Kuinka monen muun mies tekee näin ?
Olen aina ymmärtänyt, että hyväkäytöksinen ja puolisostaan todella välittävä mies muistaa vaimoaan ja lastensa äitiä äitienpäivänä.
Niin teki isäni ja myös exäni teki niin (meillä ei tosin ollut lapsia).
Nykyinen mieheni on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse ostaa minulle mitään. Koska en ole hänen äitinsä.
Lapset ovat pieni ja he askartelevat päiväkodissa minulle jotain kivaa, mutta joku aikuisen suoma huomionosoitus olisi myös paikallaan.
Ja lehdethän ovat täynnä "Osta äidille" "Muista äitiä" -ilmoituksia.
Olen nähtävästi niin arvoton ja epämiellyttävä ihminen, ettei minulle kannata edes lahjaa ostaa. Tai sitten mieheni on vaan pihi, enhän saanut synttärilahjaksikaan mitään. Ja puuh, hääpäivänä on turha edes mistään haaveilla ! Hänhän maksoi jo häämme ... (miehen oma kommentti)
Mites muilla ?
Kommentit (12)
hänen ei tarvitse ostaa sinulle mitään, koska sinä et ole hänen äitinsä! Sen sijaan mies voisi lasten kanssa käydä ostamassa jotain pientä (esim. kukkia) lapsilta sinulle.
ole mutta miehelläsi tuntuu olevan selitys kaikille merkkipäiville, ettei tarvitse muistaa sinua mitenkään. Se on minusta tylsää.
etten ole hänen äitinsä enkä näin ollen halua mitään lahjaa äitenpäivänä. Sen sijaan hän käy lasten kanssa keräämässä aamulla valkovuokkoja ja laittaa aamupalan ja ruoan lasten avustamana. Mun mielestä se on ihan riittävästi, varsinkin kun osoittaa rakkauttaan sanoin ja teoin muutenkin
ei muista mitenkään vaikka isänpäivänä ostan hänelle kirjan "lapsilta". olisi kiva saada edes kukkia.
ole mutta miehelläsi tuntuu olevan selitys kaikille merkkipäiville, ettei tarvitse muistaa sinua mitenkään. Se on minusta tylsää.
-tylsää se onkin mutta mielestäni aika moukkamaista.
ap
ps. huomasin, etten olekaan ainoa "lahjaton" äiti ... en tarvitse materiaa, mutta pieni muistaminen on aina mukavaa. tuntee itsensä arvostetuksi ja halutuksi. nyt olen vain raha-automaatti.
koska en ole hänen äitinsä. Inhoan turhenpäiväistä tuhlailua ym. Nautin eniten lasten tekemistä askarteluista ja isojen tekemästä aamiaisesta..
Tosin joksu mun miehei ei kuuntele minua vaan ostaas itli jotain, viimeksi sain mustaruuti kivärin... Tosin tiettävästä tänävuonna kuuntelee oastokieltoa.
Vaikka kivahan tuo kiväri oli :)
joku vielä viitsii jauhaa tuota maailman typerintä kommenttia "ethän ole miehesi äiti"!! Missä on joku joskus sanonut, että vain OMAA äitiä tarvitsee muistaa. ei ole olemassa omanäidinpäivää vaan äitienpäivä, jolloin on tarkoitus muistaa äitejä yleensä siitä työstä, mitä äidit tekevät perheensä ja lastensa eteen.
Eikös se ole kuitenkin aika itsestään selvää, että mies tarvitsee sen äidin lapsilleen ja siksi voisi osittaa arvostustaan ja muistaa lastensa äitiä äitienpäivänä. Minusta miehelle kaikkein tärkein äiti pitäisi olla omien lastensa äiti, jonka kanssa elää ja jakaa ilot ja surut. Miehen isä saa kin sitten pitää huolta siitä miehen äidistä. Tai tietysti parasta olisi, jos jaksaisi muistaa ja kukittaa vaikka kaikki suvun äidit.
En saa mitään äitienpäivänä, syntymä- tai nimipäivänä enkä hää- tai kihlajaispäivänäkään. Koskaan. Joululahjan saatan saada. Hän ei ajattele sitä pahalla tai ilkeyttään, HÄNEN mielestään ei vaan tarvitse. Harmittaa kamalasti, mutta minkäs teet. Onneksi noita on muitakin juntteja :)
Meillä mies ei tarvitse minun äitiyden arvostamiseen yhtä päivää, niinkuin en minäkään tarvitse isänpäivää arvostaakseni miehei isyyttä.
Meillä arvostettaan toisen vanhemmuutta pitkin vuotta muutoin kuin tavaroilla.
Tietysti nyky yhteiskunta vaatii tuhlaamista ja materiaa, jotenkin tuntuu että nykyisn rakkautta ei voi osoittaa muuten, kuin ostamalla jotain mahdollismman kallista.
Oli kyse sitten lapsista tai puolisosta.
Mies myös vetoaa tuohon en ole hänen äitinsä, mutta kun ei hän muista sitä omaa äitiään edes..
Ystävänpäivänä ei myöskään huomioi millään tavalla, en siis ole hänen ystävänsäkkään? olisipa PIIKA-päivä, niin mä saisin huomiota edes joskus..
Mutta olen jo pitkään noudattanut sitä periaatetta, että itseään kannattaa muistaa lahjoilla, saa varmasti sitä mitä haluaa :D
Jos lahjan aikoo ostaa, niin etukäteen varmistaa minkä haluan. Nykyään sanon jo, ettei tartte mitään, kun menee muutenkin viisi lapsisen perheessä ihan liikaa. Huokaisee helpotuksesta! Hetket kahdenkesken arvokkaampia kuin lahjat :)