Terveydenhoitaja laski väärin?
Jos mun la on 3.4., niin mun äitiysloma alkaa kai käytännössä aiemmin kuin 4.3.? Th siis sanoi, että 4.3. alkaa äitiysloma, jos jään töistä pois 30pv ennen laskettua aikaa.
Ite laskin tuon 30pv lasketusta ajasta taaksepäin niin, että mukana on kaikki arkipäivät (lauantait mukaanlukien), ainoastaan pyhäpäivät jätin laskuista pois.
En tiedä miten se th oli ne päivät laskenut..?
Eli omien laskujen mukaan mun äitiysloma alkais 27.2. Viittiskö joku varmistaa ja laskea kalenterista saako tuon saman päivämäärän. Kiitos!
Kommentit (5)
ei ole th:n määräämä juttu, vaan kela laskee ne itse la:n perusteella. Tietysti on kiva tietää nuo tarkasti jo nyt, mutta niissä päätöksissähän ne näkyy sitten oikein kuitenkin.
k> th:n määräämä juttu, vaan kela laskee ne itse la:n perusteella
vaan th määrää lasketun ajan.
M
k> th:n määräämä juttu, vaan kela laskee ne itse la:n perusteella
vaan th määrää lasketun ajan.
M
Se th:n eka lasku on arvio viimeisten kuukautisten perusteella.
joo, ja muillekin tiedoksi, että laksuri on osoitteessa.
http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication
Mulla on se tilanne, että eri netissä olevat raskauslaskurit antaa lasketuksi ajaksi 21.6.2009 (menkat 14.9.2008), mutta neuvolan tätin omalta tietokoneeltaan katsoma aika on tuosta päivää aikaisempi. Ei asialla liene isoa käytännön merkitystä jäänkö äitiyslomalle päivää aikaisemmin vai myöhemmin, mutta asia vaivaa pedanttia mieltä. Luulen, että nuo nettilaskurit on oikeassa, koska ne näyttävät keskenään samaa päivää. Ja neuvolan tätin tietokone-ohjelmassa on jokin bugi (huomioiko se karkausvuodet jne.), vaan minkäs teet, jos täti on sitä mieltä, että hänen ohjelmansa on oikeassa.
M
Just löysin itekin tuon kelan laskurin ja niin tosiaan onkin et äitiysloma alkaa 27.2.