"Ovisasiantuntijat", hoi!!!!
Kuopuksemme on nyt 1v 3kk ja uusi raskaus on ollut haaveissa jo "pitkään". Tässä kierrossa otin sitten käyttöön ovistestit kun ei vielä olla yrityksestä huolimatta onnistuttu. Aloitin testailut kp 14 ja nyt kp 19 ja missään vaiheessa ei ole testi näyttänyt ovista. Voiko se vielä tässä kierrossa tulla? Kiertoni on yleensä 30-31 päivää. Voiko olla, ettei ovista ole ollenkaan menkoista huolimatta? Millä oviksen saa kaivettua takaisin? Muutama testeistä näytti haaleaa viivaa noin 10-15 minuutin kuluttua testin tekemisestä, mutta haalea viivahan ei ole edes merkki lähestyvästä oviksesta tai mitään sellaista... Sehän on sama kuin ei viivaa ollenkaan...
Voiko ovis olla niin tarkka, että kun joka päivä testaan esim. klo 17, se ennättää livahtaa ohi testausten välissä?
Vinkkejä kaivataan. Ootellaanko ja katsellaan ja kuulostellaan vai pitäisikö olla ihan lääkäriin tms. yhteydessä...
Harmittaaa kun tulee lapsille pitkät ikäerot...
Kiitos vinkeistä ja kommenteista=)
Kommentit (6)
Eli sinuna tikuttaisin rauhassa semmoiset nelisen kiertoa ja jos ei sittenkään tule plussaa, saattaisin varata ajan tutkimuksiin jos takana on jo lähes vuosi yritystä.
Ovulaatio saattaa myös livahtaa ohi niin nopeaa, ettei yksi testi per päivä riitä vaan tulisi tikuttaa aamuin, illoin.
Mitä testejä muuten käytit? Babyplussan testeistä ei kaikki ole kuulemma saanut oikeaa tulosta. Mammaksin testeillä olen saanut joka kuukausi.
mutta mainitsemasi seikat ovat myös paikkaansa pitäviä, eli ei välttämättä ovulaatiota tai sitten se meni jo.
Jos nyt on jo yritystä takana, ja tässä kierrossa aloitit testit, niin en odottaisi neljää kiertoa pitempään missään nimessä, mikäli testeillä ei saa plussaa.
Mulla on käytössä Mammaksista ostetut testit...jotain David Ovulation Test niissä taitaa lukee...
Pitänee muutama kierto tässä katsella ja testailla ja jos ei mitään sitten tapahdu, ni pitää ottaa yhteyttä johonkin...en viel tiiä keneen, meiän pikkukylässä ei mitään gynee oo, mut pitää vaik neuvolasta kysellä...
Meil ei muutenkaan oo tuo raskautuminen ollu ihan helppoo, kuopus sai alkunsa tikutetusta kierrosta, esikoinen täysin "luomusti". Masenti kun jossain luki, ett jos yrittää ja ei käytä ehkäsyä, ni lasten ikäeroks tulee 1-2 vuotta... Eipä taideta taaskaan siihen keritä...=(
Noh, mutta toivottavasti sitten joskus meilläkin on vielä vauva...
Kiitos kaikille kommentoineille ja mukavaa kesän odotusta!
voihan että ainoastaan joka toisella kierrolla tulee munasoluja. Toinen munasarja ei vaikka tuota munasoluja.
Aika on tärkeä joten ensi kierrossa tee sellaiseen aikaan jolloin se on helpointa. Itse tein aamuisin ennen töihin lähtöä.
Mullekaan ei tullut kovin vahvaa viivaa. Näky kahdessa tikussa ja tokassa oli hiukan vahvempi ja sitten kolmannessa oli enää häivähdys. Joten päättelin että oli ekan ja tokan tikun välissä. Mulle tärppäsi juuri siitä kierrossa.
Tärppionnea!
ja todella kummasti käyttäytyvät. itse kävin gynellä joka ultralla näki munarakkulan olevan kypsymässä ja koosta päätteli, että muutaman päivän päästä irtoaa. Ovistestiin sain kyllä kaksi viivaa, mutta aina testiviiva oli haaleanpi. Gyne myös kertoi, että joillain naisilla voi virtsan koostumus olla sellaista, että virtsasta ei ovista voi edes havaita. Ei pitänyt testejä kovinkaan luotettavina.
Mutta todellakin voi olla kyseessä myös ovuloimaton kierto. Ovat aivan normaaleja.
Meillä kolmosta yritetty joulukuusta saakka ja gyne sanoi että koska kaikki näyttäisi olevan kunnossa, ei hän lähtisi vielä verikokeita tekemään.
Ja itse huomasin eroja vuorokauden eri aikoina, eli kannattaa testaja eri aikoina.
Katsot ensin että minkä pituinen kierto tästä tulee, tuleeko lyhyt, normaali vai pitkä. Jos tulisikin esim. 28 päivän kierto niin silloinhan ovistesti olisi "plussannut" jo kp 13 aikoihin. Jos taas venähtää pitkäksi kierroksi niin ovis voi olla vielä edessäpäin tai sitten voi puuttua kokonaan tästä kierrosta. Katsele vielä tämä kierto loppuun ja ensi kierron testailut ja sitten jos ei testit näytä mitään missään vaiheessa niin kysyisin jo gyneltä neuvoja.