Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Utelisin matkustustapojanne....

Vierailija
04.05.2009 |

Oleiletteko pelkästään hotellialueilla? Käyttekö pelkästään suomalaisen matkatoimiston retkillä? Paljonko käytätte suomalaisen oppaan paveluja?

Me olemme hotellissa ja sen alueella todella vähän; aamiainen ja yöllä nukkumassa.

Muuten käymme kansainvälisillä retkillä, vuokraamme auton tai otamme taksin päiväksi tai useammaksi ja kiertelemme pitkin ja poikin omin nokkinemme. Käytämme myös paikallisia kulkuvälineitä liikkumiseen.

Hotellin uima-altaalle emme ole koskaan van menemme aina rannalle jos haluamme uida.

All inclusivea emme käytä, koska haluamme syödä erilaisissa ravitoloissa joka ilta.

Mitenkäs teillä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että suomessa tutustutaan suomalaisiin, ulkomailla ulkomaalaisiin. Toki olen minäkin tavannut esim ulkomailla työskennellessäni kivoja suomalaisia joihin vielä 15 vuoden jälkeenkin pidetään yhteyttä, mutta en todellakaan hakeudu suomalaisten porukoihin lomilla! Toisin kun ystävättäreni joka rakastaa hotellien suomi iltoja kara-okeineen:D No, meitä on joka junaan.

Enkä muutenkaan kaipaa muuta seuruetta lomilla ympärilleni, oma perhe riittää. Nautimme siitä että saamme olla omassa rauhassa ja tehdä niitä asioita joita itse haluamme eikä tarvitse huolehtia muiden tavoista tai aikatauluista.

t tarpeeksi avarakatseinen 22

Vierailija
22/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa- matkoilla haluamme tutustua paikalliseen väestöön. Ei mua sinänsä hotellilla tms häiritse suomalaiset kunhan ei tule seuraan tuppaamaan. Lapset toki voi leikkiä keskenään.

13

meillä on paljonkin ystäväperheitä, joihin ollaan tutustuttu reissussa, viimeisin tuttavuus on viiden perheen porukka, tutustuttiin kaikki toisiimme Venezuelassa ja ollaan tavattu Suomessakin muutamaan otteeseen mökkeilyn ja risteilyn merkeissä. No, toiset ovat avarakatseisia ja toiset ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat turistit päivästä toiseen.

15

Vierailija
24/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

buukkaamme itse lennot ja hotellin erikseen. Eli ei oppaita tai muita, ihan ominpäin mennään ja nähdään. Pakettimatkoilla kävin lapsena ja teininä vanhempieni kanssa, en nyt enää aikuisiällä.

Vierailija
25/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa, mulle noi risteilyt on ihan utopiaa - mikä niissä on kivaa?? En itse kestä juuri Tallinnan matkaa pidempään laivalla. Eihän siellä ole mitään tekemistä muuta kuin ottaa drinksua ja katsella kun porukat humppaa. Ja vaikka olisi iso hyttikin niin mitä siellä tekisi?

Minä olen siis se jonka perhe noita harrastaa. Mietipä vaikka viime talven matkaamme.

- Lähtö Miamista klo 17:00

- Heräät seuraavana aamuna klo 7 San Juanista / Puerto Ricosta. Retki: El Yunque Rain Forest Day Hike (5 tuntia) eli patikointia El Yunquen sademetsässä, lähtö eteenpäin klo 22

- Seuraavana aamuna klo 7 heräät St Thomasilla (Neitsytsaaret). Shoppailua aamupäivä (koska paikka on varsinainen shoppauspaikka ;)). Iltapäivällä veneellä yli St Johnille joka on kokonaan luonnonpuistoaluetta siellä joku ottaa aurinkoa, osa kahlaa rannalla, mitä nyt kukin tekeekään, lähtö eteenpäin klo 19

- Seuraavana aamuna heräät klo 8 Barbadoksella, siellä aamupäiväretki Carlisle Bay Shipwreck Snorkel (3 tuntia) eli snorklailua, iltapäivällä tutustumaan Bridgetownin kaupunkiin, lähtö eteenpäin klo 22

- Seuraavana päivänä heräät Aruballa klo 7, siellä lasten lemppari eli perhosfarmilla käynti ja rantaelämää, lähtö eteenpäin klo 18

- Seuraava päivä onkin meripäivä eli koko päivä ollaan merellä, ah - ihana vaan olla, lukea kirjaa varjoisassa paikassa kannella, juoda joku hyvä drinkki, käydä hieronnassa jne jne

- Seuraavana päivänä löydät itsesi klo 8 Belizestä, siellä retki banaani- ja ananasfarmeille, lähtö eteenpäin klo 19

- Sitten onkin taas meripäivä

- Seuraavana päivänä löydät itsesi klo 6 Brittiläisiltä Neitsytsaarilta Tortolasta, siellä kokopäiväksi purjehtimaan, eteenpäin lähdetään klo 18

- Seuraavana päivänä löydät itsesi Key Westistä, siellä akvaariossa käynti ja lasten tykkäämä "old town trolley" ajelu ja muuta oleilua

- Sitten päädytäänkin takaisin Miamiin

Laivalla käymme miehen kanssa joka päivä kuntosalilla tunnin treenissä (eri aikoihin, toinen on silloin lasten kanssa). Istumme johonkin aikaa päivästä uima-altaalla ja syömme välipalat buffetista, nautimme elämästä. Eipä ole tullut mieleen kuunnella humppaa. ;)

Vierailija
26/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siis se jonka perhe noita harrastaa. Mietipä vaikka viime talven matkaamme

Just sopiva määrä toimintaa ja vapaata oleilua mulle. :)

Vierailija
27/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatoimitaksiretkiin, patikointimatkoihin ja kaupunkilomiin. On teillä jaksavaiset lapset!! Meillä on viisi omasta mielestä tosi sopeutuvaista ja hyväkäytöksistä lasta, ja kyllä täytyy tunnustaa, että heidän kanssaan kuitenkin harrastetaan enimmäkseen juuri näitä valmismatkoja, käydään ihan suomalaisten matkatoimiston retkilläkin, ollaan uima-altaalla ja jätetään keskikesän museolomat suurkaupungeissa suosiolla omaan eläkeikään.

Vierailija
28/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin sellainen (varmaan telkkarista saatu) kuva että ollaan useampi päivä vain laivalla ja sitten päivä jossain maissa, tehdään sigh-seeing 1-2h ja kiireellä takaisin laivalle katsomaan henkilöstön ihanaa cabaret-esitystä ja pelaamaan bingoa:D

Mutta noi retket on kuitenkin isolla porukalla, eikös? Saatteko tehdä siellä mitään reissuja vain esim oman porukan kesken vai kuljetaanko aina laumassa? Ollaanko missään paikassa useampaa päivää maissa?

Kuulostaa ihan siedettävältä vaikkei nuo laivaosuudet niin kiinnostakaan (laivalla syöminen on samaa kuin hotellissakin), mutta siirtymiset tietty helppoja.

Vierailija
29/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppaiden palveluja eikä matkatoimistojen retkiä yleensä käytetä, vaikka valmismatkoilla yleensä matkustetaankin. Mutta, meille lomaa on se, että voidaan vaan olla ja loikoilla, syödä ja juoda, ottaa aurinkoa, uida, rentoutua. Muutama "pakollinen" nähtävyys on yleensä nähtävä, mutta se riittää. Kotona saa olla niin paljon liikkeellä koko ajan, että lomalla halutaan vaan olla. Me tykätään myös all inclusive-hotelleista, ettei juuri *tarvitse* lähteä etsimään jotain ravintolaa. Hyvässä all inclusive-hotellissa on kuitenkin useita ravintoloita, mistä voi valita, eli ei iske kyllästys! Tai sitten otetaan ihan vaan puolihoito.Taksia käytetään kulkemiseen, ei ikinä mitään paikallisia busseja tms. Rannoilla ei juuri olla, vaan ollaan enimmäkseen uima-altailla, inhoan rannoilla sitä, että hiekkaa menee joka paikkaan. Rannoista nautitaan ihan vaan siten, että istutaan jossakin hyvällä drinksulla ja nautitaan ihanista merinäkymistä. Tai istutaan parvekkeella ja katsellaan merelle, merinäköala huoneessa on mulle must! Meille hotelli on TOSI tärkeä, yleensä matkustetaan aina 5 tähden hotelleissa, valitaan usein jopa matkakohde sen mukaan, missä on ihanin hotelli.

Olemme jo mieheni kanssa jutelleet, etä kun lapset kasvat ja lähestyvät teini-ikää tapamme lomailla muuttuu radikaalisti, mutta kun lapset ovat vasta eskarilainen ja alakoululainen tämä on meidän tapamme lomailla. Erittäin tasokas hotelli merinäköalaparvekkeella, puolihoidolla ja hulppealla allasosastolla. Pidämme kaikki uimisesta, joten päivät kuluvat altaassa/meressä pulikoiden. Nähtävyydet ja vuokra-autot antavat vielä odottaa itseään : ) Tosin kohta kymmenvuotias tyttäremme alkaa jo kiinnostua ympäristöstään, mutta muuten mennään lasten ehdoila.

Vierailija
30/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden lomalle haluan levätä, en juosta paikasta toiseen. Parasta on jos on hyvä ja iso hotellialue, josta ei tarvi poistua edes rannalle jos ei huvita. Mieluiten makaan uima-altaalla vaikka koko viikon kirjoja lukien.

Mutta mun mielestä on jokseenkin naurettavaa maksaa matkanjärjestäjille ja ekologisesti typerää saastuttaa vaan sen takia että saan maata viikon joten emme juurikaan matkustele ulkomaille. Olisi tietysti mukavampaa maata ulkomaisen lomakohteen uima-altaalla mutta periaatteessa anopin mökki ajaa saman asian.

Ne toiset turistit ei häiritse muo yhtään, eihän niille tarvi mitään puhua tai korkeintaan tervehtiä.

Vierailija
31/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noi retket on kuitenkin isolla porukalla, eikös? Saatteko tehdä siellä mitään reissuja vain esim oman porukan kesken vai kuljetaanko aina laumassa? Ollaanko missään paikassa useampaa päivää maissa?

Kuulostaa ihan siedettävältä vaikkei nuo laivaosuudet niin kiinnostakaan (laivalla syöminen on samaa kuin hotellissakin), mutta siirtymiset tietty helppoja.

Retket saa tehdä "isossa laumassa" tai omalla porukalla - ihan miten haluaa. Me teimme tuon El Yunque patikointiretken ja Belizen retket isossa laumassa (Belizessä ei hirveästi suositellakaan että yksin kulkee...että sellainen paikka...) mutta muut yksin. Noissa laivayhtiön järjestämissä "isossa laumassa" tehdyt retket ovat hyviä siitä että jos tulee jotain myöhästymisiä niin laiva odottaa tai järjestää kuljetuksen heidän kustannuksella seuraavaan satamaan. Omata retkeltä jos myöhästyy laivalta niin saa sitten itse päästä omalla kustannuksella seuraavaan satamaan.

Karibialla ei tietääkseni olla missään paikassa yön yli eli useampaa päivää. Välimeren risteilyillä kyllä ollaan eli esim. Roomasta lähtevä risteily saattaa olla yksi-kaksi yötä Istanbulissa tai Alexandriassa, Ateenasta lähtevä risteily taas Venetsiassa tai Barcelonassa. Näitä "parempia" risteilyitä tehdään myös Itämerellä (lähtevät yleensä Kööpenhaminasta) ja niissä ollaan lähes aina Pietarissa kaksi yötä.

Vierailija
32/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme viimeksi laivalla jossa oli 10 eri ravintolaa (pääruokasali, aasialainen ravintola, teppanyaki ravintola, sushi paikka, pihviravintola, tapas/meksikolainen ravintola, ilalialainen ravintola, hampurilaispaikka (sellainen jenkki diner tyylinen 24h auki oleva), buffet ravintola ja ulkogrilli (uima-altailla)) eli valinnanvaraa kyllä löytyi sen mukaan miltä kunakin päivänä tuntui.

Laivalta löytyi myös kuntosali, kauneushoitola, juoksuradat, tennis- ja koriskentät jne jne.

Vierailija
33/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muutenkaan kaipaa muuta seuruetta lomilla ympärilleni, oma perhe riittää. Nautimme siitä että saamme olla omassa rauhassa ja tehdä niitä asioita joita itse haluamme eikä tarvitse huolehtia muiden tavoista tai aikatauluista.

Suomalaisia ei varsinaisesti kartella, mutta eipä seuraankaan hakeuduta. Pakettimatkoilla muita maanmiehiä ei oikein voi välttää. Muutama sana jutustellaan, mutta siihen saa jäädä, seuraa ei etsitä.

Ollaan oltu sekä pakettimatkoilla että omatoimisilla, aina mielen, kohteen ja edullisuuden mukaan. Samoin tehty retkiä sekä matkajärjestäjien kautta, että omatoimisesti.

Hotellilla meitä ei paljon näy, Yleensä otetaankin joku halpa hotelli, pari tähteä riittää hyvin. Kunhan on suht siisti, (etelässä ilmastoitu) ja hyvällä paikalla. Parveke vaaditaan ja uima-allas on plussaa..

All-inclusivea ei olla ikinä kokeiltu, tykätään juuri siitä ruokapaikkojen etsimisestä ja uusien paikkojen kokeilemisesta.

