Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*/*/* HEINÄHATTUSET viikkoon 19 */*/*

04.05.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6. .................... _Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko ____2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09___26/26__1.___________KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.. kesäloma alkoi tänään ja hyvä nii koska muute joutunu taas jäämään saikulle. olin siis viis päivää päivää töis ja supistukset alkoi olla taas iha hirveitä. kävin tänää lääkärissäki tarkastuksessa taas suppareitten takia mut kohdunsuu oli kiinni 2 cm. viimeks neuvolassa 3 cm 14.4 sanoin tänää lääkärille et onko lyhentyny 1 cm mut ei siihe osannu mitää sanoa. nyt vaan pitää levätä enkä varmaa enää loman jälkee pääse töihi. ( mul olis ollu 3 viikkoa) ku kesälomaa on vaa puoltoista viikkoa.

vauva potkii tosi paljon ja muuttaa asentoa päivittäin ja se tekee kipeetä. yöy on vähän sitä ja tätä mut onneks voi nukkuu päivisin.

mä oon aika herkkä tunteiltani nytte. voi olla et johtuu väsymyksestäki.

pitäs laittaa vauvan huonetta ja vaatteita.

hyvää loppuviikkoa kaikille!!

is ja papunen 30 tasan

huomen lähdetää mökille turun saaristoon ja on luvattu lämmintä ilmaa.

Vierailija
22/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tännekää tullu kirjoitettua ainakaan kahteen kuukauteen muuton jälkeen. Tuossa hieman lueskelin juttujanne, meillä kans nyt oma piha jota tarttis alkaa laittaa.

Noista harj.supistuksista, mulla alkoi jo rv 19, maha meni ainoastaan hieman pinkeäksi.

Mutta nyt viime viikkoina ne on hurjasti tullut voimakkaampina, eli henkeä alkaa ahistaa niinkuin täytyis ottaa astma piipusta, maha menee täysin kovaksi palloksi ja tuntuu kuin jalat menisi ns maitohapoille. Olo on tosi inhottava ja pullsiki nousee korkeelle. Ensimmäistä odotan.

Eilen kävimme perhevalmennuksessa ja sielä oli äitejä jotka eivät tienneet harj.supistuksista mitään joten se on aika yksilöllistä.

Kävimme 4Dssä lahdessa ja saamme pojan :)

miranna rv 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppiksen kuulumisia odottelen, mitä sanoivat sairaalassa? Toivottavasti ei nyt ihan vielä rupee vauva syntymään.

Jeevillä oli ollut sf-mitta kontrolli, mulla on huomenna. Paitsi ettäihan neuvolassa mittaavat, sitten vasta kai laittavat ultraan jos mitta ei riitä...?

Olin viikonloppuna vatsataudissa. Meidän 3v tyttö aloitti oksentelun vappuaattona, minä lauantaina ja mies aloitti sitten la-su välisenä yönä... Mutta nyt ollaan kaikki jo kunnossa taas, mutta olipa inhottavaa. Pari kiloa lähti painoa mutta ne on varmaan tullut jo takas;)

NapNap rv31+1

Vierailija
24/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeevi: hyvä, että sf-mitat oli nyt kunnossa! Minulla oli kans mittaajasta johtuvaa heittoa viikossa peräti 3,5 cm! Eilen oli kontrolli ja kaikki kunnossa, ihan keskikäyrällä mennään. Oli kyllä helpottavaa tietää, että vauva ja maha kasvaa ihan normaalia tahtia : )

Pilvi: tervetuloa joukkoon! Itsekin asustelen Jkl:ssä.

Onko muilla muuten jo miten tarkkaan selvillä missä asennossa vauveli pötköttelee masussa? Minulla on joka kerta neuvolassa yritetty käsikopelolla selvitellä miten päin vauva on, mut joka kerta äitiyskorttiin on tullut kysymysmerkki. Itse tunnen potkuja vielä ihan joka puolella ja vauva vaihtaa vielä aktiivisesti asentoa. Eniten tuntuu kuitenkin pötköttelevän oikealla puolella, maha on ihan vinossa koko ajan.. : )

Kahden viikon päästä on seuraava neuvola ja sit kuulemma ultralla katotaan tarjonta, jos ei muuten selviä. Kiva ois nähdäkin ultralla pikkuinen pitkästä aikaa..

Vointi muuten ollut hyvä, ei närästystä kummempaa. Vielä ois pari viikkoa töitä jäljellä ja sit alkaa lomat ja mammalomat!

Hyviä vointeja ja toukokuun jatkoa!

t. Suzan 30+2

25/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,elikkäs koko eilisilta meni synnärillä istuessa ja makoillessa...kyl oli tuskaa kattoa ku siel pari äiskää oli supistusten kourissa ku oottelivat synnärillä et pääsisivät saliin siirtymään......hirveeltä tuntu aatella et siin käytävällä meidän muiden seassa saivat venailla suppareiden kans et paikat aukee tarpeeks et saavat luvan mennä saliin.ykski äiskä siin puhisi neljä tuntia,ja sit vihdoin oli paikat niin auki et pääsivät saliin....huhhuh =/.Mulla ku ei ole koskaan tarttenu ootella saliin pääsyä ku on ollu niin nopeita synnytyksiä et suoraan saliin ponnistamaan oon kotoo päässy.....

ja sit omiin kuulumisiin....

Paikat on ihan pehmenneet,sormelle auki,ja ultrassa katottiin et iha vähän "tunneloituu" sisäsuu ku painaa kohtua,eli antaa supistus tunteen kohdulle.Kanavaa oli jälellä viel kuitenki 3,5cm eli sen puolesta viel hyvä tilanne.

Pittää piettää muksu sisällä viel sen 6 viikkoa ainaki,mut tää on iha tätä mun juttua et sit ku on ne viikot ylitetty ja vauva sais syntyä,niin supparit loppuu siihen=D=D.

Jalat oli vauvalla taas siin asennossa ettei lääkäri uskaltanu varmaksi sanoa kumpi ois tulossa,mut taasen epäili tyttöä....et kaitpa sieltä se tyttö tulee....tai sit poika =D

Keskikäyriä isompi lapsi kuulemma tulossa....vaikkakin katoin esikoisen mitat viikolta 31+3,eli 3päivää isompana,niin sillon painoarvio oli 1,7kg eli vain 100gr pienempi ku tää,ja hänen syntymäpaino oli sit 2940gr ja pituus 49cm(synty laskettunapäivänä).

Tällä painoarvio oli siis 1,8kg, istumapituus 270mm,bm mitta 83mm ja fe mitta 62mm.Noi mm mitat kyl oli kaikki isompia ku ekaa odottaessa,vaik painoarvio on suunnilleen sama...et oisko tulossa hiukka pidempi vauva.Ultraajakin kyl sano et pitkä sääriluu on...et tulisko sieltä sit malli,hihihi =)

On tää kyl yhtä itkua ja hammastenpuremista tää loppuaika ku vähäväliä supistelee,ja tulee niit sukkapuikko pistoksia kohdunsuulle ,mut ei täs ole enää ku enintään 9 viikkoa(toivottavasti ei mee yliajalle).

Miehellekki eilen sanoin et nyt taitaa olla ihan oikeesti korkee aika alkaa laittaan vauvalle kaikki valmiiks,ku näyttää siltä et pitää varautua siihen et vauva voi syntyä jo hiukka aikasemmin ku heinäkuussa...et eiköhän se nyt sit ala renkaiden metästys vaunuihin,sun muut jutut....tietenki rauhallisella tahdilla,ku pelkkä portaidennousu saa semmoset supparit aikaseksi et puuskutan 5 min suorituksen jälkeen....

Mut siis pidemmittä puheitta =D=D....viel ollaan yhessä kasassa,ja eiköhä sitä pysytäkki pari kuukautta.

Johanna & lottis 31+1

26/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sen takia taas näy.....

Vierailija
27/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näppiksellä supistukset ei ole saanut vielä liian pahoja aikaiseksi. Itse en ole vielä suppareita tuntenut, mutta nyt on ollut noita ikäviä sukkapuikko vihlaisuja alapäässä.. sen lisäksi alavatsaa vihloo välillä ikävästi. Onko muilla ollut tälläistä vaivaa? Olen välillä huolissani, kun tekee niin kipeetä..

Täällä oon aamun pessyt vauvan pyykkiä.. ihania pieniä potkupukuja :). Itse laitoin pesukoneeseen mukaan myös meidän vaatteita. Nyt sitten luin jostain että vauvan vaatteet pitäisi pestä erikseen :| !!?? Silitys hommiin en kyllä aio.. ellei sitten vauvan iho sitä vaadi.

Mullakin lääkäri mietti pientä sf-mittaa rv.lla 25+6 22.. ensi ma olis neuvola, jossa sitten katsotaan täytyykö asiaa tutkia enemmän. Toivotaan, että pikkuinen kasvaa hyvin. Omasta mielestä maha on kyllä parin viikon aikana kasvanut kovin..

Mutta nyt ripustelemaan pientä pyykkiä :D

rv 29 tänään

Vierailija
28/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko pilkistää jälleen, vaikka hyvää teki noi kunnon vesisateetkin :) Raikasti ilmaa ja vauhditti kevättä lähemmäs kesää.

Toissapäivänä pestiin vauvan vaatteita ja lakanoita, eikös meidän pesukone päättänyt juuri silloin, että tällä kertaa ei lingota..Oli sit jonkin verran tuota pikkupyykkiä vettä valuvana.Ja taas sen pesukerran jälkeen on toiminut moitteetta, eikä ole kuin vuoden vanha kone.

Kävin neuvolalääkärissä, lääkäri vain totesi että nyt on kiellossa kaikki kotihommat, vessassa saa käydä mutta kaiken muun tekemisen saa unohtaa ja toivotaan että pysyy ainakin 4vkoa viellä masussa tuo asukki.(ihannehan olisi viel useempikin viikko, mutta ainakin tuo määrä).Supistuksia tulee jatkuvasti ja jos istuu suorassa niin tuntuu kuin istuisi vauvan pään päällä.Lääkäri vain sano, että asukki on jo todella alhaalla ja paikatkin hieman auki , 2vko päästä uudestaan lääkärille.

Kaksi edellistä on menny melkein päivälleen sen 2vko yli lasketun ajan, tuntuu kummalta että tämä tekee tuloaan jo nyt.

Aurinko02: Itse olen pessyt vauvan vaatteet erikseen muusta pyykistä ainaki pari ensimmäistä kuukautta ja nytkin nämä vaatteet mitä laitellaan jo valmiiksi tulokasta varten.

Jotain minun piti kysellä teiltä, mutta nyt en tähän hätään muista että mitä, mutta kirjottelen jos/kun mieleen juolahtaa.

Miinnu ja Himpula( tasan 30)

Vierailija
29/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin sokerirasituksessa ja arvot oli ihan hyvät eli paastoarvo 4.5, 1h 8.7 ja 2h 6.1..että lällällää vaan lääkäri joka mainitsi mulle sokerirasituksen tärkeydestä ku on tuota painoa niin paljon. Samaiselta lääkäriltä kysyin että onko ihan normaalia että paino laskee tässä vaiheessa raskautta (1kk:n sisällä laskenu 2kg) ja vauvan painoarvio oli noussu viikossa vaan 30grammaa, vastauksena oli vaan että vauva voi hyvin ja onhan sulla tuota mistä ottaa. Kaikki muut mitat vaavilla vastas viikkoja, mutta jalat oli pari viikkoa jäljessä ja sen se lääkäri selitti sillä että käyrät lasketaan amerikkalaisten mittojen mukaan ja suomalaisilla on lyhyemmät jalat. Ei menny kyllä tuokaa selitys mulle läpi, pelkään että viittaa kehitysvammaan tai muuhun vakavampaan ku aiemmin oli se kystäkin päässä...

Kävin alkuviikosta makaamassa jo pari päivää sairaalassa, kun alkoi supistelemaan niin kipeästi etten voinut hengittää kunnolla ja olin niin kipee että pääsi märy. Verenpainekin on ollut koholla ja sen parin tunnin supistelun vähän hellitettyä mittasin verenpaineen niin 148/100 tärähti mittariin. Kohdunsuu oli kuitenki onneksi kiinni (ultralla katsoi) ja istukka oli normaali. Käyrilläkin makasin pariin kertaan ja vaavi ei siitä tykänny kun alkoi heti laitetta monottamaan, mut ihan normaalit sykkeet oli. Pissassa oli edelleen verta ja sinä iltana kun menin sairaalaan oli proteiinit +- ja seuraavana aamuna yhdellä plussalla. Turvotustakin on ollu jonku verran ja pää on ollu kipee viime aikoina ja pahoinvointi on tullu kuvioihin (eipä sitä alkuraskaudessa ollutkaan). Lisäksi mun alapää on turvonnu ja kipeä, tuntuu varmaan samalta jos harrastaa seksiä viikon putkeen. Kaikki nämä kuuluu kuulemma normaaliin raskauteen, vaikka eka epäili raskausmyrkytystä, ruokamyrkytystä tai mun munuaisten pettämistä. Syytä ei varsinaisesti löytynyt ja lääkäri sanoi ivalliseen äänensävyyn, että näitä vatsakivuista kärsiviä on käynytkin tänä keväänä osastolla paljon. Lievä raskausmyrkytys kai mulla on, ku verenpaineita pitää seurata päivittäin ja lääkäri sanoi vielä hyvästellessään sairaalasta lähtiessäni että tähänhän ei ole sitten muuta hoitoa kuin synnytys ja hyvää päivän jatkoa. Miten musta tuntuu, että mulla ei oo sattunu yhtään täysin ammattimaista lääkäriä tai kätilöä eteen?!

Weera ja baby 29+5

Vierailija
30/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas itse kullekin,

Tervetuloa uusille heinäkuisille, Pilvi ja Aurinko taisivat olla nimimerkit.. Kesätaivas ollut mielessä :-)

Muutamalla ollut käyntejä synnytysvastaaotolla ja Weera ollut sisälläkin pari päivää. Onneksi kaikki näyttänyt olevan suht kunnossa, tsemppiä ja jaksamista kovasti jatkoon! Mutta kurjaa tuo jos kohtaamiset lääkäreiden/kätilöiden kanssa eivät ole olleet ihan parhaita mahdollisia :-(

Itselle ja omaan vatsaan kuuluu ihan hyvää, kasvu ollut hurjaa viimeiset viikot.. Kävely alkaa olla jo aavistuksen vaappuvaa :-) Tänään kävin neuvolassa rutiinikontrolleissa, ihan viitearvoissa mennään edelleen. S-f-mitta 29 cm eli se menee siellä yläkäyrällä mutta käyrällä kuitenkin. Mulla on koko ajan ollut vahva tunne, että ei meille mitään kääpiötä tulekaan :-) Ollaan aika pitkiä miehen kanssa molemmat ja molemmilla myös syntymäpaino ollut päälle neljän kilon.

Synnytystä vähän jo alkanut miettiä enemmän. Ollaan kesäkuussa menossa miehen kanssa valmennuskurssille, missä tarkoitus sisäistää hengitystekniikkaa, rentoutumista ja hierontatekniikoita. Toivottavasti on hyötyä ja iloa sitten synnytyksessä..! Kovin pettymys mulle olisi, jos syystä tai toisesta joutuisikin leikkauspöydälle. Mutta täytyy vain ajatella, että se on kuitenkin toissijaista kaikki; tärkeintä olisi, että syliin saa ihanan ja hyvinvoivan vauvan tavalla tai toisella :-)

Vierailija
31/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienimmän just nukkumaan ja kaksi isompaa lukee sängyssä, ihana rauha! Ja mieskin on töissä, niin kaikki mitä jääkaapista löytyy on minun!

Neuvolassa kävin maanantaina ja nyt olen sairaslomalla äippäloman alkuun asti, kävi seisominen niin raskaaksi varsinkin selälle ja jaloille. Tein tosin vielä maanantain vuoron pois, kun olisi ollut alle tunnin varoitusaika ja kaksi päivää on mennyt toipuessa siitä, jalat maitohapoilla koko ajan, selkä ihan jumissa, iskias ärtynyt eikä meinaa päästä liikkeelle, joten ehkä se oli nyt aikakin jäädä kotiin.

Hb on edelleen pysynyt hyvänä, syön varmaan niin paljon :-P, nyt 131. Paineet 127/77 eli normaalit vaikka minulle korkeat, neuvolatäti epäili, että voisi nyt alkaa laskemaan kuten aina ennenkin, kun tahti helpottaa. Sf 32, enää vain vähän yli yläkäyrän, ihan kuten ennenkin tasoittuu nuo jättimitat loppua kohti. Painoa tullut jo melkein 12 kiloa yhteensä. Vauva oli oikeinpäin ja aika alhaalla kuulemma, sen kyllä näkee mahastakin. Ei minkäänlaisia hengitysvaikeuksia, joskus harvoin painaa kylkiluita, pikemminkin alapäässä "ylimääräistä" ja tuntuu ettei jalkoja saa enää yhteen, tosi kaunista vaapuntaa...

Jeevi ja NiinaR olivat saaneet helpottavia uutisia, onnea kovasti niistä! Suurin osahan taitaa olla aina vääriä hälytyksiä, mutta parempi että seurataan tarkkaan!

Näppis, nyt vain rauhallista eloa, että vauveli pysyy aloillaan! Vaikeahan se on tietää tosin, mikä tarkoittaa mitäkin, minuakin on pari raskautta käsketty ottamaan rauhallisesti runsaiden supistusten takia, mutta yliaikaisia nuo kakarat ovat olleet. Täytyy kyllä sanoa, että on ollut hymy aika tiukassa silloin jatkoajalla. Mutta silti sitä taas yrittää ottaa edes vähän rauhallisesti supistusten ja paikkojen kypsymisen vuoksi, vaikka omakin historia sanoo ettei haittaa, eihän sitä tiedä jos tämä kerta onkin erilainen...

Aurinko02, minullakin noita mahakipuja ja vihlaisuja on, välillä kovastikin, taitavat liittyä kohdun kasvamiseen ja kannattimien venymiseen. Mutta ovat kyllä varsinkin joskus yöllä asentoa vaihtaessa niin tujuja, että tuskanhiki kaatuu päältä.

Apua, tuntuu että olen ihan mattimyöhäinen vauvan kamppeitten esille kaivamisessa, kaikki ovat jo niin touhuissaan! Olen niin kuvitellut, että teen kaiken kesäkuussa, jos vaikka juhannukseksi saisi valmiiksi, mutta olenkohan sittenkin liian myöhässä.. La:kin on jo toinen heinäkuuta. Meillähän kaikki on olemassa, mutta edes vauvan sängylle ei ole tilaa ennen kuin koko kämpässä siirrellään kaluja, ei ihan pikku projekti. Ja vaatteet ovat varastoissa siellä ja täällä. Voi räkä sanon minä, nyt kun totuus muistuu mieleen.

Onko teistä kukaan muu koittanut itse kohdunsuun tilannetta? Ainahan sinne ei edes yltä, mutta joskus aamuisin ainakin minä onnistun. Liikaahan ei tietysti pidä mennä ärsyttämään, mutta ei kai se paljon pahempi voi olla kuin tuo parishuteen hoitaminen!? Anyway, viimeksi kun kävin lääkärissä kolmisen viikkoa sitten kaula oli pehmeä ja vajaa 3cm (lähtötilanne yli 4cm). Ja olin omalla näppitunumallani samaa mieltä. Nyt minusta tuntuu että kaulaa on enää ehkä sentin verran, ei auennut onneksi kuitenkaan, joten en ole kauhean huolissani. Mutta onko kukaan muu sortunut samaan missään raskaudessa ja onko pitänyt paikkansa? Edellisen synnytyksen käynnistyttyä koitin kotona tilanteen, että tiesin kuinka kiire on ja ainakin silloin piti paikkansa.

Nyt täytyy mennä vielä korjaamaan miehen veroehdotus. Paksua vointia kaikille heinille,enää ei ole kuin hetki jäljellä heinäkuuhun!

Miksu, tänään tasan 32 viikkoa

Vierailija
32/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalitukset:

Vatsassa ad/hd, se poikittainen kiusa pakarassa, sellaisia henkeä ahdistavia supistuksi, vauva väärinpäin masussa...niin ja sokeripokeri elää elämäänsä.

Hyvinhän täällä menee..

Tsemppiä tietenkin kaikille mutta erityisesti supistusten vaivaamille kanssasisarille.

Täällä olisi oikea tekemisen ruuhka talossa niin sisällä kuin ulkona. Esikoisen vaatekaappia katselin ja totesin, että siinä on äidin ensiviikon rojekti..oikein huvitti..ensiviikon rojekti..sitä ihan itsekkin ymmärtää nauttia siitä, että voi näin sanoa koska montaa viikkoa ei enää voi leventää hengitystilaa tekemättömien hommien kohdalla...ainakin vielä tuntuu, että aika kiitää.

Enpäs ihan muista kommentoinko äitipolilla käyntiäni mutta kaikki oli hyvin. Lapsi oli normaalikokoinen ja sopusuhtainen eli ei siis makrosominen ...tämä huojensi..sokerit oli laskeneet vähän liian kanssa ( viheltelee..mitäpä minä itseni hoidosta ymmärrän) nyt saan odotella ihan rauhassa sinne 36 viikkoon jolloin varmaankin lankeaa tieto synnytyksen ajankohdasta..välissä käyn toki polilla mutta kuitenkin.

Hyvät äippien päivät kaikille.

Vierailija
33/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

11.7. satu_________85/82_1.

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

23.7. aurinko02

31.7. miranna ______89/86_1.

Vierailija
34/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, kirjuuttelin pitkät pätkät tuossa muutama tunti sitten ja niin vaan hävis koko hoito...grrr!

Taateliz kyselit supistuksista...Kovin yksilöllistä taitaa olla, toisilla tuntuu pitkin raskautta ja toisilla vasta synnyttämään lähtiessä. Itsellä esikoisesta tiesin supistuksista vasta sitten kun oli the-hetki käsillä =) Nyt on supistellut enemmän ja vähemmän jo useamman kuukauden ajan.

Jeevillä oli hyviä ultakuulumisia, hyvä niin. Näppiskin oli jo käynyt sairaalassa tutustumassa, hyvä, ettei ihan vielä ole kuitentaan syntymässä pikkuinen.

Miksu tuskaili hankintojen ja vaatteiden kanssa. Tuttu tunne =) En ole kans mitenkään asian paneutunut. Vaatteet on ihan sekaisin laatikoissa, tarttis varmaan pienimpiä etsiä ja vähän haistella. Tarttee ne varmaan pestä kuitenkin, vaik oon ne pestyinä laittanu talteen. Vauvan sänky on edelleen koottuna, kun esikko siirty isojen sänkyyn vasta n kuukausi sitten. Mutta aivan täynnä tavaraa ja väärässä paikassa eli järjestelyjä tarttee tehdä, että saadaan meidät huoneeseen mahtumaan. Mäkin oon suunnitellu, et kesäkuussa sitten...=) Kohdunuu asiaan en kyl osaa mitään sanoa, mutta ehkä joku osaa.

Auringolle tervetuloa pinoilemaan =)

Sitten sitä lähintä napaa: Kiirettä on pitäny, kaikki kaverit on ollu yhteyksissä ja ollaankin treffailtu nyt ahkeraan. Sit taas menee monta viikkoo, et nähään vaa hiekkiskavereita. Huomenna olis neuvola ja nyt taitaa tahti kiihtyä, kun rv 30 täynnä. Äitipoli aikaa odotan, kuin kuuta nousevaa, joka ens viikolla.

Supistelujakin on ollu välillä enemmän, välillä vähemmän. Onneks ei oo kivuliaita, inhottavia kylläkin, koko alavatsa kesto-pinkeenä =( Mutta muuten oon voinu ihan hyvin, ei mitään kummempaa.

Onx täällä muita siinä predo-tutkimuksessa? Mä oon ja on aika tuskasta muistaa sitä päiväkirjaa täytellä. Mietin, et onx muilla samanlaisia tunnelmia? Ite oon siinä kontrolliryhmässä, eli virtaukset oli kunnossa. Oon nyt kuitenkin yrittäny tsempata.

Toivotaan, ettei teksti nyt häviä mihinkään..

Hepe rv 30+2

Vierailija
35/40 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Minulla joku aika sitten tipahti niskaan mieletön väsymys, aamulla en saanut itseäni hereille eikä töihin lähdöstä tullut mitään. Neuvolaan siitä sitten, jossa todettiin hb todella alhaiseksi, meni raskaus-anemien rajojen alapuolelle ja rautakuuri päälle. Kuuri alkoi onneksi vaikuttamaan aika nopeasti ja nyt olotila huomattavasti virkeämpi ja hb arvot korjaantuneet jo paremmaksi.

Monilla on ollut supistuksia. Niitä täälläkin, hetkittäin todella epämiellyttäviä ja hieman kivuliaitakin. Kärsin alaselkäkivuista, mutta luulin niiden johtuneen pihatöistä - synnärillä sanoivat että supistukset voivat tuntua myös alaselässä. Kävin tarkastuksessa ja kaikki todettiin kuitenkin olevan kunnossa, kohdunsuulla ei ollut muutoksia. Rauhallisesti pitää nyt ottaa ja jättää turha rehkiminen.

Vauva tällä hetkellä raivotarjonnassa, potkut tuntuvat ylävatsassa todella napakasti. Alkaa jo vaikuttamaan nukkumiseenkin. Toivottavasti nyt pysyy raivotarjonnassa eikä ala kääntyilemään, tosin eilen oli sellaista myllerrystä että enpä tiedä miten päin nyt masussa oleskelee. Tunnustelemalla en osaa itse päätellä yhtään, enkä kovin voimakkaasti uskallakaan vatsaa painella.

Ensikertalaisena sain jo hetkeksi ensimmäisen "paniikin" tulevasta synnytyksestäkin. Olen monta kuukautta odottanut synnytysvalmennuksien alkua neuvolassa, mutta sinä päivänä kun olisi ollut ensimmäinen valmennuskerta iski täydellinen "paniikki" ja epämukava tunne enkä mennyt koko tilaisuuteen, höh. Yllätyin tuosta mielentilasta itsekin, mutta sain itseni illalla jälleen luottavaiselle mielelle ajattelemalla, että raskaus on naiselle luonnollinen olotila ja kyllä naisena osaan synnyttää. Aiemmin en ole pelkoa synnytystä kohtaa kokenut, toivottavasti sellainen ei tässä loppu aikana pääse kehittymäänkään.

Täällä odotus jatkuu ensi viikkoon asti yksikseen masun kanssa, mies lähti ulkomaille lomailemaan ystäväporukalla. Patistin matkalle kun niin halusi lähteä, nyt vielä on hyvä mahdollisuus lähteä ennen kuin vauva syntyy. Toivottavasti viikonloppuna näkyy aurinkoa täällä suomessakin!

Pulputtaja ja masu 30+0

Vierailija
36/40 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä kaikki ok,vaikka vauveli aiheuttikin äidilleen ylimääräisiä sydämentykytyksiä. Vauveli on aina oleskellut vatsan oikealla puoliskolla,mut nyt kun alettiin kuuntelemaan,niin ei kuulunut mitään. Muutama ylimääräinen tykytys taisi tulla otettua. Mutta heti kun hoitaja siirtyi kuuntelemaan vasemmalle puolelle niin oleskelinkin sillä puolella!?! Eikä ole siellä oikein ollut missään vaiheessa.

Verenpaine oli ihan ok ja painoa oli tullut taas ihan normaalisti lisää,sekin suurin osa on nestettä. Viimeiset pari päivää ei ole oikein tuo pissallakäynti ollut oleellista,kun yhdessä vaiheessa sai juosta puolen tunnin välein vessassa. Ketoaineita olikin pissassa runsaasti ja nyt täytyisi juoda enemmän,jotta saatais kuona-aineet liikenteeseen. HB oli noussut oikein mukavasti parissa viikossa,ollen nyt 110. Ylimääräisen raudan syöntiä täytyy kuitenkin jatkaa,kun tuo HB laskee sen verran vauhdikkaasti minulla. Ainoa huono puoli tuossa raudansyönnissä on se,että nyt on tullut vatsakramppeja päivittäin,vatsa on TODELLA kipeä. Viikonlopun ajattelinkin ottaa ihan rauhassa ja jatkan sitä raudan syöntiä tuossa maanantaina.

Sunnuntaina onkin sitten äitienpäivä,esikko oli koulussa askarrellut jotain ja paketti olisi pitänyt avata jo eilen. Laitoin kuitenkin vaatekaappiin odottamaan sunnuntaita. Ja nykyinen mies vie koko huushollin sunnuntaina ulos syömään,hieman luksusta =)

Marika ja toukka 32+1

Vierailija
37/40 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuskaillaan myös supistusten kanssa. Keskiviikkona supistuksia tuli neljän tunnin ajan ihan säännöllisesti, aluksi mahaa kovettaen, myöhemmin alavatsaa ja alaselkää poltellen. Soitin synnärille ja sieltä käskivät tulla makuuasennossa näytille. Käyrillä oli kaikki ok. Vauva liikkui hyvin, kohdun kaula oli edelleen pehmentynyt, kanavaa jäljellä 3cm, auki sentille.. aluksi olin tipassa mikä rauhoitti tilannetta ihan hyvin, myöhemmin sain viel suunkautta imeskeltäviä tabletteja mitkä vei loputkin supistelut.

Pitäisi yrittää ottaa rauhallisesti, mutta meill on toi mutto/talonremontti hässäkkä edelleen kesken. Autossa pitäisi jaksaa istua 500km/suunta...

Meillä siirretään äitieenpäivää päivällä. Mies on sunnuntaina koko päivän töissä, joten eipä huvita niitä sitten ollenkaan juhlia, maanantai käyköön siihen, että on mies ja tyttö molemmat kotona.

Pitäisi koota pinnasänky ja pestä kaikki vaatteet, sitteri, koppa ym, ym, tulokasta varten.. pikkuhiljaa hommiin siis.

Mukavaa äitienpäivää meille kaikille!

Niin ja ps. tervetuloa uudet mukaan. Ei muuta kun ahkerasti kirjoittelemaan!

AatuLiina rv33 tai jotain, sekä tytär -06

Vierailija
38/40 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein ihanaa äitienpäivää kaikille!

Niille kenellä lapsi tai lapset jo tätä päivää "paikanpäällä" ilahduttavat, ja myös meille, kenellä ensimmäinen lapsonen masussa jo asustaa :)

Oli eilen illalla melkoiset iltajumpat :) Tuntui et läpi kai sitä jo tullaan!

Terkuin;

Taateliz ja 32+4 masukki

Vierailija
39/40 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti oli koulussa askarrellut kortin ja jonkinmoisen kupin,jossa oli Marianne-karkkeja.Karkeista yksi meni äitin suuhun ja neiti söi sitten loput =)

Mieskin toivotteli jo hyvät äitienpäivät,yhteinen rakkaudenhedelmä köllöttelee vielä vajaa pari kuukautta vatsassa.

Nyt odotellaan,että päästään ulos syömään.Mies oli varannut pöydän ravintolasta.Mukavaa,kun joku hemmottelee =)

Marika ja toukka 32+3

Vierailija
40/40 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

23.7. aurinko02

31.7. miranna ______89/86_1

Kovasti oon lueskellut heinäkuisten kuulumisia, mut tosi vähän on ite saanu aikaseks kirjottaa. Esikoistamme siis odotan, ja kaikki menny tosi hyvin. Supistuksista en ees tiiä mitä on, töissä ollu normaalisti eikä mitään muitakaan vaivoja. Oikeen ihmetyttää ku lukee täältäki muiden kokemuksia..Täytyy kai vaan olla tyytyväinen :) Mutta jaksamista kaikille odottajille!