Ahdistava uni,ja nyt levoton olo
Olin vanhempieni luona kylässä, ja lähdin käymään autolla kaupassa. Isäni jäi puhdistamaan helikopteriaan, helikopteri oli ollut talven ulkona.
Ajoin autolla, hetken kuluttua näin kun vanhempani lensivät helikopterilla,onnellisena vilkuttelivat minulle. Seuraavaksi helikopteri putosi suurelle pellolle(samalle pellolle mikä on vanhempieni lähellä oikestikin).
Kyläläisiä tuli paikalle apuun, minua ei päästetty katsomaan. Ambulanssin tuleminen kesti ikuisuuden. Lopulta he tulivat, ja minä istuin ambulanssin kuskinpaikalla, ja takana olevat hoitajat sanoivat minulle, että vanhempani olivat kuolleet, palaneet niin pahasti, ettei minun kannata edes katsoa heitä. Ihmettelin, koska en ollut nähnyt tulta helikopterissa.
Muistan kun itkien kerroin pikkuveljelleni, että me olemme orpoja, onneksi sinä kerkesit täyttää 18v.pari viikkoa sitten,muuten sinutkin vietäisi pois.
Samaisessa unessa ennen vanhempieni kuolemaa huomasimme äitini kanssa lapsen vaunuissa, vaunut liikkuivat yksin eteenpäin. Päätimme äitini kanssa että lapsi on hylätty, ja minä halusin hänet itselleni.
Uni oli siis niiin todentuntuinen, jäi vaivaamaan, nyt tosi ahdistava olo. Mitähän tämä uni voisi kertoa..
Kommentit (4)
näet unessa kuoleman, oikeasti henkilölle tapahtuu jotain onnellista.
niin hänet lähetetää tavallaan "rajan yli"
se on hyvin kaunista unta seesteistä, eikä yhtään ahdistavaa.
Viimeksi kun ennakoin anoppini kuoleman niin uni oli lähinnä näin.
Oltiin ajamassa autolla, anoppi pyysi pysähtymään. pysähdyttiin joen rantaan. missä anoppi lähti kahlaamaan joen yli . Minä ja poikani seistiin rannalla vilkuttamassa ja kun anoppia ei enää näkynyt lähdettiin poja kanssa takasin autolle.
Samoin kun isäni kuoli olin hänen kanssa soutelemassa eri veneillä, sitten isä sanoi että nyt hänen täytyy mennnä tuonne ja minä voisin kääntyä takaisin. niin minä käännyin ja isä jatkoi matkaa.
Äitiäni taas saatoin laiturille kissan kanssa jne..
hyvin rauhallisia ja levollisa unia, ei mitään suurta dramatiikka.
Kävi kuinka hyvänsä, on mukavampi, että olet puhunut asiasta. En ole itse mikään suuri enneunien näkijä, mutta tuosta unesta ennustaisin ennemminikin teille perheenlisäystä ja sinulle henkistä irtiottoa vanhemmistasi. Vahempien neuvot ovat loppuun palaneita. Sinun on aika ottaa vastuu itsellesi.
Minä olen nähnyt nyt muutaman viikon sisällä kaksi kertaa unen, jossa äitini oli kuollut. Itse kuolema ei ollut kummassakaan unessa, vaan "tilanne" alkoi heti kuoleman jälkeen. Herääminen oli todella ahdistavaa.
Äitini on terve, normaali työssä käyvä viisikymppinen, enkä ole lähi aikoina menettänyt ketään läheistä. En tiedä mistä nuo unet ovat tulleet, mutta ahdistavaa se oli.