Vierailija
34/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että suomessa tutustutaan suomalaisiin, ulkomailla ulkomaalaisiin. Toki olen minäkin tavannut esim ulkomailla työskennellessäni kivoja suomalaisia joihin vielä 15 vuoden jälkeenkin pidetään yhteyttä, mutta en todellakaan hakeudu suomalaisten porukoihin lomilla! Toisin kun ystävättäreni joka rakastaa hotellien suomi iltoja kara-okeineen:D No, meitä on joka junaan.

onko teillä joku oma sääntö, että Suomessa pystyy tutustumaan vain suomalaisiin ja ulkomailla vain ulkomaalaisiin??? On meitä tosissaan moneen junaan :D

Ja en ymmärrä näitä, jotka matkustellessaan eivät ovi muuten olla, kuin VAIN sen perheensä kanssa, ikäänkuin muiden kanssa ei voisi seurustella, jos on perheen kanssa reissussa, huh

Vierailija
35/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lähdemme autolla Saksaan ja ajamme milloin minnekin. Nyt poikkeuksellisesti lennämme ja vuokraamme auton kolmeksi viikoksi.

Yleensä myöskään emme varaa mitään hotelleja etukäteen. Nyt poikkeuksellisesti teemme senkin etukäteen.

lapset 8 v ja 6 v.

Vierailija
36/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen pienen lapsen kanssa liikkuminen on niin raskasta että uima-altaalla lojuminen on se vaivattomin vaihtoehto. Samaten all-inclusiveä voisin kuvitella käyttäväni tässä elämäntilanteessa. Emme käytä suomalaisen oppaan palveluita tai matkatoimiston retkiä juuri koskaan, ehkä joku shoppailuretki esim. pääkaupunkiin on sellainen mihin voisin mennä. Myös autoa vuokraamme ja käymme omilla retkillä.

Vierailija
38/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitte ihan eri matkustustavat ku varmaan kellään tässä ketjussa.

Reissaamme autolla - Suomessa. Yövymme etukäteen varatussa mökissä/hotellissa/maatilamajoituksessa. Joskus vuokraamme asuntovaunu/-auton. Olemme myös käyneet Ruotsissa mökkilomalla. Kuusamossa kävimme lasten kanssa Pientä Karhunkierrosta tallustelemassa. Maatilamajoituksessa ihmettelimme eläimiä ja kalastimme. Suomen luonnonjärvissä pulahdamme uimaan, jos on liian kylmää, käymme kylpylöissä/uimahalleissa.

Syömme aamupalat hotelleissa tai muissa majoituksissa, jos niitä on. Kokkaamme muuten ruokiamme itse tai käymme ulkona syömässä (Hesburger - huippuravintola, mikä nyt sattuu huvittaan ja kukkarolle sopiin).

:D Matkustin ennen vanhaan paljonkin noille hotellilomille aurinkorannoille. Suomalaisten matkatoimistojen mukana. Tätä nykyä matkustamme pienellä budjetilla, joten nuo reissut ovat taakse jäänyttä elämää. Mutta täytyypä sanoa, että olen tutustunut Suomeen monelta kantilta viime vuosien aikana. Pohjoisin Lappi on koluamatta, mutta eiköhän senkin aika tule.

Vierailija
39/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varaamme lennot ja hotellin tai mökin jostain päin Eurooppaa. Vuokraamme auton ainakin osaksi lomaa ja kiertelemme laajemmalti lähiseutua. Kaupunkilomilla auto saattaa olla vai päivän tai kaksi käytössä, tai sitten ei ollenkaan.

Välillä matkustamme oman perheen kesken. Välillä, niin kuin tänä tulevana kesänä, matkustamme yhdessä englantilaisen ystäväpariskunnan kanssa. Heille matka on kotimaanmatka, joten he ovat varanneet majoituksen. Laitamme ruokaa mökillä tai sitten syömme ravintoloissa. Haluamme, että majoituspaikka on laadukas, vaikka retkeilemmekin paljon. Varsinkin ystävien kanssa on myös ihana istua iltaa ihan rauhassa, nauttia viiniä ja seurustella ilman kiirettä mihinkään.

Pakettimatkalla olen ollut elämässäni kerran. Silloin majoitus oli mitä sattuu ja oppaan palveluja sai todellakin käyttää, että pääsimme edes osan lomaa sellaiseen majoitukseen, mistä olimme maksaneet. Sillä reissulla kävimme parilla retkelläkin, ne olivat ihan ok. Nykyään, enemmän maailmaa nähneenä en ryhmäretkelle lähtisi.

Vierailija
40/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakettimatkoilla. Yleensä emme myöskään asu hotelleissa, vaan vuokraamme asunnon. Ja siten emme myöskään käy retkillä, mieluummin perehdymme paikkoihin itse oppaista ja netistä/juttelemalla paikallisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan