Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia teidän 1-vuotiaat on?

Vierailija
06.05.2009 |

Mitä syövät ja miten?

Mitä osaavat ja tekevät?

Miten nukkuvat?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluu lisää näitä :)

Vierailija
2/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet 20-6,30, päikkärit 12-14,30

Syö samaa murkinaa kun muu perhe, paljon välipaljoja lisäksi. Välistä purkkimurkinaa. Päikkäreille ja iltaunille mennessä velliä pullosta, päiväunilta se jätetään kohtapuoliin pois.

Opettelee kävelemään.

Leikkii kännykällä, "lukee" kirjoja ja painii pehmolelujen kanssa. Innostuu autoista ja koirista. Muutamia sanan kaltaisia.

Kakat äheltää pottaan (useimmiten), tosin itse täytyy olla hollilla auttamassa vaipat ja vaatteet pois :)

Tarkkailee kaikkea mitä vanhemmat tekee ja matkii sitten (löysi laukusta isin hiusvahan ja leikki peilin edessä että laittaa sitä tukkaan).

Tyhjentää kaapit ja laatikot lattialle. Raapii äitiä kun se tulee siitä hassun väriseksi ja äiti äänteleekin silloin ihan eri tavalla kuin normaalisti.

On kaiken kaikkeaan raivostuttavan ihastuttavan täydellinen mksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika kohta 1v4kk

Syö kaikkea, siis ihan kaikkea.. mutta.mieluiten sitä mitä meidän muidenkin lautasella. Herkkuja on lohi, peruna, leipä, banaani, rusinat (niitä söisi varmaan paketillisen jos tarjottaisiin). Ruokahalu mahtava, aina lautanen tyhjäksi...ja syö itse, on syönyt vuoden ikäisestä asti. Maitoa ei juo, onneksi juustot, jugut ja viilit uppoaa.

Oppi kävelemään 1v2kk, tapailee juoksua. Päristää, kiipeää pallille, katselee ikkunasta työkoneita ja rekkoja. Leikkii autoilla, lempparilelu on lasten imuri...sillä jaksaa päristää ympäri kämppää vaikka kuinka pitkään. Ulkona lapioi hiekkaa ja keinuu mielellään ja tietty rikkoo hiekkakakkuja :-) Taputtaa käsiään kun kuulee musiikkia ja pyörii (=tanssii). Osaa antaa pusun poskelle (aika märän tosin). Kova poika sylittelemään. Omaa tahtoa on, ja kantava ja äänekäs ilmaisu jos ei muuten mene perille. Sanoja vasta pari, mutta äänensävyllä ja viittomalla pärjää. Ei pottaile.

Nukkuu n. 20-7, ynähtää pari kertaa yössä, ei juuri heräile ellei hampaita tulossa tms. Päikyt n. tunnin, 12-13

Ihana vilpertti mutta välillä niin rasittava...varsinkin silloin kun keittiön kaapit kollastettu sen tuhanteen kertaan tai silloin, kun pitäisi laittaa ruokaa eikä äiti suostu nostamaan niin että näkis hellalle....silloin poru kuuluu varmaan naapuriin asti.

Vierailija
4/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö ruokaa mitä vanhemmatkin syö, mutta syö myös valmis purkkiruokaa, koska en jaksa enkä ehdi aina tehdä ruokaa.

Napsii sormin mustikoita, syö leipää ja juusta +muuta

annan myös velliä tuttipullosta... äidin mukavuuden halusta :) nopeaa ja helppoa

leikkii nukeillä, kävelle ja haluaa kauheasti tehdä kuperkeikkoja, viittoo monia sanoja, puhuu omalla kielellään ja matkii sanoja.

Nukkuu 21-8 ja yhden päikkärit 12-14

pottaillaan

Vierailija
5/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa ruokaa muun perheen kanssa. Kaupan purlit ei maistu. On hyväruokainen eli kaikki kelpaa muuten. Syö itse ja on aika kiukkuinen, jos koittaa auttaa. Imetän edelleen muutamia kertoja päivällä sekä toisinaan yöllä.

Mitähän osaa? Pitää puoliaan ainakin niin hanakasti. Kävellyt kymmenkuisesta. Kiipeilee sohvalle ja sänkyihin. Leikki nukeilla, autoilla, lukee kirjoja. Potalle parkkeeraa itse, tosin mitään sinne ei tuu ja usein housutkin jalassa.

Nukkuu öisin 21-8. Herää parisen kertaa yössä. Päivällä päiväunet n. klo 13-16.

Vierailija
6/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa ruokaa kuin me muutkin. Tosin teen vähäsuolaista ruokaa, enkä mausta kovin voimakkaasti. Aamulla kaurapuuroa jossa marjoja seassa tai hedelmäsosetta. Välipalaksi saa yleensä, hedelmää, porkkanaa tai maustamatonta jogurttia. Iltapalaksi syö kaurapuuroa.

Hänellä on oma lusikka jolla syö, mutta syötetään lisäksi toisella lusikalla. Syö myös aika paljon sormiruokia. Juo nokkamukista maitoa tai vettä.

Kävelee, sanoo muutamia sanoja, tekee nuppipalapelejä ja rakentelee palikoilla. Tykkää myös ajaa junalla junaradalla. Potkii potkumopolla. Kiipeilee joka paikkaa turhan innokkaasti ja räplää kaikkea mihin ei saisi koskea. On myös lahjakas tyhjentelemään kaappeja ja laatikoita. Koko ajan touhuu jotakin.

Nukkuu hyvin läpi yön ja kahdet lyhyet päiväunet. Olen juuri vierottanut tissistä ja tuttia ei ole koskaan huolinutkaan.

Vierailija
7/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi osaa näyttää navan ja nenän pyynnöstä. ;)

Vierailija
8/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa ruokaa muun perheen kanssa, purkkiruokia ei suostu syömään. Syö itse. Ei anna syöttää mitään, ei ole antanut enää muutamaan kuukauteen.

Osaa juosta ja kiipeilee joka paikkaan ja on uhkarohkea tempuissaan (kiipeilee pöydille, seisoo sohvan käsinojilla jne). Touhuilee isompien sisarusten kanssa, tärkeä olla mukana isompien leikeissä. Itsekseen lukee kirjoja ja leikkii enimmäkseen autoilla. Ulkona laskee liukumäkeä, keinuu, potkii palloa, keräilee kiviä ja leikkii hiekkalaatikolla.

Puhuu yksittäisiä sanoja, joita on ainakin useita kymmeniä. Matkii muiden puheita ja uusia sanoja tulee koko ajan.

Nukkuu yöllä noin 11 tuntia ja päivällä pari tuntia.

Nukahtaa helposti ja nukkuu hyvin.

Vierailija
9/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tahtoa on ja paljon.

Kaikki pitää saada tehdä itse. Suuttuu herkästi ja osoittaa mieltään mikäli kaikki ei toimi oman tahdon mukaan. Kun suuttuu, heittää tavaroita ja tönii kumoon kaiken mikä tielle osuu.

Vierailija
10/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelee, juoksee(karkuun:), pottailee, tahtoo syödä itse(koirille menee aika paljon:), kiipeää sohvalle sänkyyn hyllyyn portaisiin tuoliin laatikkoon potalle tyynylle kirjalle.. siis tykkää kiipeillä:) itkee nyt, nukkuu n.20.30-6.30 kahdet päikät n.1h+2h, kiljuu, irvistelee,nauraa, syö tuttia, nakkelee tavaroita, tunnistaa mielellään kissan, tunnistaa ihmisiä ja eläimiä nimeltä, vilkuttaa, taputtaa, purkaa laatikoita, kerää tavaroita, tekee tornia, pyörii ja tanssii

Voih meidän vauva taitaa kasvaa isoksi! äskenhän vasta syntyi!

Vierailija
11/15 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samanlaisena pysynyt kuin 1v-synttäripäivänä..

Syö samaa ruokaa kuin me, välillä myös purkkiruokaa kun ei me laiteta ruokaa yhtä usein kuin se syö, ei viitsi yli kahta kertaa peräkkäin samaa tarjota..

Osaa syödä itse ja juoda lasista itse, yleensä kyllä ei tee niin, vaan sotkee pelkästään, syötetään ja juotetaan se vähä minkä se nyt syö ja juo.

Juoksee ja kiipeää joka paikkaan, tekee kaikkea kiellettyä, ei usko kieltoja helposti. Älytön rämäpää. Ei osaa varoa.

Tutkii paljon kaikkea - välillä. Välillä keskittymiskyky taas nolla.

Sanoja jotain 20, tykkää ilveillä ja matkia.

Raivoaa paljon. Tämä on lisääntynyt sitten 1v synttärin, päivä päivältä naurua ja riemua on vähemmän, raivoa enemmän. Suuttuu ihan pienestä, kun ei saa tahtoaan läpi, paiskoo tavaroita, huutaa, hakkaa päätään lattiaan.

Nukkuu huonosti, kuten on aina nukkunut. Ei vielä yhtään läheskään kokonaista yötä takana. Vähän helpottanut kyllä jostain 10kk iästä (milloin oli pahinta) mutta yhä herää 3-5kertaa yöllä ja aamuneljästä asti on jatkuvaa hyssyttelyä sinne 5.30 asti milloin herää lopullisesti. Nukkumaan mennään 20.30-21.00. Yhdet noin 2,5hpäikkärit. 1v iässä oli vielä kahdet, mutta päivän unisaldo suunnilleen sama.

Vierailija
12/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vieroitettu tissistä. Nukkuu 20-07, päikkärit 13-15.

Vierailija
13/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö itse, iltapuurot syötetään kun menee sottailuksi. Samaa kuin me tai purkista harvemmin.

Ei pottailla vietä, jääköön myöhemmäksi kun en usko olevan vielä edes fyysisesti valmis.

Ei sano oikeita sanoja mutta tavuja harjoittelee. Viittoo joitakin viittomia. Osoittelee joka paikkaan, tykkää kun nimetään juttuja siis.

Hillitön rämäpää, koko ajan rallia ja kiipeämistä ja kieltäminen ihan turhaa. Älytön oma tahto. Hirmu mustasukkanen isoveljestä, äitin syli kovin tärkeä vielä. Haluaa olla aina huomion keskipisteenä.

Nuppipalapelit, autot, liukumäet, hiekkis, astialeikit, siinä kai ne tärkeimmät puuhat. Kirjat ei enää niin herkästi hajoa käsiin, poika on melkoisen kovakourainen.

Vierailija
14/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö itse jos annetaan ja yleensä itselle tehtyä ruokaa eli vähemmän suolaa kuin meille aikuisille. Joskus myös purkkiruokaa. Viili ok, mutta jugurtti ei oikein uppoa. Puuroista menee lähinnä 8 kk tarkoitettu puuro eli ei suostu syömään normaalia kaurapuuroa tms. Kala ei uppoa.

Juo maitoa mukista tai lasista itse - ei ole käyttänyt nokkaa mukissa tai tuttipulloa. Imetys lopetettu n. 1 kk sitten.

Sanoo Äiti lähes kaikkeen, mutta viittoilee paljon ja tekee asioita kun pyytää eli ymmärtää paljon vaikka ei puhukkaan.

Kävelee ja tapailee juoksua. Rakentelee lego dubloilla ja leikkii autoilla/nukella.

Vierailija
15/15 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa ruokaa kun muukin perhe. Ruoka menee suuhun lusikalla, välillä ehkä vielä käsinkin.

Tyttö on oikea täystuho, kiipeää, hyppii, puree isompia sekä pienempää sisarusta. Puhuu aika selkeästi, ainakin niin että mä ymmärrän täsyin lähes kaiken:) Uusin villitys on kolmipyörällä ajo.

Nukkumaan neiti menee klo. 21 ja herää aamulla seitsemän aikoihin. Päiväunille nukahtaa kahden aikaan, ja nukkuu reilu tunnin. Herästtyään on taas täsyi vauhti päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi