Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko menkka- ja raskausoireita mitenkään erottaa toisistaan?!

Vierailija
11.05.2009 |

Mahan nippailua, rintojen arkuutta, mielialan vaihteluja.

Voiko yhtään mistään päätellä, kumpi on lähestymässä: plussa vai menkat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun mielestäni. Raskauden aikana ne vaan kestää niin paljon pidempään...Mulla on yleensä kestänyt lähemmäs kolme viikkoa, kun ennen kuukautisia vain 2-3 päivää.

Vierailija
2/11 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuukautisia ainakin minulla rinnat ovat kipeät, mutta nännit tavalliset. Tuossapa se selkein ero. Raskaana myös palelee jo ennen kuin testi näyttää plussaa, ennen kuukautisia ei palele. Selkein ero kuitenkin pystyssä tyköttävät arat nännit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi ainakin minulla oireet vähän vaihtelevatkin kierroittain (ja niitä on myös erittäin helppo kuvitella itselleen...).

Kai selkeintä on tosiaan ollut, että raskauden alussa nuo kuukautisoireet kestävät pidempään. Mutta siinä vaiheessa, kun näin on käynyt, niin raskaus on kyllä näkynyt testissäkin.

Vierailija
4/11 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lähentelee 37 astetta...

Vierailija
5/11 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpöjen nousu ja rintojen nippailukin kuuluu monella ihan normaaliin kuukautiskiertoon, eli ei siitäkään valitettavasti voi mitään päätellä.

Lämmöt nousevat yleensä ovulaation jälkeen ja laskevat viimeistään, kun kuukautiset alkavat (tai jo päivän pari sitä ennen). Pysyvät korkealla jos olet raskaana, mutta sen pystyt tosiaan päättelemään vasta, kun kuukautisten piti jo alkaa). Rintojen nippailuakin esiintyy usein ovulaation jälkeen, sekin liittyy keltarauhashormonin toimintaan.

Mutta toki yksilöllisiä eroja on ja saman ihmisen eri kierroissakin on vaihtelua.

Vierailija
6/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua palelee aina, siis aina. 2 lasta takana, nuorempi 1v1kk. Kierukka pois joulukuun lopussa. Kierto ollu 21 päivää. Normaalisti viikko ennen kuukautisia rinnat ollut arat, alamaha melko kipeä. Huomenna pitäisi kk alkaa vaan rinnat normaalit, välillä munasarjoja nippailee, alaselkää särkee ja nivuataipeissa outoa jomotusta. Ollaan uusio perhe joten en edes viitsi verrata kahta edellistä raskautta tähän. Voisinko olla raskaana? En tiedä, testin sais kaupasta mutta en halua "tuhlata" rahaa siihen. Kuitenki menkat alkaa heti jos tekee testin😂 jännittää! Mieheni sanoi ettei todennäköisesti saa lasta, voisiko olla ihanampaa yllätystä kuin plussa testi😍😍 Nyt ei ole sellainen olo ku normaalisti ollu ennen kuukautisia, mutta KAIKILLA tuntuu olleen rintojen arkuus eka.. onko muita jolla EI rinnat kipeät mutta muuten menkka/raskausoireet? Tai on ne ehkä vähä.. en tiedä, outo olo😫

Vierailija
7/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minusta mitään eroa. Odottelin menkkoja alkavaksi ja kun ei näkynyt, niin tein testin. Yllätysplussa tuli. Myöhemmin sitten tuli etovaa oloa ja vatsan turvotusta. Myös rinnat olivat pitkään arat.

Vierailija
8/11 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan erottanut, ainoa mistä aloin epäillä raskautta menkkojen sijaan oli kun tiputteluvuoto ei alkanut silloin kuin se aina viimeistään alkaa. Ekaa kertaa taisin havahtua asiaan pari päivää ennen menkkojen alkua. Menkkojen alkamista edeltävänä päivänä juostessa rintoihin sattui ja juoksu ei kulkenut normaalisti, tuli ällö olo. Vasta sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa, rintoja särki eri tavalla kuin aiemmin ja siitä arvelin olevani raskaana. Muuten mulla oli ihan samanlaista menkkoja edeltävää jomotusta kuin ennenkin.

Vierailija
9/11 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/11 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestillä erottaa. 

Vierailija
11/11 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaustestillä erottaa. 

Juuri näin. Miten voi nykypäivänä joku olla noin tietämätön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan