Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistaa.

Vierailija
06.05.2009 |

Vk 26 menossa ja painoa tullut jo 15kiloa. Olo on valtava ja ahdistaa. Neuvolassa motkotettiin että liikaaliikaaliikaa painoa. Toisaalta en tajua mikä siinä niin kamalaa on kun lähtöpainoindeksi oli vain 20,5... Ja kaikki muuten mennyt hyvin. Miten paljon muilla on noussut paino? Mulla eka raskaus ja myönnän,tullut vähän herkuteltua tavallista enemmän..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessani paino nousi lopulta 18 kiloa (tästä reilu 10kg jäi vielä lapsen synnyttyä). Kaiken sain pois kahdessa vuodessa.

Nyt paino noussut 2kg ja viikko 24 meneillään, mielestäni tilanteeni on nyt paljon huonompi.

Eli älä suotta stressaa murehtien jo noussutta painoa. Tahtia kannattaa kyllä rauhoittaa ja enimmät herkut jättää pois jotta tilaa jäisi enemän terveelliselle ravinnolle eikä itselläsi/lapsellasi tulisi terveysongelmia. Jo tulleiden kilojen sureminen on kuitenkin aivan turhaa.

t:entinen anorektikko

Vierailija
2/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia. itsellä paino noussut molemmissa aikaisemmissa raskauksissa 25kg joista synnytyksen jälkeen jäänyt noin 15 ylimääräistä kiloa. hyvin olen saanut lähtemään pois ja nyt kolmannen odotusta aloittaessa painoin saman verran kuin ennen ensimmäistä lasta. nyt rv 18 ja painoa on laskenut puoli kiloa. olen koittanut jättää sen mässäilemisen yhteen kertaan viikossa. varsinkin kesällä kannattaa välttää suolaisia ruokia koska ne lisäävät turvotusta joka taas näkyy painon nousuna. ja muistaa juoda paljon vettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kohdalla ja 4kk jälkeen osittain imetyksen ansiosta taas normaalipainossa. Ihan normaalisti söin ja toki koitin välttää lisäaineita ja listeriavaaran takia tiettyjä juustoja ym,. mutta muuten söin aivan niin kuin ennenkin.

Vierailija
4/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kohdalla ja 4kk jälkeen osittain imetyksen ansiosta taas normaalipainossa. Ihan normaalisti söin ja toki koitin välttää lisäaineita ja listeriavaaran takia tiettyjä juustoja ym,. mutta muuten söin aivan niin kuin ennenkin.

se kun ei aina syömällä nouse. Toiset vaan on enemmän hormonihiiriä kun toiset.

t: 7 kg, 21 kg ja 5 kg

Vierailija
5/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä juuri siksi tässä raskaudessa yritys katsoa syömisiä vähän tarkemmin. aiemmin vasta viikolla 20 alkanut paino nousemaan ja silti tullut se 25kg.

-3

Vierailija
6/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lopettanut raskauden alussa tupakoinnin niin siinä yksi syy lihoamiseen. Tsemppiä ja älä murehdi. Nyt vaan vähän vähemmän herkkuja niin ei välttämättä enää niitä ylimääräisiä kiloja tulisi. Onnellista odotuksen aikaa!

T: äippärv28 ja painoa tullut vain 6-7 kg, olis pitänyt tulla enemmän kun ei sitä painoa koskaan ole ollut liikaa.

Vierailija
7/7 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina on paino noussut rutkasti. Vähimmilläänkin 15kg, enimmillään liki 30kg. Painoindeksi oli ennen tätä raskautta noin 23, nykyinen kuopus 2-vuotias eli pois olen aina kilot saanut.

Ja nyt mennään raskausviikolla 22 ja eksta neuvolasta on painoa tullut nyt 12.5kg. Ja lisää varmaan ropisee. Mulla ei juuri esim. liikunnan harrastaminen hidasta kilojen kertymistä - testattu on! Herkutellut olen, mutta en joka päivä. Alun etova olo viikoille 16-17 pakottaa syömään jatkuvasti jotain eikä siinä tilassa jaksa aina tehdä järkeviä ruokavalintoja...

Ahdistaa välillä itseänikin, mutta toisaalta tiedän, että saan nämä kilot myös poiskin! Älä hätäile siis!

Mulla nyt viimeinen vauva, joten ihana ajatella, että koko loppuelämä on aikaa palautua kuosiin ja laukata kuntosalilla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi