Maunulan terveysasema
Hei,
harkitsemme muuttoa Länsi-Pakilaan, jolloin kuulumme Maunulan terveysaseman piiriin. Millainen neuvola tuolla on, toimiiko hyvin, saako aikoja hyvin?
Muutenkin terveysasemasta voi kertoa; onko kivat lääkärit, yms?
Kommentit (14)
en halua syyllistyä kunnianloukkaukseen tms, mutta Maunulan äitiysneuvolasta ei ole hyviä kokemuksia. Lastenneuvola oli sen sijaan ihan ok.
Tämä 3-4 vuotta sitten.
ethän sä syyllisty mihinkään, kun et kerro nimiä. Kerro vaikka pääpiirteittäin, mitä tapahtui?
äitiyspuolella, niin siksi syyllistyisin.
Sanotaan nyt, että ensisynnyttäjänä en osannut olla kriittinen saamiini "kauhisteluihin" ja kommentteihin, vaan otin kaiken tosissani. Pidän enemmän jalat maassa olevista terveydenhoitajista, jotka eivät ihan joka asiasta saa kohtausta...
Tiedätkö, onko kyseinen hlö vielä töissä tuolla?
Onko siis vain yksi neuvolatäti tuolla? Saiskohan siirtoa Paloheinän terveysasemalle, se lienee isompi...? Mulla on meinaan riskiraskaus, vaikuttaisko se siihen et saisin siirron?
Itse olen ollut siellä asiakkaana äitiysneuvolan puolella noin vuosi sitten ja nyt lastenneuvolan puolella, ihan ok mun mielestä. Ei ainakaan mitään sellaista horror-juttua oo sattunut kohdalle mistä aina välillä kuulee. Mutta nää neuvolakokemukset on toki kovin yksilöllisiä. En nyt sen takia ainakaan jättäis muuttamatta :)
Itse olen tällä hetkellä äitiysneuvolan asiakkaana Maunulassa, laskettu aika muutaman viikon päästä, ja kaikki mennyt ihan ok tähän asti. Ensisynnyttäjänä tosin välillä tuntuu, että enemmänkin voisi tietoa saada ja esim. hemoglobiinin mittaus tehdään hämmästyttävän harvoin, mutta olen ymmärtänyt että tilanne hyvin samanlainen muuallakin Helsingissä, eli kiire aikataulu tekee sen, että käynnit ovat hyvin lyhyitä eikä aina mitata kaikki arvoja, yms. Tämä liittyy varmaan myös siihen, että välillä fiilis on tuntunut vähän ylimalkaiselta hoidon suhteen, mikä johtuu luultavasti siitä, että kaikki on itselläni mennyt oppikirjojen mukaan, jolloin myöskään sen suuremmille ihmettelyille ei ole ollut tarvetta. Mitään kauhujuttuja ei ole omalle kohdalleni osunut vaan hyvin asiallista palvelua olen saanut, sekä terkkarilta että lääkäriltä. Tietääkseni siellä muuten on nykyään toinenkin terkkari-täti, eli tuskin tämä kauhu-tapaus on ainakaan se, joka itselläni on tällä hetkellä, sen verran sympaattinen tyyppi on kyseessä. Sinne vaan rohkeasti ja jos tuntuu kauhealta, ainahan voi vaihtaa.
ei tosiaan kannata jättää muuttamatta tuolle alueelle pelkän neuvolatädin takia. Viihtyisä paikka ja ok palvelut muuten.
Minulla oli vaan joka kerta todella paha olo, kun sieltä tulin kotiin. En uskaltanut hoitajalle kertoa totuutta oikein mistään, kun heti syyllistettiin. Kyse oli esim. siitä, että olin syönyt aamiaisleivällä suolakurkkuviipaleita tms., joista hän sai hysteerisen kohtauksen. Verenpaine kohosi mukamas huippulukemiin (luokkaa 120/80) ja hän alkoi puolestavälistä raskautta vannoa, että minulla on raskausmyrkytys. Tivasi vain, että onhan minulla päänsärkyä, onhan. Kun kerroin että migreeni puhkesi raskaudessa, niin se oli siinä. Lähetti samantien sairaalaan, jossa sain naurut päälleni. Verenpaine oli täysin normaali, eikä mitään hätää ollut.
Vielä vauvan synnyttyä törmäsin häneen terveyskeskuksessa, jossa otti asiakseen tulla moittimaan siitä, etten ollut antanut vauvalle tuttia, vaan tämä lutkutti sormiaan. Pelkäsin aivan sikana sitä kotikäyntiä, koska uskoin että antaisi tuomion myös meidän asunnostamme...
Hyvä että siellä on muitakin jo. Ja tosiaan muuten henkilökunta oli muistaakseni todella mukavaa. Tästä yhdestä jäi huono fiilis, joka on muistunut nyt paremmin mieleen kun asun muualla ja saan käydä aivan huippuihanan neuvolakätilön luona (jonka kanssa voin puhua aiheesta kuin aiheesta ilman syyllistämisiä).
Oliko kyseessä nuori henkilö vai jo hieman vanhempi?
Oho, kylläpä kuulostaa kurjalle :( Ei kyllä yhtään vastaa sitä fiilistä mikä mulle jäi sieltä äitiysneuvolasta, eli luulen että meillä on ollut sitten eri hoitajat. Muistan kun vielä itse kysyin noita ruokajuttuja niin sanoi, että ihan kohtuudella voi syödä melkein mitä vaan, ei ollut mitään syyllistämistä. Mulla loppuraskaus ja vauvan syntymä ajoittui kesäaikaan ja silloin niitä vastaanottoja piti vähän kuka hoitsu milloinkin, ja silloin oli kyllä joitain ei-niin-mukaviakin tyyppejä. Mut pääosin mulla siis on ollut ihan hyviä kokemuksia :) Entiselle maunulalaiselle hyvää jatkoa :)
olemme saaneet maunulan neuvolassa pelkästään hyvää palvelua ja hoitoa. kokemukset ovat toki yksilöllisiä ja samankin tilanteen eri ihmiset saattavat kokea täysin eri päin... :/
Ei vakuuta varsinkaan neuvolalääkäri, joka kohdallemme sattui. Julkisista verorahoillamme tuotetuista palvelukokemuksista pitäisi voida avoimesti kirjoittaa täällä, mutta perustelujeni kera varustettua kirjoitustani eipä täällä jostain tulkinnallisesta syystä julkaistu. Moderaattori voisi myös hieman miettiä...
Aloituksen ajankohdasta on 14 vuotta. Moni asia on varmasti tänä aikana muuttunut.
Miksi joku nostaa näin vanhoja aloituksia?
L-Pakilasta, tai Maunulasta / Pirkkolasta / Metsälästä...?