Lue keskustelun säännöt.
Päiväkotien henkilökuntaa paikalla? Kysymys lastenhoitajan sijaisuuksista...
Kommentit (3)
Ei silloin löydy sijaisuuksia, valtaosa päiväkodeista on esim. kiinni koko heinäkuun ja isoja supistuksia on sitä ennenkin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mutta sieltä pyrittiin huonojen kokemusten jälkeen pyytämään samoja tuttuja.
Kesällähän tarve on myös päiväkodeissa huomattavasti vähäisempi.
Tuusulan alueella on muuten myös joku vastaava kuin Seure olemassa.
Eli olen siis valmistumisvaiheessa oleva FM/aineenopettaja. Minulla on opetustyökin tiedossa syyslukukaudelle, elokuun puolivälistä alkaen (vuorotteluvapaa sijaisuus). Olen tämän kevään (opintotukien päätyttyä alkuvuodesta) elänyt sijaistamalla; niin aineenopettajan kuin luokanopettajankin sijaisuuksia reilusti tehden. Ja niitä täällä pk-seudulla on riittänyt.
Nyt mietityttää kesä. Minulla kun ei ole työtä tai muita tuloja kesäkuukausilta. Miehen palkalla pärjätään juuri, mutta tuli mieleeni, että voisin heittää samanlaista sijaistuskeikkaa päiväkodeissa kuin olen heittänyt nyt kouluissa. Eli tarvittaessa pääsen saapumaan paikalle vaikka tunnissa ja olemaan päivän tai useamman. Minulla on luonnollisesti jonkin verran kasvatustieteellisiä opintoja ja lisäksi opintoja edeltävää kokemusta lastenhoitotyöstä; myös päiväkodissa.
Nyt mietin, mikäköhän olisi oikea kanava ilmoitella itsestään ja keikkahalukkuudesta. Olen esim. ollut Seuren opettajasijaisuuslistoilla, mutta en koskaan ole saanut sieltä yhtäkään puhelua. Sen sijaan, kun lähetin itsestäni ja opintohistoriastani sähköpostiesittelyn lukuisien Helsingin koulujen rehtoreille, alkoi puhelin päristä välittömästi.
Voinko lähettää samanlaisen esittelyn itsestäni esim. päiväkotien johtajille sähköpostitse? Kuka päiväkodissa hoitaa keikkasijaisten rekrytoinnin, ja otetaanko sijaiset aina jonkin henkilöstöfirman kautta? Vai kannattaisiko suoraan soittaa pk:n johtajille ja tarjota itseään?
Luuletteko, että tällä tavalla saisi kesäaikaan jotain keikkaa?
Olisi kiva tienata jotain lisäropoja, ja lisäksi olen ihminen, joka ei jaksa olla vailla työtä 2-3 kuukautta. Ja onhan päiväkotityökin kasvatusalan kokemusta tulevalle opelle.