Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko äideiltä hämärtynyt häiden merkitys?

Vierailija
08.05.2009 |

Ollaan miehen kanssa menossa naimisiin ja laaditaan parhaillaan vieraslistaa. Molempien äideiltä tuli suoranaisia vaatimuksia siitä ketä pitää kutsua, siis heidän ystäviään, serkkujaan jne., joita ei olla välttämättä ikinä edes tavattu. Millä perusteella ne kuvittelee, että me haluttais juhlia rakkauttamme tuntemattomien ihmisten seurassa ja vielä maksaa niiden ruuat ja muut? Molemmat äidit kehtas vielä vähän suutahtaa kun tiukasti sanotiin että ei onnistu... Luuleeko ne, että meidän häät on niiden juhlat?

Onko tällainen yleistäkin vai onko vain meillä sekopäiset äidit?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äidit saivat tulla meidän häihin, muuta heillä ei ollut koko asian kanssa tekemistä.

Vierailija
2/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne äiteet tahtoo olla...muistan sisareni häiden suunnittelun olleen tismalleen juuri tuollaista, molemmat halus vaikuttaa eikä kumpikaan tykänny toistensa ehdotuksista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko että se on kulttuuriero. Silloin kun teidän äidit on menneet naimisiin, häät olivat erilainen juhla. Silloin kuului kutsua mahdollisimman laajasti sukua ja ystäviä, naapureita unohtamatta. Uusi polvi on muuttanut häiden luonteen. Nyt kutsutaan keitä hääpari itse haluaa, ennen kutsuttiin ne jotka "kuului" kutsua. Ihan ymmärrettäviä nuo teidän ajatukset, molemmilla puolilla.

Vierailija
4/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me mentäis naimisiin, niin ei todellakaan kummankaan äiti tekisi noin. Tiedän kyllä ihmistyypin... mummoni on juuri tuollainen kaikkitietävä asioihin puuttuja. Eri asia jos vaan ehdottaa jotain henkilöä, mutta ei siitä pitäisi suuttua, jos haluatte itse valita vieraanne.

Vierailija
5/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki omat sukulaiset ja ystävänsä koska itsekin tavallaan juhlivat. Mutta oon samaa mieltä että hääpari saa itse vetää rajan ketä kutsutaan.

Vierailija
6/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko että se on kulttuuriero. Silloin kun teidän äidit on menneet naimisiin, häät olivat erilainen juhla. Silloin kuului kutsua mahdollisimman laajasti sukua ja ystäviä, naapureita unohtamatta. Uusi polvi on muuttanut häiden luonteen. Nyt kutsutaan keitä hääpari itse haluaa, ennen kutsuttiin ne jotka "kuului" kutsua. Ihan ymmärrettäviä nuo teidän ajatukset, molemmilla puolilla.

sill

morsiamen vanhempien tehtävänä oli maksaa häät, eikä ollu sopivaa esim. että sulhasen suku tai vihittävä pari itse maksaisi jotain ja näin ollen tilanne oli ihan eri..

Vierailija
7/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meidän häissä sekä mun että miehen vanhemmat halus osallistua kustannuksiin ja maksoivat sitten hääjuhlapaikan vuokran ja ruuat puoliksi. Ja oli ekat häät miehen äitin puolelle, ettei kaikki tätejä ja enoja kutsuttu, eli koko sisarussarjaa. Tosin ymmärsivät, siis sukulaisetkin oikein hyvin, että jossain vaiheessa on pakko rajata porukkaa..

Vierailija
8/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ukon kanssa ihmeteltiin, että ketäs nuo on jotta tunetko? Sitten paljastu, että anoppi oli kutsunut entisiä työkavereitaan ja jotain ukon pikkuserkkuja joita se ei ollu ikinä nähnytkään. että noita sekopäitä kyllä löytyy.

Vierailija
9/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden kutsua keitä haluavat mutta pyydä maksamaan itse ns omien vieraittensa osuus. Kyllä minusta häät ovat juhla myös vanhemmille, typerää olisi sysätä ne syrjään.

Vierailija
10/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin juhlin esim. mun siskon häissä, mutta en silti haluu sinne omia kavereitani kutsua!

Tsemppiä ap, joudutte varmaan vielä monesti tappelemaan äitien kanssa häiden tiimoilta!

Vierailija
11/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan anna kenenkään kävellä ylitseni, joten ei ole vaaraa, etten saisi omanlaisiani häitä :)

ap

Vierailija
13/13 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mikä nyt ei niin tavatonta ole- niin voivat myös osallistua päätöksiin. Mutta ehdottomasti hääparilla on viimeinen sana.

Ihemttelen tätä ehdottomuutta ettei vanhemmat sais osallistua ollenkaan. Onhan se vähän surullista jos sukujuhlat toimii "me ei tarvita apua-kiitos" -periaatteella. Johtuuko uusperheistä vai mistä? Kuvitelmasta että itse pitää olla maailman napa ja hallita kaikkea? Vai onko kaikilla niin kammottavat lapsuuden perhe-traumat ettei kykene aikuiseen kanssakäymiseen? Sillä onhan suku myös tuki ja turva- ja etenkiin lapsille suuri rikkaus. Miksi iheessä kaikki piätisi päättää ja selvittää aina yksin?? Ihme pätemisen tarve. Kyllä apu esim. ristiäisissä on ihanaa ja tervetullutta- omien lasteni kohdalla en olis niin kivoja juhlia jaksanut järjestää kun äitini ystäviensä kanssa järjesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän