Ummetuksesta pyllyn kutinaa?
5v poika on syksyn mittaan pariin kertaan valitellut pyllyn kutinaa ja aina ollaan sitten Pyrvinit syöty ja siivoukset yms tehty.
Nyt tuli sitten taas äsken valittamaan kesken unien, että pyllyä kutittaa. Olin aika ihmeissäni ja harmistunut, että miten TAAS, eikö tästä päästä eroon ollenkaan!? Sanoinkin sitten, että annapas äiti katsoo sinne pyllyyn ja taskulampulla katsoin, enkä nähnyt muuta kuin hieman kakkaa, joten ehdotin, että pestäisiin pylly.
Pestiin, mutta kutitti kuulemma edelleen. Katsoin uudelleen ja taas näin pienen kakkahiutaleen. Ihmettelin, mutta poika sitten sanoikin, että on koko päivän yrittänyt käydä kakalla, mutta kakka ei ole tullut.
Sanoin, että se saattaa olla se kakkakin mikä kutittaa.
Mitäs luulette, voisiko se olla? Ostanko huomenna laksatiivia vai Pyrviniä? Päiväkotiryhmässä ei ainakaan ole koko syksynä kuulemma kukaan muu valitellut kihomatoja kuin meidän poika. Voisiko se ollakin satunnaista ummetusta?
Itselläni en ole kihomatoja huomannut, olen kyllä aina ne lääkkeet silti ottanut. Pyllyä kutittaa satunnaisesti, ei keskity iltaan. Veikkaan omia kutinoita pienien pukamien aiheuttamiksi tms.
Kommentit (2)
Ummetuksesta en itse kärsi, mutta tosiaan synnytyksessä sain pukamia ja vaikka ne ovatkin jo aikaa sitten poistuneet (tai ainakin ovat hyvin huomaamattomia), niin kaikenlaisia kutinoita jäi muistoksi.
Sanoinkin pojalle, että kertoisi ihmeessä minulle aina jos kakka ei tule silloin kun kakattaa. Hän käy niin itsenäisesti vessassa, että en ollut kyllä tästä tämänpäiväisestä ummetuksesta tietoinen.
Mutta kiitos, kokeillaanpas ummetuksenhoitoa ja pyllyn pesua ja rasvausta nyt ensi hätään. =)
ajoittain kutinan syynä ja ilmeisesti 6v. tytölläni sama vaiva. Pyrvinejä ollaan täälläkin popsittu.. ;0) Annapa huomenna pojalle Levolacia ja rasvaa pyllyä Bepanthenilla tai Kortisonilla, että mahdollisesti ärtynyt peräaukko rauhoittuu.