Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia yöpukuja tykkäätte käyttää 0-2 -vuotiaillanne?

Vierailija
07.05.2009 |

Mä tykkäisin kaikista eniten käyttää terällisiä unihaalareita, kuopustyttö nyt 1v ja kaikista terällisistä loppuu koot yleensä 68cm :( sukat ei pysy jalassa öisin ja pikkuvarpaat on aina aamulla tosi kylmät, tytöllä huono ääreisverenkierto varmaan. Eikä siis tietenkään pysy peiton alla öisin kun kierii ja pyörii, toisaalta unipussiinkaan ei mahdu enää eikä tykkää siitä enää.

Samoin ihmettelen miksi 1v alkaen myydään niin paljon joko kaksiosaisia yöpukuja (paita ja housut) kun eikös pikkumasu ole sit paljaana ja paita kiertyy kaulaan, ja toisaalta tytöille jo tuosta iästä yöpuvuiksi mekkoja, vaikuttavat tosi epäkäytännöllisiltä?!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukkuu aina pelkällä t-paidalla tai bodylla. Muuten tulee hänelle kuuma.

Vierailija
2/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sukkateriä (kun jalat on hiestä märät nytkin). Syynä se, että herra osaa riisua housut ja vaipan, joten en tahdo mitään "ylläriä" aamuksi. Varsinkin, kun joka aamu vaipassa on kakka, kun herättään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutteko itsekkin sukat jalassa???

Vierailija
4/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida sentään lasta ahdistaa

Vierailija
5/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käytetään just sitä mitä sattuu päällä olemaan, noita haalareita pidetään päivisinkin, ihan ehdottomat! jos nyt tulis vauva, en muuta ostaiskaan :)

joo, mut siis tän 3kk herran yöt ja päivä ei unen määrässä eroa mitenkään, ihanaa vaan jos joskus sattuu nukahtamaan, en tod oo sillon käymässä vaihtaa sille vaatteita! ei nuku yöllä eikä päivällä yli puoltatoista tuntia kerrallaan.

Vierailija
6/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten terättömiä jos ei muuta löydy. Olen kyllä oikein jo hamstrannut esikoisen aikana noita terällisiä unihaalareita joita löytyy myös mm Tutalla ainakin kokoon 92cm. Löytänyt olen mm Mukelomestasta. Name It:n unihaalareita 92cm asti olen läytänyt Stokkalta ja sitten J&J:stä terällisiä unihaalareita (olikohan ne jotain Nalle-merkkisiä) 98cm asti.

Vierailija
7/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään niistä enemmän, kun tuntuu että on käyttöikää enemmän. Ei siis tarvitse olla ihan sopivat välttämättä..

Ja sukat laitetaan kyllä ainakin talvisin, kesäaikaan ei välttämättä. Itsellä myös usein ainakin alkuyön sukat jalassa. Vanha rintamamiestalo on melko viileä talvella, ilman sukkia on varpaat jäässä...

Vierailija
8/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän 1v4kk ikäinen tyttömme nukkuu vieressäni ja on sellainen kuumakalle, että hänen yöasunsa on housuvaippa + t-paita :)

Vierailija
9/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 2-vuotiaallakin

pysyy jalat lämpöisinä

Vierailija
10/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ihmettelen miksi 1v alkaen myydään niin paljon joko kaksiosaisia yöpukuja (paita ja housut)

Minusta taas ne 2-osaiset ovat paljon kätevämmät kuin haalari. Meidän yli 1-vuotiailla kun on tapana käydä vessassa vielä yökkärin pukemisen jälkeen juuri ennen nukkumaanmenoa ja sitten aamulla taas vessaan heti herättyä. Kokopukua on hankala rassata alas ja ylös. 1,5-vuotiaina lapset ovat käyneet itsenäisesti potalla ja se unihaalari on tosi vaikea itse riisua ja ainakin se lilluu siellä potassa. Esikoisella varsinkin oli aamulla jo kova kiire potalle, eli ylimääräiset sekunnit puvun riisumiseen olisivat voineet olla kohtalokkaat ;). (Eivät siis käyttäneet vaippoja enää 1,5-vuotiaina yölläkään).

Vierailija
11/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksiosainen yöpuku, eli paita ja housut tai haalari. Nyt kun on lämpimämpi niin pojalla on vain vaippa ja paita. Ikää 1v10kk.

Housut hän riisuu itse jalasta.

Vierailija
12/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on napitettavia pukuja, sukat yleensä laitan mutta ne ei kyllä pysy jalassa aamuun asti... :D Joskus olen käyttänyt bodia ja sukkahousuja.

Vierailija
13/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä ikää 1 v 3kk. Olen hamstrannut mm. H&M:ltä terällisiä haalareita, sieltä usein saa kokoon 80 asti. Voihan niitä ostaa vaikka tusinan samanlaisia jos sellaisen jostain löytää.

Ja vinkki, terättömään unihaalariin voi ommella jotkut vanhat sukat kiinni jolloin pysyy paremmin jalassa. Koska terättömiä haalareita löytyy kyllä isoinakin kokoina, niitä voi hyvin hyödyntää moiseen tarkoitukseen.

Vierailija
14/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää oisin sukallista, napitettavaa unihaalaria. Sukat tippuu muutoin jalasta ja nepparit on näppärät vaipanvaihdon kannalta. :)

Vierailija
15/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 1v2kk käyttää sellaisia koossa 80, ja kaapissa odottaa muutama myös kokoa 86cm.

En osaa kuvitella milloin pukisin hänelle yöpuvuksi mekon...

Vierailija
16/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi osaista pukua tai sitten pitkää yömekkoa.

Luulisi lastakin ahdistavan jossain sukkahousuissa??

Vierailija
17/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä on nykyisin saatavana kokoon 86 asti ihan hyvin. Sen jälkeen yleensä housu-paita yhdistelmiä.

Vierailija
18/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aina pyjamaa tai kesäisin t-paitaa ja pikkareita. Jotenkin ne yöpaidat tuntuu lapsella kovin hassuilta, vaikka itse niistä tykkäänkin.

Vierailija
19/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli terällinen unihaalari, joka puetaan väärinpäin että nepparit/vetoketju on niskassa. Tämä siksi, ettei lapsi aina riisuisi vaatteitaan ja vaippaansa yöllä.

Vierailija
20/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Pop myy terällisiä vain 68cm asti, samoin moni nettikauppa joista olen katsellut.

Meillä tytöllä useita terättömiä kokopukuja ja sukat tosiaan ei pysy yötä jalassa...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi