Onpa outo olo, ihan kuin olisin pahanteossa. Eka lomautuspäivä ja
mutta koita nauttia vapaa-ajasta, kyllä sitä taas töitä saa paiskia. Teet nyt kaikkea sellaista mitä aina olet halunnut muttet ole ehtinyt, oot ansainnut sen :)
Kommentit (62)
Et itse näytä tajuavan että elämässä voi olla muutakin sisältöä kuin työ. .
oikeasti kuinka pihalla te voitte olla?
sohvalle äkkiä takaisin että et saa mitään vaikutteita!
Kävelin sitten ulkoiluvaatteet päällä tuolla töihin menevien ihmisten seassa ja tuntui kuin olisin kakkosluokan kansalainen..
Kakkoskansalaisetko kävelee aina ulkoiluvaatteissa?
Ja mistäs edes tiedät onko kaikki töissä, jotka kävelee niissä 'hienommissa' vaatteissa?
Eli pissiä päässä. Ärsyttää tuollaiset snobit, jotka luulee olevansa toisia parempia ja arvostelee vaatteiden perusteella, että mihin 'kastiin' kuuluu.
Sehän tässä juuri näitä mielipiteitä kirvoittikin!
mutta kun tilanne on mikä on, niin siihen on vaan sopeuduttava. Eikä se tarkoita sitä että jäisi kotiin makaamaan. Töitä etsin jatkuvasti, mutta jatkan elämääni myös muuten enkä surkuttele oloani sohvannurkassa.
Toki taloudellinen tilanne voisi olla parempi, mutta ansiosidonnaisella tulee toimeen kun on pakko. En ole muutenkaan ollut mikään "kerran vuodessa on pakko päästä ulkomaanmatkalle kun naapuritkin menee"-tyyppi joten ehkä tähän ansiotason pudotukseen on senkin takia ollut helpompi sopeutua.
6
Mitä te täällä valitatte, jos joku on työorientoitunut? Joillakin on elämässä muutakin sisältöä kuin ne omat pennut ja joillekin on opetettu jo kotona, että työtä pitää tehdä elääkseen. Onhan se nyt ihan yksi elämän kivijaloista, joka mahdollistaa nuo talot ja autot, vai puustako te kuvittelette sen rahan tippuvan? Mä ymmärrän ihan täysin, että useamman vuoden työelämän jälkeen voi olla outoa, kun työ yhtäkkiä loppuu ja takaraivossa kummittelee vielä pelko, että työpaikka lähtee lata kokonaan. Työ on kuitenkin meille joillekin yksi jatkuvuuden tae ja ilman sitä voi perheellinen ja asuntovelkainen ihminen olla aika ihmeissään. Mutta jos te olette siellä kotona pyörineet ukon elätettävänä vuosikaudet, niin mistä te mitään ymmärrätte. Ja empatiakykykin on tainnut unohtua aikaa sitten...
eihän se loppunut. AP on lomautettu.
eihän se loppunut. AP on lomautettu.
Ja musta 6kk lomautus on järkyttävän pitkä!!
Mutta jos te olette siellä kotona pyörineet ukon elätettävänä vuosikaudet, niin mistä te mitään ymmärrätte. Ja empatiakykykin on tainnut unohtua aikaa sitten...
ja siellä kotona sitten kasvatetaan uutta sukupolvea, jotka oppivat pienestä pitäen että ei missään töissä tarvitse käydä, aina joku sossu elättää.
Kuuden kuukauden palkallinen kesäloma. Mitä valittamista siinä on?
Ja kaikkien työelämässä olevien pitäisi tajuta, että uhka on olemassa koko ajan. Ihan samalla tavalla se siellä leijuu, vaikka kuinka saisi olla jakkupuku päällä.
On vaarallista kasata identiteettinsä tuollaisten seikkojen varaan!
Miten sillä on aikaa täällä netissä valittaa asiasta, kun ja jos on esim. hyvä koulutus?
Ja jos töitä haluaa tehdä niin eikös huonompi palkkainen hommakin olisi alku vai pitääkö olla just koulutusta vastaavaa töitä olla ettei joudu muiden arvosteltavaksi töiden perusteella?
Eikös sitä pitäisi olla lujaa vauhtia töitä hakemassa eikä valittamassa? Ja turha valittaa ettei ole Suomessa töitä - mene mollin sivuilla niin jo löytyy töitä!!
Paitsi jos on niin snobi, ettei kaikki työt kelpaa niin olkoon sitten hiljaa.
"käyköhän tuokaan töissä kun ulkoilupuvussa menee"... Aika köyhä täytyy oma elämä olla jos niin ajattelee. Ja huono itsetunto sellaiselle joka tuntee itsensä sen perusteella 2.luokan kansalaiseksi että on joutunut lomautetuksi.
Käsittämätöntä että joidenkin elämä ja itsetunto romahtaa kun joutuu lomautetuksi tai irtisanotuksi. Aika pullamössöjä olette.
t: 2 kertaa irtisanottu taloudellisista ja tuotannollisista syistä, tällä hetkellä lomautettuna, 20v työuraa takana ja edelleen vaan porskutetaan.
Miten sillä on aikaa täällä netissä valittaa asiasta, kun ja jos on esim. hyvä koulutus?
Ja jos töitä haluaa tehdä niin eikös huonompi palkkainen hommakin olisi alku vai pitääkö olla just koulutusta vastaavaa töitä olla ettei joudu muiden arvosteltavaksi töiden perusteella?
Eikös sitä pitäisi olla lujaa vauhtia töitä hakemassa eikä valittamassa? Ja turha valittaa ettei ole Suomessa töitä - mene mollin sivuilla niin jo löytyy töitä!!
Paitsi jos on niin snobi, ettei kaikki työt kelpaa niin olkoon sitten hiljaa.
Luuletko että sitä työtä päivässä löytyy?
keekoilemisesta syyttää ;D Se ei kuitenkaan tainnut olla pointti jutussa...jos ette itse hiffanneet..
Tsemppiä ap:lle, olen ollut samassa tilanteessa ja nyt taas työkuviot kunnossa. Katselet muita työpaikkoja rauhassa ja otat alkuun loman kannalta.
Jos nyt saa lomalapun käteen, palkanmaksu lakkaa kahden viikon päästä ja rahaa tulee seuraavan kerran syksyllä. Todella mukava kesäloma.
Kuuden kuukauden palkallinen kesäloma. Mitä valittamista siinä on?
Olen pitkällä sairaslomalla, enkä todella haluaisi enää päivääkään venyä kotona.
Tsemppiä ap. Ihan ihme mielipiteitä taas.
Missä on mainittu jakkupuku?? Onko ulkoilupuvun ja jakkupuvun välissä mitään muuta vaihtoehtoa, mitäs luulet???
Kyllä perheellä pitää olla puskurirahasto.
Ja rahat tulevat silti joka tapauksessa joskus eli kyllä se edelleen ihan palkallista lomaa on.
on vain työssäkäyviä 1.luokan kansalaisia ja muut on sossutapauksia.
Olen ollut siis nyt 4kk lomautettuna, 20v työuraa takana enkä ole ikinä elänyt mieheni tuloilla. Ainoa sossuetuus jonka olen 38v ikään mennessä hakenut on tämänhetkinen asumistuki kun olen lomautettuna.
Ihmetyttää nämä työnsä perään itkijät, joiden maailma kaatuu kun joutuu sen jakkupuvun vaihtamaan hetkellisesti ulkoilupukuun.
On minutkin kasvatettu siihen että työssä käydään että tullaan toimeen, mutta meinaan myös opettaa lapseni siihen etten jää sohvan nurkkaan itkemään kun olen lomautettuna tai irtisanottuna.
Jos sulle ei ole työ tärkeää, niin mene sinne sohvalle takaisin makaamaan