Games of Thrones - keskusteluketju
Tähän keskustelua kyseisestä tv-sarjasta!
Lempihahmosi?
Inhokkisi?
Paras kohtaus?
Kamalin kohtaus?
Kommentit (505)
Mitä sille halvaantuneelle pikkupojalle tapahtui joka meni siihen transsiin ja muuttui sudeksi? Ei ole näkynyt vähään aikaan enkä muista yhtään, en edes nimeä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:40"]
Mielestäni Arya on tällä hetkellä ehdottomasti mielenkiintoisin hahmo. Mitä hän oppii Jagen H'gharilta, Mustan ja Valkoisen talossa (Monikasvoisen Jumalan temppelissä)? Miten hän tulee käyttämään niitä oppeja tulevaisuudessa hyväkseen? Mihin Aryan tie jatkuu Braavosista ja mitkä ovat hänen mahdollisuutensa?
[/quote]
Mun mielestä Aryan tarina on tällä hetkellä koko sarjan tylsin, ja yhtä puuduttava se oli kirjoissakin. Mutta onneksi makuasioista ei voi kuin kiistellä ;)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:01"]
Se kohtaus kun Reek/Theon menee sytyttämään kynttilää ja tornissa istuukin illallistava Ramsay odottamassa..:D Ihme, että Theon säästyi rangaistukselta.
[/quote]
ei se mennyt sinne rikkinäiseen torniin. Se on hajoamassa ja siellä ei voi asua. Theon meni suoraan Ramsayn mestoille, siellä oli huonekalut ja kaikki ja tämä mesta on nähty jo aikaisemmin. Sarja hämäsi katsojia aika hyvin, mutta siinä tosiaan näytetään torni ja theon, joka ei kävele tornia päin. Se meni suoraan kertomaan Ramsaylle, vaikkakin vastahakoisesti, mutta theon on niin rikkinäinen mies, että se ei voi olla tottelematta Ramsayta.
sen takia sitä ei rangaistu, koska se teki niinkuin pitikin.
[/quote]
Iso kiitos korjauksesta! Nyt käy enemmän järkeen. Katsoin jakson kirkkaassa lentokenttäsalissa ja näyttö oli niin hämärä, ettei noita Ramsayn asunnon huonekaluja erottanut (muuta kuin dinnerpöytä, jonka luulin Ramsayn roudanneen sinne torniin:D).
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:16"]Daario Naharis ei ole koskaan ollut blondi sarjassa. Bronnin näyttelijä on tosielämässä myös laulaja.
[/quote]
Eipä se Daario ihan blondi ollutkaan, mutta kuitenkin seuraajaansa hieman vaaleahiuksisempi. Kirjassa hahmo ymmärtääkseni on tummahiuksinen. http://images.rapgenius.com/30bfb32030ee30b29556f763f9fe7ddb.350x503x1.jpg
Luen tässä viimeisiä sivuja lohikäärmetanssi 2 ja kiroan George R.R Martinin hidasta kirjoitustahtia. Jotenkin luulin hetken aikaa, että kirjoja olisi vielä kaksi kääntämättä ja voisin lukea ne eglanniksi, mutta ei, kirjat on nimetty ja wikipediassa mainittu mutta ovat vasta tekeillä. Lohikäärmetanssissa meni kuusi vuotta. Game of thones-sarjassa tapahtumia oli muokattu yllättävän paljon tällä kaudella.
Sarjan kolme ensimmäistä kautta ovat hyviä, ja onhan myös uudemmilla kausilla muutamia positiivisia asioita. Itseäni kuitenkin inhottaa suuresti se, miten sarjan kirjoittajat kohtelevat lukuisia naishahmoja ja ylipäänsäkin lähdemateriaalia eli George R.R. Martinin kirjoja. Game of Thrones ymmärrettävästi sisältää kohtauksia, jotka ovat raakoja ja muutenkin järkyttäviä, mutta kun niitä käytetään shokkiarvon takia, ja lisätään tarpeettomasti, menee maku aika äkkiä. Ymmärrän sen, miksi nyt viidennellä kaudella on jouduttu muuttamaan juonta ja tapahtumia, mutta siinä vaiheessa kun tapahtumat eivät käy järkeen ja hahmot ovat järkyttävän OOC, pysyttelen mieluusti kirjojen parissa.
