vararahastoa säästettynä. Varsinkin jos perheessä on 2 tienaavaa aikuista.

Aika tyhmä täytyy olla jos elää niin kädestä suuhun että mitään ei jää säästöön. Itse tiedän yksinhuoltajiakin jotka kykenevät pistämään rahaa säästöön "pahan päivän varalle".

Ai niin, mutta kun jotkut on näitä "mulle-kaikki-heti-" ja "onhan meilläkin oltava kun naapurillakin on" ihmisiä. Niin eihän siinä tietysti mitään säästöön jää jos kaikki törsätään mitä tienataan eikä ole esim. edellisestä lamasta opittu mitään. Tai taloudenhoidosta noin ylipäänsä.

Vierailija
50/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikki Suomen työttömät ovat vaan omaa laiskuuttaan työttöminä...voi elämä kun jollakin on realitettit hakusessa...

että ihmiset ovat laiskuuttaan työttömänä. ja ei, minulla ei ole realiteetit hakusessa.

sinulla itselläsi on hakusessa vaikka mikä.

Nimittäin päivässä saa töitä vaikka siivoajana, jos on valmis siivoamaan näiden hienojen herrojen/rouvien paskat. Töitä saa tiskijukkana, karaokevetäjänä ym jos tosiaan ei nirsoile työpaikan suhteen ja haluaa tienata rahaa.

Mulla on useampi ystävä, jotka ovat saaneet töitä heti halutessaan. Ja mä en tarkoita mitään toimistosihteerin, vakuutusmyyjän tai esimerkiksi asianajajahommia, vaan ihan tällaisia jotka luokitellaan 'paskaduuneiksi' joista saa rahaa palkaksi ihan yhtälailla kuin näistä 'hienostohommistakin'.

Ja paskaduuneihin pääsee paremmin ja nopeammin töihin kun hienostoversioihin, jos tässä pitää alkaa/jatkaa luokittelua.

Vierailija
51/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vararahastoa, vaikka olisi kuinka töissä.

Vierailija
52/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku itkee jonkun ukon perään, niin täällä ollaan niiiiin empaattisia ja tukevia ja joku muu haluaisi tehdä töitä, niin se lytätään ihan maanrakoon...

Sitten mä ihmettelen tätä mielipidettä, että töihin pääsee yhdessä päivässä. oletko tullut ajatelleeksi, että ihmiset asuvat eri paikkakunnilla, kaikki eivät asu siellä pääkaupunkiseudulla? Ja niihin työpaikkoihin on muitakin hakijoita, kuin lomautettu ap ja yleensä ennen palkkausta on rekryaika, joka joissakin paikoissa ovi viedä jopa 1,5kk.

Vierailija
53/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säästää se.

Vierailija
54/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta että monet ovat työorientoituneita ja sitten putoavat tyhjän päälle kun töihin tulee katko. Kuitenkin pätkätyöt ja lomautukset ovat nykyään arkipäivää monella alalla eikä niihin liity mitään häpeää tai huonommuutta. Kannattaa yrittää kääntää se voitoksi ja harrastaa, opiskella, tehdä kaikkea mukavaa ja hankkia voimavaroja jotka auttavat jatkossa.

Vierailija
55/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

57, sitten pitää katsoa mistä se johtuu.Ja säästää se.

ei säästä, vaikkei olisi mitään lainoja tms... tiedän kokemuksesta.

Vierailija
56/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku itkee jonkun ukon perään, niin täällä ollaan niiiiin empaattisia ja tukevia ja joku muu haluaisi tehdä töitä, niin se lytätään ihan maanrakoon...

Sitten mä ihmettelen tätä mielipidettä, että töihin pääsee yhdessä päivässä. oletko tullut ajatelleeksi, että ihmiset asuvat eri paikkakunnilla, kaikki eivät asu siellä pääkaupunkiseudulla? Ja niihin työpaikkoihin on muitakin hakijoita, kuin lomautettu ap ja yleensä ennen palkkausta on rekryaika, joka joissakin paikoissa ovi viedä jopa 1,5kk.

oletko tullut ajatelleeksi että töihin kyllä varmasti pääsee päivässä ja se ei tarkoita sitä että kaiken kattavassa maailman navassa eli HESASSA pitäisi asua.

Ja kukas nyt on se ahdaskatseinen ihminen? ;)

Vierailija
57/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kommentoin omalta osaltani, että hankala tässä on hakea töitä, kun mun täytyy olla 7vrk sisällä ilmoituksesta valmis tulemaan takaisin töihin.

Vierailija
58/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ja menot eivät täsmää.

Vierailija
59/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ja menot eivät täsmää.

ettei pysty säästämään, vaikka maksaa pakolliset menot ja ihmisellä ei ole lainoja(yms kuluja) lainkaan?

Vierailija
60/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkevää pitää perheen taloutta tuolla mallilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi