Games of Thrones - keskusteluketju
Tähän keskustelua kyseisestä tv-sarjasta!
Lempihahmosi?
Inhokkisi?
Paras kohtaus?
Kamalin kohtaus?
Kommentit (505)
Mielestäni kirjoissa on annettu osviittaa juuri tuohon, että Jon on Nedin siskon Lyanna Starkin ja hänet kaapanneen Rhaegar Targaryenin (Danyn isoveli) avioton lapsi. Robert väitti Rhaegarin raiskanneen Lyannan, todellisuudessa he olivat rakastavaisia ja Lyanna kuoli synnytyksen jälkeisiin komplikaatioihin (Ned löysi Lyannan tekemässä kuolemaa verisessä vuoteessa, Lyanna kertoi Nedille jotain jne.). Lyannan lempikukka oli sininen talviruusu ja Dany uneksii muurilla olevasta sinisestä ruususta = Jon, joka on muurilla. Dany on siis Jonin täti.
Päätösjaksossa varmaan sitten käydään läpi Aryan puuhat, palataan taatusti Cerseihin ja siihen soppaan.
Ketäs vielä? Ai niin....Jon.
Nyt keskustelu netissä käy kuumana: onko Stannis sairas vallanhimoinen psykopaatti, joka on Melisandren käskettävissä vai onko hän 7 valtakunnan pelastaja? Jos Shireeniä ei olisi poltettu, kaikki olisivat kuolleet sinne lumeen ja lopulta White Walkerit tuhonneet kaikki kaikkialta. Stannis ainakin uskoo olevansa ainoa joka voi sen estää.
Mutta taivas, että inhoan Shireenin äitiä. Inhottava akka, joka ei koskaan välittänyt lapsestaan.
Mua ärsyttää Dornessa se polkkatukkainen nainen ja sen kolme tytärtä, niistä etenkin se lyhythiuksinen näsäviisas tyttö. Saapa nähdä näkyykö niitä enää nyt kun suunnitelmat meni pieleen. Toivottavasti Doranin pojalle ei käy köpelösti Kuninkaansatamasssa... Oliko kirjoissa Jaimen tarina erilainen? Käsittääkseni Dornen sijaista se matkusti jonnekin muualle ja matkakumppanikin oli muu kuin Bronn..?
Joo, minäkin veikkaan, että Boltonien onni kääntyy ja Stannis joukkoineen valtaa kuin ihmeen kaupalla Winterfellin. Ja tätä ei olisi tapahtunut ilman Lord of Lightille tehtyä uhrausta, ainakaan Melisandren mukaan. Jos mukana olisi ollut vielä Melisandren aiemmin löytämä Gendry, hän olisi palanut ennen Shireeniä.
Mitä veikkaatte tapahtuvan kauden päätösjaksossa?
Miksi nämä kaudet aina loppuu liian nopeasti...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:26"]
Cersei on mun lemppari, en tajua miks ihmiset dissaa sitä. Myös Joffrey kuului suosikkeihin, olin ihan järkyttynyt kun se kuoli. Nykyään luen kaikki mahdolliset spoilerit sarjaan liittyen, ettei tarvii kauhistua enää jaksoa katsoessa. Eli nytkin tiedän kaikki 5 kauden tapahtumat vaikken oo jaksoakaan kattonut. Hassua sinänsä että tykkään Cerseistä, ekalla kaudella vihasin sitä kun se juonitteli Nediä vastaan mutta sitten kun Ned kuoli jotenkin vaan siirryin Lannister leiriin.. :D
[/quote] Cersei on hieno hahmo, vaikkakin aivan kamala persoona. Ymmärrän viehätyksen jollakin tasolla.
[/quote]
Kuin myös Joffrey oli hahmona loistava, briljanttia näyttelijäntyötä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:02"]Mua ärsyttää Dornessa se polkkatukkainen nainen ja sen kolme tytärtä, niistä etenkin se lyhythiuksinen näsäviisas tyttö. Saapa nähdä näkyykö niitä enää nyt kun suunnitelmat meni pieleen. Toivottavasti Doranin pojalle ei käy köpelösti Kuninkaansatamasssa... Oliko kirjoissa Jaimen tarina erilainen? Käsittääkseni Dornen sijaista se matkusti jonnekin muualle ja matkakumppanikin oli muu kuin Bronn..?
[/quote]
Kirjassa Jaime meni joukkoineen Riverruniin joka on saarrettu. Bronn on naimisissa Lollysin(muistaakseni?) kanssa ja nimesivät syntyneen lapsen Tyrioniksi.
Mun kaikki suosikit, Sansa, Arya, Jon... onkohan niistä enää eläjiksi, Jonista ei ainakaan, kun näyttelujä on itse paljasanut, että hänen hahmonsa on nyt mennyttä. Stannis sai mennäkin, samaten vaimonsa.
Kuoliko Jon? Voi helvetti, jos kuoli!!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Kuoliko Jon? Voi helvetti, jos kuoli!!
[/quote]
Kuoli!:(
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Kuoliko Jon? Voi helvetti, jos kuoli!! [/quote] Kuoli!:(
[/quote]
Jaaha. Siihen loppui GoT:n katsominen sitten.
HAHAHAHAH! No nyt on jäljellä arya ja se meediotenava siellä puun sisällä.
Ja Aryastakin taisi tulla sokea. TAi ehkä seksin kuoli. Ja Sansa, saattoipa kuolla hänkin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:58"]
Mun kaikki suosikit, Sansa, Arya, Jon... onkohan niistä enää eläjiksi, Jonista ei ainakaan, kun näyttelujä on itse paljasanut, että hänen hahmonsa on nyt mennyttä. Stannis sai mennäkin, samaten vaimonsa.
[/quote]
Mitämitämitä?!? Mitä viimesessä jaksossa oikein tapahtu?!?!
Brienne tappoi Stannisin! JEEEE!
Ehkä joku pohjoisen zombi tulee ja pelastaa Jonin. Ehkä se meediopoika liihottelee paikalle lohiksella.
Mua ärsyttää kun kaikki parhaat tyypit tapetaan. Kohta ei o ketään mielenkiintoista henkilöä enää hengissä. Ja se blondi lohikäärmehoratsu on tylsä pikkutyttö. Menee maku kun tapetaan liikaa hyviä hahmoja. Ymmärrän että keskiajalla meininki oli karua mutta tappamalla liikaa hahmoja tarina kuolee. Mieti nyt jos Sam ja Frodo olisivat pääseet takaisin Kontuun ja Saruman olisi polttanut koko paikan ja kaikki hobitit. Olisko ollut hyvä tarina?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:14"]
Brienne tappoi Stannisin! JEEEE!
Ehkä joku pohjoisen zombi tulee ja pelastaa Jonin. Ehkä se meediopoika liihottelee paikalle lohiksella.
[/quote]
Stannishan oli hyvä tyyppi. Punainen huora manipuloi kato. Pahat tietysti selviytyy aina. Ramsay on hieno mies...
Up