Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teidän päiväkodeissa ulkona myös ohjattua toimintaa ?

Vierailija
15.12.2008 |

Kun menin tänään hakemaan 5-vuotiasta, makasi maassa pitkin pituuttaan vatsallaan kuopassa ja kaivoi kaksilla käsillä kuoppaa. Vieressä seistäpönötti täti. Lelut oli kuulemma viety jo pois.

Olen oikeesti sitä mieltä että pienten lasten pitää saada leikkiä rajuja ja sottaisiakin ulkoleikkejä.

Silti voisi minusta joskus ehdottaa jotain vaihtoehtoja.Eli en ole sitä mieltä että voi esim. mennä kuralätäkköön istumaan ja kierimään koska on kurahousut.

Koska vaikka olisi uusi hyvä haalari ja uudet talvirukkaset (sopivammat oli kyllä lapsen lokerossa) niin minusta ei ollut kovin tarkoituksenmukainen juttu se, että koko haalari oli yltä päältä hiekassa, siitä kärsii jo kangaskin jos kovasti hiekalla hankaa vaikka olisi mikä reimatec, rukkaset pyykissä jne, vaikka harjasin j apyyhin niitä pitkän aikaa . Minust a kyseessä ei ollt ns. tavallinen ulkoleikki vaikka poikien äitinä olen tottunut kaikenlaiseen putsaamiseen ja korjaamiseen ja pojat ovat kovia rymyämään ulkona ja pk:ssakin ensimmiäsenä sinne pyytämässä, mistä olen iloinen (ja tädit eivät)-

En viitsi sanoa mitään. KOska siitä saadaan vettä myllyyn ties kuinka moneksi päiväksi että "ei voitu mennä ulos kun on niin likaista".

Mutta sanokaa täällä joku että tajuatte pointin. Että leikkiä saa, antaa palaa, eläköön, mutta aikuinen voi pikkuisen ohjata ja käyttää järkeään eikä pönöttää hölmönä vieressä vaikka onkin ulkona. Ja että ulkonakin joskus voisi olla pallonpeluuta, hippaa, piilosta, ohjattuna, varsinkin näillä kurjilla keleillä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut käytännössä toivoton savotta. Ei pariakymmentä lasta pysty millään kaikkia vahtimaan yhtä aikaa etteivät ne hiekkastaisi ja kurastaisi itseään ja sitten kun vahinko on jo tapahtunut niin turha siinä sitten enää on ruveta niuhottamaan että älä kaiva. Ja kyllä se rapa roiskuu siinä pallopelissäkin ja muksut on turvallaan. Mitään piilopaikkoja meidän päiväkodin pihassa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla