P**keleen pankki!
Laitettiin anomus lyhennysvapaista (2kk) kuukaisista pankkiin noin pari viikkoa sitten. Vastausta luvattiin 1-3 pankkipäivässä ja vieläkään ei näy mitään viestiä verkkopankissa. Jätetty jo kaksi soittaria, ei soittoakaan.....
Menee koko kevään suunnitelmat pieleen vaan sen takia kun pankki vetkuttaa! Ei kannata luvata vastausta 1-3 pankkipäivän sisällä jos se todellisuudessa on 1-3 viikkoa.
Nyt ottaa päähän ja railakkaasti..... Näkemiin vaan loma... muuta en voi sanoa. Hävittiin tässäkin rytäkässä yhteensä melkein 400€. Kiva kiva.....
Kommentit (24)
nehän lyhensi teidän lainaa!
mikä pankki teillä muuten on?
silloin olisitte, jos panisitte ne rahat lomaan.
Te olette muuten tehneet sopimuksen pankin kanssa, että maksatte niitä lyhennyksiä siitä lainasta. Kyllä teidän silloin kuuluu maksaakin, eikä jättää maksamatta vaan lomaillaksenne.
... niin sitten kävelet pankkiin ja sovit asian siellä. Istut siellä konttorissa niin pitkään, että asia on hoidettu.
Ei tuota varten kannata emailia lähettää, ja jäädä odottelemaan viikkokausiksi että asia hoituu.
Pankki vai te, jotka ette olekaan halukkaita maksamaan takaisin saamaanne lainaa? Lyhennysvapaat on ehdoton juttu työttömyyden, sairauden yms. asioiden takia, mutta että maksuvapaata pitäisi saada kesälomareissun takia..
mutta yritetty soittaa, aina jätetään soittopyyntö. Soitettu myös suoraan konttoriin henkilölle joka meidän lainoja hoitaa, ei vastaa, on kyllä talossa.
Ne rahat jotka olemme hävinneet eivät ole lainanlyhennyksiä vaan varausmaksu. Loput matkasta pitäisi maksaa tässä kuussa ja heti kun tiesin koska tulee maksaa laitoin anomuksen pankkiin. Täytynee varmaan huomenna ottaa töistä iltapäivällä vapaata (palkatonta) ja mennä sinne paikanpäälle selivttämään tilanne.
Ei ole meille moneen vuoteen tarjoutunut mahdollisuutta lähteä matkalle ja nyt kun pääsisimme niin tällainen asia tökkii. Ottaa vaan niiiin aivoon kun itse yrittää hoitaa asiansa säntillisesti niin muut "ei pidä lupauksiaan"....
Ottaa vaan niiiin aivoon kun itse yrittää hoitaa asiansa säntillisesti niin muut "ei pidä lupauksiaan"....
Sinäkö tässä olet säntillisesti asioita hoitanut ja lupauksesi pitänyt?? Jos ei lomamatkalle pysty lähtemään ilman lyhennysvapaata, niin silloin ei sitten tosiaankaan voi lähteä. Elämä on.
Ymmärsinköhän ihan oikein???
Tää ei oikeesti voi olla totta.
että lainanlyhennysrahoilla olette matkoille lähdössä ????
Uskomatonta. Miksi otatte lainan jos ette pysty sitä hoitamaan ?
Jos olet lähettänyt pari meiliä ja muutaman soittopyynnön jättänyt 2 kuukauden aikana.
Kannattaa toisinaan kävellä pankkiin asioimaan, niin hommat hoituu. Kun olet siellä paikan päällä, niin asiat lähtevät rullaamaan. Ja muista pysyä siellä pankissa niin kauan, että asia on paperilla sovittu!!
Minua ainakin harmittaa, kun nykyaikana jotkut lähettävät meilin, ja kuvittelevat asian tulevan siten hoidetuksi. Meili ei ole mikään varma tapa asioiden hoitamiseksi, suora kontakti on aina parempi, erityisesti kun kyseessä on jokin isompi juttu.
olen täysin pa.... ja lainarahoilla meinasimme lähteä matkaan...ekaa kertaa 10 vuoteen.....kivittäkää minua siitä! Kaikilla ei ole sitä rikasta ukkoa tai hyvää palkkaa josta riittää myös huvimatkoihin.
Lähdenpä tästä samantien pankkiin......enkä odota huomiseen....
Taidan perua koko matkan niin ainakin av:n mammat tyytyväisiä.
Kunhan purin pahaa mieltäni....
Niin pankissa oikein korostettiin lyhennysvapaakuukausia esim. joulukuuksi tai kesälomakuukaudelle, ihan vaan että meille jäisi enemmän rahaa tuhlattavaksi :)
Pankkihan siinä vain voittaa, kun korot on kuitenkin maksettava ja laina-aika pitenee kuukaudella.
miksi niitä lyhennysvapaita otetaan. Siis jos on sovitteu, että niitä voi pitää. On eri juttu, jos niitä anoo ylimääräisenä, silloinhan pankin ei ole mikään pakko niitä myöntää ja perustelut ovat paikallaan.
Ja jos pankki lupaa reagoivansa viesteihin tietyssä ajassa, on ihan ok olla kiukkuinen, jos vastaus kestää paljon kauemmin. Ihmeellistä mollausta taas tänään, ap on ihan oikeassa (vaikka itse en lainarahalla matkustelisikaan, mutta se on tässä epäoleellista)
otimme uuden lainan. Olen hoitovapaalla ja ollaan matkusteltu, vuokrattu kesämökkiä ym... Silloinhan sitä pa on, jos ei ole varaa pitää lyhennysvapaita...
vaikka lupasivat vastauksen 1-3 päivässä, huomasin vaan kun kävin luoton tietoja katsomassa että vuodeksi oli lyhennykset nollattu. Lyhennysvapaamme saimme mutta vastauksen unohti joku kertoa :)
toivottavasti teillä on samanlainen juttu
otimme uuden lainan. Olen hoitovapaalla ja ollaan matkusteltu, vuokrattu kesämökkiä ym... Silloinhan sitä pa on, jos ei ole varaa pitää lyhennysvapaita...
Eli olette oikein keränneet lainan korolle korkoa. Oletko koskaan "huviksesi" laskenut että kuinka paljon nämä lainarahalla tehdyt reissut ja mökinvuokraukset tulee teille maksamaan? Voin uskoa kuinka pankkitoimihenkilö on oikein hykerrellyt saadessaan näin kannattavia asiakkaita (näkyy muuten hänen bonuksissaan).
Mulle tosiaan totaalisesti lainarahalla eläminen on pa-asteikon huippu!!! Tähän verrattuna parin kuukauden lyhennysvapaa ei ole mitään.
niinkään osaa laskea. Näinhän se on ajateltu, että laina-aika pitenee muutamalla kuukaudella. Jos se harmittaa sitten 10 vuoden päästä 48-vuotiaana, niin voi voi. Kun aloitan työt, niin lyhennämme aika isolla summalla, tod. näk. 8 vuodessakin pois. Elintaso pysyy suht samana kuin nyt hoitovapaan aikana. Mökkilomat ovat nyt mukavia, kun lapset on pieniä, ei ehkä niinkään sitten 10 v päästä. Eikä nämä korot nyt niin päätä huimaa.:) t. kolme vuotta lyhentämättä pa.[
i]
Eli olette oikein keränneet lainan korolle korkoa. Oletko koskaan "huviksesi" laskenut että kuinka paljon nämä lainarahalla tehdyt reissut ja mökinvuokraukset tulee teille maksamaan? Voin uskoa kuinka pankkitoimihenkilö on oikein hykerrellyt saadessaan näin kannattavia asiakkaita (näkyy muuten hänen bonuksissaan).
Mulle tosiaan totaalisesti lainarahalla eläminen on pa-asteikon huippu!!! Tähän verrattuna parin kuukauden lyhennysvapaa ei ole mitään.
voi lainaan taas välillä tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä. Meillä esim. oli lyhennysvapaata silloin kun hoidin lapsiamme kotona hoitovapaalla, mutta palattuani työelämään pystyimme kiristämään maksuohjelmaa ja teimme yhden isomman ylimääräisen lyhennyksenkin. Toimiva ja taloudellisestikin ihan järkevä tapa, joka kyllä laskettiinkin viimeisen päälle.
[iEli olette oikein keränneet lainan korolle korkoa.
[/quote]
Kai sellaistakin voi neuvotella, mutta yleensä lyhennysvapaa on nimensä mukaan aikaa, jolloin lainaa ei lyhennetä, eli maksetaan pelkkää korkoa. Siinä on sen rahan hinta samalla, se korko, jota lyhennysvapaan aikana maksaa. Nykykoroilla ei kovin kallista (meidän 100 000 lainassa on korko tällä hetkellä relun 300 kuusssa, josta saa verotuksessa satasen takaisin)
mutta miksi te pankkia syytätte. Itsehän te olette lainanne ottaneet ja huolehditte lainanlyhennyksistä. Miten niin hävisitte 400 ?