Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras ihminen kävi "kädestä pitäen" ojentamassa lastani

Vierailija
08.05.2009 |

Lapsi leikki kaupan ovella, laittoi ovea kiinni. Ei tietenkään ollut hyvä, että teki niin, kun ihmiset olivat ostoksineen menossa ulos. Eräs nuori nainen kävi pojan luona ojentamassa tätä, ja kaukaa katsottuna näytti siltä, kuin olisi käynyt läppäämässä lastani kädelle tai puristamassa häntä kädestä. Sanoi jotain kipakasti siinä samalla. Lapsi sanoi, että täti painoi häntä kynnellä sormeen.

Onko tuollainen teidän mielestänne kohtuullista ulkopuolisen ihmisen puuttumista lapsen toimintaan??!!

Itse en päässyt siinä tilanteessa lapseni luo enkä nähnyt naista enää sen jälkeen, mutta paha mieli jäi.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ketään joka siinä komentaa. Mitä jos lapselle olis käyny jotain esim sormet jäänyt sinne oven väliin sinne saranapuolelle, etkö sä siltikään olis päässy sinne?

Vierailija
2/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas mitenkään satutti lasta, niin ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hävetti kun vieras tuli ojentamaan ja yritti saada sulta sympatiaa sanomalla että satutti.

Mitäs ihmettä sä et oo vahtimassa jälkikasvuasi julkisella paikalla? Pitäiskö kaikkien lasten saada juosta kaupoissa ympäriinsä ja tukkia tiet ja lopulta satuttaa itsensä jolloin sä voit tulla sättimään muita että miksei kukaan tehny mitään?

Vierailija
4/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka näkee on mun periaate. sanon aina vieraille ja tutuilla lapsille jos on sanottavaa.

Vierailija
5/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä ikäinen lapsi? Jos kovin pieni, olisiko hyvä pitää lapsi kärryissä kun pakkaat ostoksia? Jos iso, niin kerro ettei mitään tuollaista saa tehdä.

Ei minusta silti ollut oikein, että lapseesi kajottiin fyysisesti, varmaan sanominenkin olisi auttanut.

Mutta silti, pidä seuraavalla kerralla huolta, että lapsesi ei käyttäydy noin...

Vierailija
6/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suinkaan ollut huolestunut lapsesta, vaan siitä, että ovi, josta hänen olisi pitänyt välittömästi päästä ulos, olikin kiinni.

Se ovi oli sellainen, jossa ei ollut mahdollisuutta sormien jäädä minnekään saranoiden väliin. Ja olin sen verran kaukana, että en päässyt välittömästi siihen komentamaan lastani.

Teistä on siis ok, että aivan vieras ihminen käy ikään kuin käsiksi kehen tahansa lapseen? Kollektiivista kasvatusta joo..

Vierailija
7/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa oikein lahja tälle maailmalle empaattisuudellasi.

En rupea tilannetta selittämään tämän tarkemmin. Kyseessä on vilkas lapsi, jonka perään katson hyvinkin tarkkaan ja pidän huolen hänen menemisistään ja tekemisistään. Ei juoksentele kaupoissa, koska en anna. Tämä oli yksittäinen tilanne.

Mutta ok, tajusin jo, että tänne ei kannata mitään tällaista kirjoittaa, koska taso on tätä..

Vierailija
8/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä!

Vierailija
9/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loukkaantunut kun kukaan ei puuttunut etukäteen? Että miten ihmiset on niin välinpitämättömiä kun eivät puutu.

Vierailija
10/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos pitäisit omastas huolta niin muiden ei tarvitsisi puuttua.

Jos lapsesi olisi ollut menossa auton alle niin etkö sittenkään olisi päässyt sen luo? Mitä sellaista olit tekemässä, mitä et olisi voinut keskeyttää?

Teistä on siis ok, että aivan vieras ihminen käy ikään kuin käsiksi kehen tahansa lapseen? Kollektiivista kasvatusta joo..

Vierailija
11/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suinkaan ollut huolestunut lapsesta, vaan siitä, että ovi, josta hänen olisi pitänyt välittömästi päästä ulos, olikin kiinni.

sun lapsesta pitänyt olla huolissaan, kun se ei ollut minkäänäköisessä vaarassa? Totta kai tuollainen roikkuminen ärsyttää, vaikka ei olekaan mikään maailman suurin rikos. Minusta on ok tarttua lapsen käteen mutta väkivalta on tietysti väärin.

Vierailija
12/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt loukkaannu, jos palaute ei olekaan sellaista kuin oletit.

Ehkä silloin vika saattoikin olla sun tekemisissä?

Vierailija
13/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä!

Vierailija
14/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatapa sinä omista lapsistasi sitten taidolla, rakkaudella ja empaattisuudella oikein maailman parhaita.

Oikeasti minua loukkaa tämä asenne täällä.

Vierailija
15/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi liiotella. Ihan oikein, että joku komentaa, jos kerran penska on leikkimässä sellaisessa paikassa missä ei pitäisi.

Vierailija
16/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole leikkipaikka joku kaupan oviaukkokaan. Siitä pitää ihmisten päästä kulkemaan, ja jollet tuon vertaa tajua, niin opettele pliis tajuamaan.

En oikein usko, että se vieras ihminen mitään kynsi. Tietenkään se ei ole ok, jos nyt niin olis tehnyt. En vaan sitä usko.

Vierailija
17/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vastaan lapsistani ja tuossakin tilanteessa olisin nähnyt parhaaksi, että minä keskustelen itse lapseni kanssa ja puhun tilanteesta.

Mutta teistä ilmeisesti on hienoa, että kuka tahansa ulkopuolinen käy läpsimässä tai vaikkapa tilanteen vaatiessa ravistelemassa muiden "kurittomia mukuloita"...?

Vierailija
18/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit heti sanonut, että se läpsi sun lasta. Eihän se oo ok, todellakaan. Olisit soittanut poliisille.

Vierailija
19/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olet minua vastaan? Kun et saakaan kauhistelevia vastauksia, niin loukkaannut?

Ihan varmasti olisin käynyt sanomassa muksulle tuollaisesta käytöksestä ja saattanut ottaa jopa kädestä kiinni. Minunkin lapsiani saavat muut asialliset aikuiset ojentaa jos en itse kerkiä tilanteeseen. Palaute heti tilanteessa eikä sen jälkeen! Muistithan kehua ipanaa kun lopetti typeröintinsä?

Vierailija
20/63 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ap etköhän sä nyt ylireagoi. Se varmasti ihan hyvällä "ojensi" sun enkeliäs, ei sen takia että olisi ollut vihainen. Ehkä se näki että äiti ei pääse ojentamaan niin minäpä kerron mitä tässä ei saa tehdä!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän