Olenko yliherkkä??
Olen vuoden seurustellut aivan ihanan miehen kanssa, mutta.....hänen menneisyys on ollut aika ...noh, reipasta. Eli naisia on ollut enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Tämä ei ole se kynnyskysymys van se että minä loukkaannun tosi usein kun hän yhtäkkiä saattaa esim. kertoa missä kurssilla oli jonkun naisen 15v sitten tavannut, kenen kanssa kävellyt brysselin kaduilla jne. Kysyin suoraan että miksi hän näitä juttuja minulle kertoo kun tietää että loukkaannun. Vastasi että ei osaa ajatella että ajat ennen minua voisivat loukata ja koska rakastaa minua haluaa olla rehellinen eikä salata mitään. Sanoinkin että tämä tuntuu minusta liian suurelta taakalta että tiedän "kaikki" enkä halua noita kuulla. Lupasi etteikerro mutta jatko että ei häntä ainakaan haittaa yhtään jos kerron(tai kertoisin!!kun ei ole ollut tapana kertoa) jotain entisistäni, että ei hän ole menneistä mustasukkainen. No ei tämä minullakaan kait mustasukkaisuutta ole vaan sitä että tunnen olevani jotenkin vertailun kohteena vaikka omien sanojensa mukaan ei vertaile mutta siltä minusta tuntuu. Olenko vaan yliherkkä vai miten tällaiseen pitäisi suhtautua ja mitä muut olette mieltä??
Kommentit (2)
ehkä tällä saralla huono itsetunto vaivaa, vaikka itstuntoni on kunnossa mm. ns. arkielämässä ja ystäviä ja työtä ajatellen. Eniten näissä rassaa se että hän saattaa sanoa että se nainen oli kansainvälinen johtaja, missi tms.(niin kuin on olleetkin) ja vertaan heti itseäni heihin (ei sillä, en itsekään ole mikään ruma jos en nyt mikään varsinainen kaunotarkaan ja johtajana minäkin työskentelen) ja tunnen itseni aivan b-sarjalaiseksi....eli ei niinkään mustasukkaisuudesta mielestäni ole kyse vaan siitä että tunnen noiden juttujen jälkeen itseni aivan maan matoseksi. ap
Kyllähän ne entiset saattaa kummitella suhteen alussa. Eiköhän se mies opi vähän varomaan mitä kertoo ja sinä kanssa luottamaan teiän väleihin. Ja kyllä tuo mustasukkaisuudelta kuulostaa, koska eihän sua häiritsisi jos mies kertoisi olleensa matkoilla tai kurssilla jonkun miespuolisen ystävänsä kanssa..?
Itseäni häiritsi aikoinaan mieheni entiset, silloin aluksi. Miehellä oli kotonaan vielä esillä jotain synttärikortteja entiseltä ja toiselta saadut, hänen itse tekemänsä pehmoeläimet. Ei ne häirinneet, ennen kuin tajusin niiden olevan entisiltä, ja sitten pitkän miettimisen jälkeen pyysin miestä laittamaan ne piiloon. Ajattelin, että ei minua haittaa, jos hän pitää ne muistona, mutta en tahdo niitä koko ajan omassa arjessani nähdä. Tämä sopi miehelle ihan hyvin.
Voisitko siis jotenkin sopia miehen kanssa, että ei niin hirveästi niistä asioista kertoisi? Ja sitten samalla koittaa itse miettiä, etä miehesi on kuitenkin niistä naisista eronnut, ei siis ole halunnut heidän kanssaan olla. Sinun kanssasi hän tahtoo nyt olla. Eli jätä ne vanhat asiat omaan arvoonsa.