Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän aina edellisen vuosikymmenen muoti muuttuu kammottavaksi?

Vierailija
06.05.2009 |

Tai parinkymmenen vuodenkin takainen, kuten kasari. Siis juuri vaatemuoti ja sisustus; esim. mikään ei tunnu nykyään kamalammalle kuin vaikka kasarisisustus isoine viuhkoineen, palapeileineen ja pastellipuhviverhoineen. Niin mautonta,hrr..

Koskakohan nykyiset divaanisohvat, paneeliverhot, pyöreät matot yms. sisustusjutut muuttuvat kammottaviksi ihmisten silmissä?

Aika hassu ilmiö.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasari nimittäin OLI aika kauheaa. Toisaalta itse olen kaivannut kasarin jälkeen tullutta romantikkakautta. Kun kukkamekot tuli kauppoihin ja ne oli oikeasti tosi nättejä ja naisellisia ja niitä oli paljon. Mielestäni kasaria edeltänyt hippikausi oli paljon siedettävämpi, ja 50-luku tosi sööttiä.

Ja paneeliverhoista olen aina ollut sitä mieltä että ne on kauheita. Ja toinen mille varmasti nauretaan kymmenen vuoden päästä on tää limevillitys.

Vierailija
2/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten enää niin kauheaa, ainakaan niiden mielestä jotka eivät ole sitä aikaa eläneet tai ovat olleet lapsia silloin.Samoin kuin joku 50-luku. Hassua. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ei tietenkään pääse katselemaan.

Jotenkin silmä tottuu nopeasti vallitsevaan käsitykseen siitä, mikä "on oikein", ja siitä hieman poikkeavat ovat "väärin, outoja ja kummallisia". Tarpeeksi erilaiset taas näyttävät jo eksoottisilta. Ja varmaan trendit menevät syklisesti, joten monet 70-luvulle ominaiset elementit ovat olleet jälleen trendikkäitä ( ja pianhan onkin niiden 80-luvun trendien aika :-)

Vierailija
4/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten 80-luvulla tirskuen kauhisteltiin vanhempien trumpettilahkeisia housuja 70-luvun kuvissa ja hippihiuksia.

Ja sitten itse pidettiinkin vastaavia 15 v myöhemmin.

Joko 90-luku kauhistuttaa? Oliko 90-luvun muodissa mitään yhtä ominaispiirteistä kuin 80-luvun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi