Tunnetko ovulaation joka kierrossa?
Olen miettinyt tuleeko ovulaatio, vaikkei sitä tuntisi joka kierrossa? Itselläni tuntemukset nimittäin vaihtelevat eri kierroissa..
En vielä viitsisi ostaa (suht arvokkaita!) testejä, sillä yrityksiä ei ole vielä paljon takana ja muuten kierto on säännöllinen. Joten odottelenpa vielä muiden kokemuksia ja kommentteja. :)
Kommentit (3)
Täytyy sanoa, että vielä vuosi sitten en ajatellut koko asiaa. Sitten iski kova vauvakuume ja juutuin näitä sivuja lukemaan. Otin kaiken mahdollisen selvää mm. oviksesta ja rupesin pitämään kirjaa kierrostani. Nykyään tunnen oviksen lähes joka kierrossa. Kirjanpitoni mukaan vielä juuri niin, että ovis on joka toinen kerta vasemmalla ja joka toinen oikealla puolella. Joskus tuntuu molemmilla puolilla, tosin vähän epäilen näitä tuntoja. Limat on myös selvä merkki. Mutta tuntemukset ovat sen verran lieviä, että ennen en ole uhrannut niille ajatustakaan, mikäli olen edes huomannut.
En tunne ovulaatiota joka kierrossa eika myoskaan ovutestit nayta ovulaatiota vaikka ultra-aanessa todettu tapahtuvan varmasti tiettyna paivana. Tunnen ovulaation ehka parissa kierrossa vuodessa ja kun ovutestitkin naytti vain negatiivista menin tutkimuksiin joissa seurattiin joka toinen paiva ultralla miten rakkula kehittyy kierron aikana. Epasaannollinen kierto mutta ovulaatio tapahtuu joka kierrossa ja nyt odotamme ensimmaista lasta.
..tunnen ovulaation joka kierrossa. Puoli vaihtelee. Vuoden kuluessa sen yhden kerran, kun en tuntenut, ovulaatiota ei tapahtunut ja kierto venyi mahdottomaksi ihan kuten anovulatorisessa kierrossa on tapana. Kolmas lapsi yrityksessä ja tuntemukset ovat nuoruudesta herkistyneet, tosin aina olen ovulaation tunnistanut.