Miinusta mitään sarjan väkivaltakohtauksia tai alastonkohtauksia ei ole näytetty pelkästään shokkiarvon vuoksi (Sansan raiskausta ei edes näytetty), eivätkä ne minua häiritse. Enemmän häiritsee juurikin ne fantasiaosuudet. Silti nautin sarjasta, eikä ole valittamista :)
Mun tekee pahaa kattella Theon Greyjoyta, sitä miten se on kiusattu ihan hulluksi. Oli ykköskaudella ainakin yks mun suosikkihahmoista, nykyään käy sääliksi :,(
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:05"]
Olipas jännä jakso. Mä toivoin että se yks pohjosen väen johtajanainen olis selvinnyt hengissä, vaikutti mielenkiintoiselta hahmolta.
[/quote]
Joo, harmi vaan että sen kuoleman ties heti kun se pisti ne kersat paattiin...
[/quote]
Mä ajattelin, että Jonille ja tälle uudelle wildling-naikkoselle tulee varmaan jotain vispilänkauppaa, mut toisin kävi..:D
Oli aika hyytävä loppu uusimmassa jaksossa! Loppukohtaus tuntui kestävän ikuisuuden ja huusin ääneen täällä himassa että SOUTAKAA URPOT!! :DD olin ihan varma että Jon kuolee mutta ei sittenkään, huh! (vielä) mäkin arvasin sen päällikkönaisen kuoleman heti kun sai ne penskat laitettua veneeseen, harmitti jälleen kerran, mutta onhan tuohon jo tottunut, ei parane kiintyä yhteenkään hahmoon :D kaikin puolin erittäin hyvä jakso! Kaikkein eniten mua tällä hetkellä kuitenkin kiinnostaa bran ja rickon!! Missä he ovat, mikä heidän roolinsa tulee olemaan loppuratkaisujen kannalta?
Seuraava jakso on tokavika, eli yleensähän se 9. jakso on ollut kauden kamalin, yllättävin, verisin ja tapahtumarikkain jakso. Tai ainakin kauden finaalijaksoa parempi jakso. Saas nähdä onko myös tällä kaudella.
Mä toivon näitä pariskuntia yhteen: Jaime ja Brienne, Jorah ja Daenerys, Arya ja Gendry (tai Jaqen), Sansa ja Littlefinger. Jonille ja Tyrionille en keksi mieluisaa kohdetta.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:05"]
Olipas jännä jakso. Mä toivoin että se yks pohjosen väen johtajanainen olis selvinnyt hengissä, vaikutti mielenkiintoiselta hahmolta.
[/quote]
Joo, harmi vaan että sen kuoleman ties heti kun se pisti ne kersat paattiin...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:47"]
Mun tekee pahaa kattella Theon Greyjoyta, sitä miten se on kiusattu ihan hulluksi. Oli ykköskaudella ainakin yks mun suosikkihahmoista, nykyään käy sääliksi :,(
[/quote]
Mitäs muuten sille Theonin siskolle kävi, se joka tuli pelastamaan sitä? Olikohan Yara sen nimi..?
Nyt alkaa jo jännittää, 9. jakso on tosiaan ollut aina yleensä se räjäyttävin kaikista...
Nettiin on vuotanut ainakin yksi kuva jaksosta joka on aika sydäntäsärkevä :(
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:54"]
Jee, pian on taas su-yö ja uusi jakso ulkona! Innolla odotan juuri 9. jaksoa, joka on muina kausina ollut yllätyksellinen.
[/quote]
Mistä tää tulee?
Mä oon koko kauden jankannu poikaystävälle sitä, että jon on ihan varmasti jotenki targaryen. Siinä kun se sai vaan sillä mielalla surmattua sen tyypin, niin mietin että voisko johtua siitä että suonissa virtaa lohikäärmeen veri tms. Mun mielestä se olis ihan uskomattoman hyvä käänne.
mutta jotenki ollu tosi tylsä kausi. Viime jaksossa alkoi vasta tapahtua, mutta oli kyllä vähn liikaa sitä taistelua. Dany ja arya junnaa paikallaan, ärsyttää se että kuningas ei saa hihhuleita kuriin ja pohjoinen vaan.. On... Toivottavasti viimeiset jaksot on hyviä.. Yllättäviä ja tapahtumarikkaita.
Niin ja Lancel ei ole tuomittuna, koska se on tunnustanut kaiken, luopunut entisestä itsestään ja ryhtynyt täysipäiväiseksi hihhuliksi. Synnit on tunnustettu ja annettu anteeksi ja taivaan portit on avoinna.