Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö ymmärrä, että poskille pussaaminen voi tartuttaa myös kariesta ym. bakteerien

Vierailija
05.05.2009 |

Saako sitä sitten edes koskea toiseen ????

Olen pussannut ja tulen pussaamaan; poskelle ja suulle.

Ja syön samalla lusikallakin.

Hui kauheeta...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka emme isosti sitä edes harrastaneet...

Vierailija
2/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin miten 6 kirjoittaa!

Ihmeellistä vouhkaamista jostain karieksesta, se ei tapa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää kuultavaa, ettei vielä tiedetä asioita.

Kariesbakteeri todella tarttuu suusta- suuhun. Ei saa maistella ruokia, pussata suulle. Toki poskelle pussaamisessakin on teoreettinen riski, mutta kuiva pusu poskelle ei ole niin paha kuin suoraan suulle. (Se on muuten suutelua, eli pedofiliaa. Pahalta tuntuu katsoa aina pk:ssa, kun muut suutelevat lasta suulle.)

Rakkautta voi osoittaa vaikka halilla ja rutistuksella, ei tartte sylkikontaminaatiota. Suurinta rakkautta on huolehtia oman lapsen suun terveydestä ehkäisemällä komtaminaatiota.

Vierailija
4/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni viimeinenkin maku hammaslekureista...

Vierailija
5/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna tosiaan siihen että lapsi tosiaan ehtii aina kerran jos toisenkin tuikkaista näppinsä suoraan mun suuhun, ei sille voi mitään. Paitsi halutessaan juosta aina hysteerisenä pesemään lapsen käsiä, oli tilanne mikä hyvänsä..

Tai entä jos mä olen vaikka nuolaissut huuliani, sitten pyyhkäissyt roskan huulistani kädellä, sitten ottanut lasta kädestä kiinni, sitten lapsi imenyt sormiaan.. Joo, lakataan vaan elämästä normaalia elämää! Ja suusuojaimet käyttöön vaan.

Vierailija
6/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, karies tappaa vain 2-3 ihmistä Suomessa vuodessa, eli mitätön määrä.

Mukavaa ei kuitenkaan ole lapselle poraaminen/ hampaan poisto tai muut toimenpiteet lääkärissä. Kannattakaa yrittää välttää kariesta!

Vierailija
7/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on otettu hampaita suusta lapsilta (kuten multakin joskus) mutta ihan eri syystä.

Vierailija
8/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivää terveyskeskuksessa,

hoitamattomia suita, lellittyjä lapsia, aikuisia ilman vanhemmuutta. Ei valistus ole turhaa puhetta ja liioittelua, vaan todella auttamista ja totta!

Vierailija
9/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa, miten helppoa on puuduttaa ja porata huutavaa, rimpuilevaa ja purevaa 2-3 vuotiasta. Silloin käy aina mielessä, että tämä on todella väärin, kun vika on vanhemmissa, ei lapsessa.

Sanokaa nyt vielä, että kun on niin huono hammasluu, että niitä reikiä vaan tulee... Siis hammasluu on piilossa kiilteen sisällä. Reikiintyminen on täysin itse tai siis lapsilla vanhempien aiheuttamaa.

Vierailija
10/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä hysteerinen ensimmäisen lapsen kanssa, mutta eipä sitä ole enään viittinyt toisen kanssa ottaa samaa stressiä. Kerran lentokentällä turvatarkastusmiehet mulle nauroi, kun en suostunut maistamaan lapsen maitoa, ettei kariesbakteeri siirry. Nyt tajuan kuinka idiootilta se kuulosti. Pussaan lapsiani poskelle milloin huvittaa!

Vierailija
11/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yököttää, kun he sörkkivät omilla ruokailuvälineillään lasten ruokia, syöttävät jne. EI auta sanominen, kun "eihän se nyt haittaa". Turha itse varjella, kun muut pilaavat koko jutun :(

Itselläni ei ole iknä ollut reikiä (nyt 40v), mutta esikoisella on jo kaksi :(( Tosin hampilekurin mukaan tosi ahtaat, symmtriset välit yläposkihampaissa, mutta silti. Kyllä harmittaa. Ja todella ollaan huolehdittu, harjattu, langattu, xylitolattu jne.

Vierailija
12/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa, miten helppoa on puuduttaa ja porata huutavaa, rimpuilevaa ja purevaa 2-3 vuotiasta. Silloin käy aina mielessä, että tämä on todella väärin, kun vika on vanhemmissa, ei lapsessa.

Sanokaa nyt vielä, että kun on niin huono hammasluu, että niitä reikiä vaan tulee... Siis hammasluu on piilossa kiilteen sisällä. Reikiintyminen on täysin itse tai siis lapsilla vanhempien aiheuttamaa.

Mulla taas hampaat hajoaa suuhun, joten turha puhua ettei hammasluusto vaikuta.

Anoppi sanoi että isällään sama juttu, hammaslääkäriä tarvittu 40 vuotta sitten viimeksi.

Vierailija
13/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos vanhemmalla ei ole pöpöä niin ei voi tartuttaa!

Itsellä on se -siitä johtuu helposti reikiintyvät helmet suussa.

Eka mitä hammaslääkäri kysyy: reikiintyykö hampaat helposti, joten melkovarmasti on kariestakin.

Mutta pöpöt ei kestä jos hygieniasta huolehtii: syö purkkaa ja pesee hampaat!

Karies tarttee pitkään kestävää tartuntaa. Suu ei oman hammaslääkärini mukaan sairastu yhdestä tai 15 lusikasta tai miljoonasta pususta.

Ja mitä on omilta muksuilta sylkinäytteet otettu niin puhtaat tulokset ollu kahella PALJON pussatulla (kolmas vasta tekee hampaita).

Ei se karies tapa (itsekin elossa). Ikävää jos hampaat helposti huonossa jamassa, mutta hygieenialla selviää.

6

Vierailija
14/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos vanhemmalla ei ole pöpöä niin ei voi tartuttaa!

Itsellä on se -siitä johtuu helposti reikiintyvät helmet suussa.

Eka mitä hammaslääkäri kysyy: reikiintyykö hampaat helposti, joten melkovarmasti on kariestakin.

Mutta pöpöt ei kestä jos hygieniasta huolehtii: syö purkkaa ja pesee hampaat!

Karies tarttee pitkään kestävää tartuntaa. Suu ei oman hammaslääkärini mukaan sairastu yhdestä tai 15 lusikasta tai miljoonasta pususta.

Ja mitä on omilta muksuilta sylkinäytteet otettu niin puhtaat tulokset ollu kahella PALJON pussatulla (kolmas vasta tekee hampaita).

Ei se karies tapa (itsekin elossa). Ikävää jos hampaat helposti huonossa jamassa, mutta hygieenialla selviää.

6

Vierailija
15/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitä tahtoo!

Sairasta edes sanoa että olisi pedofiliaa antaa lapselle pieni suukon moisku kun lapsi tulee ihan itsekin niitä pitkin naamaa moiskimaan.

Melkoisen ahdasmielistä...

No mutta joo meillä ei juurikaan varota asiaa muutenkaan. Lapset ovat vahingon kautta laitelleet suuhunsa toistensa pilliä, hammastharjaa, mehupulloa, lusikkaa jne. Ja samoin on meidän vanhempienkin. Toki yritän välttää mutta mitää suurempaa stressiä en asiasta ota.

Ja aivan kuten tuolla aiemmin sanottiin, noi isovanhemmat kun vielä saisi toteuttamaan samaa. Lasten isomummo kun moiskii aina märkiä pusuja suulle ja kerran on keskimmäisen lapsemme pudonneen tutin imaissut suussaan ja tukannut lapselle.... :( En kerinnyt kissaa sanoa mutta olisi tehnyt mieli läiskiä mummoa poskille! Sitten on anoppi joka tahtoo antaa suklaata ja jädeä jo puolivuotiaalle lapselle! Ja jokainen mummo syöttäisi omalla lusikallaan. On siinä kiva vahtia. Ja kun on kolme lasta niin kiva vahtia kuka mitäkin suuhunsa laittaa...

Vierailija
16/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö suurinta rakkautta on välttää kontaminaatiota? *tirsk*

Vierailija: Suurinta rakkautta on huolehtia oman lapsen suun terveydestä ehkäisemällä komtaminaatiota.

Vierailija
17/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leviämistä suuonteloon?! Lapsi pyyhkäisee poskeaan ja samalla kädellä syö tai pyyhkäisee suutaan ja tartunta on tapahtunut

Vierailija
18/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kannattaa kotona olla kokoajan hengityssuojain päällä ja puhdistusliinoja käsillä koska vauvahan saattaa sohia sormiaan vanhempiensa suupieliin (jos ei vahingossa jopa osu suuhun) ja sitten laittaa sormet omaan suuhunsa ennen kuin on ehtinyt putsata lapsen kädet!

Paras suoja on ehdottomasti hengityssuojain!!!

Vierailija
19/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullahan on käsissäsi miljoonia bakteereita, joilla voit tartuttaa lapseesi vaikka mitä. Käyttäkää säännöllisesti xylitol-valmisteita ja karies-riski pienenee ja huolehtikaa hygieniasta.

Vierailija
20/21 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo samalla lusikalla syöminenhän on varmin tapa tartutaa karies lapselle! Eikä se edes liity mitenkään lapsen hellittelyyn vaan lähinnä omaan välinpitämättömyyteen. Ja aivan totta: Hui kauheeta!

Saako sitä sitten edes koskea toiseen ????

Olen pussannut ja tulen pussaamaan; poskelle ja suulle.

Ja syön samalla lusikallakin.

Hui kauheeta...