Ihmiset, jotka vaihtavat työpaikkaa eroavat todennäköisesti myös puolisostaan!
.
Kommentit (25)
vuodesta toiseen. Yhden projektin jälkeen voit saada pätkätyön jostain toisesta saman alan yrityksestä, firman yhteistyökumppanilta, myös ulkomailta (!). Millaisia kieroutuneita päätelmiä voisit tehdä tällaisesta työhistoriasta? Paljastan vielä lisäksi erään "haureuden": teen toisinaan työtä myös freelancerina!
ei kaikki maailman työpaikat oo jotain firmoja eikä kaikki maailman urat tapahdu yhdessä firmassa jonkun palkkataulukon puitteissa. Ootteko oikeesti noin tyhmiä vai pottuiletteko vaan lämpimiksenne, jos vaikka onnistuisitte aiheuttamaan jollekin pahan mielen???? Ei ne teidän yhden työpaikan uraputket kovin kummoisia vaadi kirjoitustenne tasosta päätellen.
joskus 100 vuotta sitten ajateltiin että kunnollinen ihminen uhraa elämänsä sen yhden paikan palveluksessa- se ei ole enää tätä päivää. Suuri osa ihmisistä tekee pätkätyötä ja vaihtaa töitään. Pysyvästä työpaikasta on hyötynsä, mutta esim. mun alalla se on usein myös kehityksen este, koska mitä kauemmin ihminen jossain on, sen helpommin kangistuu kaavoihin, maailma pienenee, erilaisuuden ymmärtäminen vähenee ja oikeassa olemisen harhaluulo lisääntyy. Painopiste alkaa siirtyä epäolennaisiin asioihin, uudistukset koetaan uhkaksi jne. Pärjätäkseen pätkätöissä tai vaihtuvissa työpaikoissa tarvitaan paljon taitoja joita vakituiset eivät tarvitse. Toiset eivät jaksa sellaista, toiset taas eivät halua valua vuodesta toiseen samaan kahvihuoneeseen kuuntelemaan jonninjoutavaa juoruilua. Ja tosiseikka on myös se että kaikille niitä vakkaritöitä ei tule, vaikka haluaisi. Eikä se usein ole siitä kiinni että olisi sen huonompi kuin se vakkaripaikan saanut.
Suvaitsevaisuutta, hyvät naiset! Ja joskus tekisi hyvää katsella maailmaa muualtakin kui siltä omalta pikku jakkaralta käsin.
Me ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä ihan nuoresta asti, nyt jo reilusti yli 20 v, eikä olla koskaan edes kunnolla riidelty.
Mutta mies on nyt kuudennessa työpaikassa, itse olen tehnyt ties kuinka monenlaisia pätkätöitä, osa-aikatöitä, sijaisuuksia, ollut monta vuotta kotiäitinä ja siinä ohessa opiskellut, olen käynyt kursseja ja nyt pyöritän toista yritystäni. Juu, varsinkin minä tykkään vaihtelusta ja siksi työurani on varsin kirjava, se sopii mulle. Mutta miksi miestä vaihtaisin, kun rakastan häntä ja meillä menee loistavasti?!
Voi elämä, jotkut työt nyt vaan on sellaisia että eivät kestä kuin x aikaa ja sitten on aika siirtyä muihin hommiin.
Itse tulkitsin että tässä puhutaan siitä työpaikasta johon on opiskellut tutkinnon.
työpaikkaa hakiessa miinusta. Varmasti kysyvät miksi on työsuhteet päättyneet. Työnantajalle on kallista kouluttaa uusi kaveri tehtävään ja sitten kun kaveri ottaa hatkat kaikki työnantajan uhraama aika, vaiva ja raha menee hukkaan.