Kesävauvan vaatetus
Aattelin täältä tulla kyselemään vinkkejä kesävauvan vaatetukseen.
Laskettua aika ois kesäkuun alussa ja mietin, että minkälaista vaatetta vastasyntynyt silloin tarvii. Ohutta collegehaalaria vai riittääkö normit sisävaatteet? Entäs sit voiko pitää yli +20 päivinä t-paitoja ja lyhyempiä housuja? Oon ihan pihalla, vaikka on yks lapsi ennestään. Se tosin syntynyt talvella.
Minulla vaan sellanen kuva, että vastasyntyneet verenkierto ei niin hyvä vielä että tarvii "lämmitä" päälle vaikka oiskin kuuma ja että pikkuvauva ei niin hikoilis ja "tuntis" kuumaa.
Oon varmaan ihan pihalla, mut yrittäkää olla nauramatta. :) Ja jakakaa tietoanne ja vinkkejänne. Kiitos!
Kommentit (4)
esikoinen oli pieni vauva hellekesänä-06.Silloin en pukenut automatkoille,ja vaunuihin yhtään mitään,jopa vaipan otin pois kun hikosi niin maan perusteellisesti.Pyyhkeen päällä istui ja makasi,ja tosissaan turvakaukalossa piti olla pyyhe selän takana et edes vähän vähneti hikoamista.Tietysti jos on viilemäpi keli niin saap sitä pitkähihasta olla,ja tuntee se siitä vauvastakin jos sille on liika laittanut vaatetta =)
Esikoinen syntyi 2005 kesäkuussa ja jo sairaalasta lähtiessä oli kauhea helle. Viikko pidettiin pitkähihaisia puuvillavaatteita ja jätkä oli ihan hiessä. Sitten pidettiinkin vauvan kesäasuja, hihattomia bodyjä ym. Auringosta vaan suojassa ja kesämyssy/hattu päässä.
onnellista odotusta=)
Ja siitä että, ette nauranu! ;) Hih!
Eli eikun vaan sitten hommaamaan muutamia lyhythihaisia bodeja ja housuja. Niitä ei taida olla vielä yhtään.
Minkäslainen hattu ois hyvä? Mietin vaan, että vaunussa esim ei varmaan tarvii ollenkaan ja sit kai sen pitäs olla sellanen ns. myssy mallinen joka sidotaan leuan alta kiinni. Ei kai se muuten kestä päässä ollenkaan...?
Emu82: Minun esikoinen taas syntyi just tammikuussa ja jotenkin sille oli helpompi miettii vaatetusta sillon talvella. No eiköhän nää kesävauvankin niksit vielä tulla oppimaan! :)
Esikoinen syntyi kesäkuun alussa. "Viileänä " kesäpäivänä oli pitkähihaiset/lahkeiset, ulkona takki+lakki.
Jos oli hellepäivä niin lyhyt hihainen body ja jotkut shortsit ja ehkä sukat+lakki. Yöllä saattoi nukkua ihan pelkällä vaipalla. Vaunussa vaippasillaan ja body+lakki..? Kauppaan jos mentiin (jossa monesti viileä) niin hänellä oli nämä shortsit ja body ja sukat+lakki+ohut takki...? Kerran kaupassa ollessa joku oli pukenu vauvan äippäpakkauksen välipukuun, joten kai vauvoissa eroja on :). Kyllä se vauva kertoo jos on kuuma/kylmä. Valtin aurinkoa tosi paljon, auton turvaistuin oli myös kuuma ja sain vinkin, että selkänojaan kun laittaa pienen pyyhkeen niin ei ole niin kuuma. Oli varmaan aika sekavat vinkit :).
Kesävauva on helpompi pukea, itsellä on nyt tammikuussa syntynyt ja oli mielestäni vaikeampaa miettiä pukeutumista.
Ihanaa vauvan odotusta!