Ajattelin tehdä kinuskitäytekakun synttäreille. Kumpaan pohjaan kinuski
paremmin sopii, suklaakakkupohja vai tavallinen?
Monellekko hengelle 4 munan kakku riittää? Riittääkö 10 henkilölle?
Kommentit (9)
Kinuski tarvitsee neutraalin pohjan että maku pääsee oikeuksiinsa.
olen kondiittori ammatiltani ja tossa tosi moni epäonnistuu.
Ja tavallinen pohja.
Riittää just kymmenelle neljästä munasta tehty kakku.
Minulle on opetettu että yhdestä munasta riittää 2-3 henkilölle.
ja olen minäkin nähnyt epäonnistuneita kinuskikakkuviritelmiä.
Ongelma kotikokilla on että kinuski jää löysäksi ja valuu pois pinnalta.
Joten onnea täältäkin.
kinuskia ei malta keittää riittävästi ja se imeytyy kakkuun, eli kannattaa kyllä pisaralla testata ennen kuin laittaa koko kuorrutteen kakun päälle.. Itse tein isänpäiväkakun sillee, että tein kevyesti suklaisen kakun, täytin sen kerma-jogurtti-kirsikkahillo hyytelöllä (2dl kermaa, vaahdoksi, siihen 1,5dl turkkilaista jogurtttia, kirsikkahilloa, vähän fariinisokeria, maistelin, millon hyvä ja sit pari liivatelehteä).. Ja sit tein siihen kinuskikuorrutteen ja tietty pursotin reunat kermalla.. Mies söi sen 4 munan kakun käytännössä yksin :) että ihan makuasia.
2dl kuohukermaa
2dl fariinisokeria
2tl voita
1tl vanilliinisokeria
Sekoita kerma ja sokeria kattilassa. Keitä hiljalleen 20-30 min. välillä sekoittaen. Kinuski on valmista, kun tippa kinuskia jähmettyy kakun reunalle imeytymättä kakkuun (ja tämä on tärkeä juttu siinä!). Sekoita voi ja vanilliinisokeri kinuskiin.
Varmasti onnistuu, kun malttaa keitellä tarpeeksi pitkään.
tein silti kinuskikakun pojan synttäreille jokin aika sitten. Onnistui kyl ihan täydellisesti eikä ollu mun mielestä ollenkaan vaikeaa. Keittelin vaan niin kauan et kinuski tippui pisarana vesilasin pohjalle eikä siis hajonnut sinne. Ja hyvää tuli :)
mun mielestä se kyllä kuuluu olla venyvää.
Mun mielestä kyl kinuskitäytekakkuun sopii tavallinen pohja. 4 munan kakusta pitäs kyl riittää 10:lle. Ite kyl teen aina 6 munan kakun ni tulee vähän isompi ja sit reilusti täytettä.