Onko normaalia nähdä omat vanhempansa alasti?
Oon vaihdossa Israelissa ja puhuin yhden kaverin kanssa tästä ja hänen mukaan on ok jos vahingossa näkee samaa sukupuolta edustavan vanhempansa alasti mutta esim saunassa istuminen alasti ei olisi ok. Hänen mukaan vastakkaista sukupuolta edustavan vanhemman näkeminen alasti on aina huono asia.
Minusta taas tuo on kyllä hiukan outoa koska esim saunassa käyminen vanhempien kaa on ihan normaalia ja miten se vanhemman sukupuoli vainuttaa mihinkään? Tuskin poikia kiinnostaa oma äiti tuolla tavalla eilleivät ole sairaita.
Kommentit (30)
Veljeni sanoi, että hän ei pysty keksi montaakaan asia, jota ei halua tai viitsi tehdä tyttäriensä kanssa. Yksi niistä harvoista asioista, jota hän ei halua tehdä on, että sen jälkeen kun tytöt ovat yli 10 vuotiaita, niin hän on toisaalla kun tytötö käyvät suihkussa tai saunassa.
Suomessa on ihan tavallista nähdä perhettä ja sukulaisia alasti. Omat vanhempani hilluivat nakkena alvariinsa lapsuudessani. Minusta on kummallista tehdä alastomuudesta esimerkiksi peseytymisen yhteydessä joku ihme issue. En minä ainakaan rikki mennyt, vaikka saunoin vanhempien ja isovanhempienkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni sanoi, että hän ei pysty keksi montaakaan asia, jota ei halua tai viitsi tehdä tyttäriensä kanssa. Yksi niistä harvoista asioista, jota hän ei halua tehdä on, että sen jälkeen kun tytöt ovat yli 10 vuotiaita, niin hän on toisaalla kun tytötö käyvät suihkussa tai saunassa.
Tämä on kaikkien kannalta paras ratkaisu.
T. Veljesi tietävä
Jaaha. Oidipuskompleksista kärsivä saunahullu on taas kädellä 🙄
Miksi vanhemman näkeminen alasti olisi niin suuri juttu?
Kyllä kai jokainen tietää tai ainakin arvaa, mitä siellä vanhemman jalkojen välissä on.
Olen vaihdossa Japanissa ja täällä vanhemmat syövät tikuilla ruokansa. Onko tämä teistä normaalia? Omassa lapsuudessani ei syöty tikuilla?
Oletko kuullut kulttuurieroista?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai jokainen tietää tai ainakin arvaa, mitä siellä vanhemman jalkojen välissä on.
Itsekin kysyin tätä mutta hän sanoi vaan että se on outoa ja epäsoveliasta
Just viikonloppuna näin isäni alasti, kun tämä oli kylppärissä tulossa suihkusta ja hain sieltä kylppärin pöydältä hiusharjani.
Tai näin ja näin. Näin sivusilmällä hahmon, joka harppasi ulos suihkusta ja otti pyyhkeen. Mitään muuta en varsinaisesti nähnyt.
Raamattu kieltää, että lapset eivät saa nähdä vanhempiaan alasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä edes saunoja siellä?
Käytännössä ei ja ne harvat joita täällä on ovat yleensä sellaisia ettei löylyä saa heittää ja vaatteet tulee pitää päällä
Perheiden kesken, kun lapset ovat vielä pieniä niin alastomuus on ollut normaalia. Siellä on kyselty tyhmiä ja mietitty, että miksi äitillä ei ole pippeliä ja miksi minulla ei ole tissejä. Mitä nyt lapset miettii ihan vilpittömyyttään naisten ja miesten eroista.
Muistelen ainakin itse ihan luontaisesti jossain vaiheessa kehitystä murkkuikäisenä alkaneeni käymään itsekseni saunassa. Silti kyllä äitini tuli monesti seuraan kyselemään kuulimisia.
Saunasta on tullut perheellemme luontainen tapa ns. "parantaa maailmaa", joka on myöhemmin siirtynyt ensin ystävien kanssa saunomiseen (pyyhe päällä myös sekasaunassa) sekä sitten myöhemmin oman puolison kanssa.
Niin siis mikä tässä on ap nyt se ongelma? Että et ymmärrä kulttuurien olevan erilaisia ja ettei kaikissa maissa tehdä tai ajatella asioita samalla tavalla? Ehkä ihan hyvä että olet vaihdossa, niin tajuat tämänkin. Jotenkin omituista olla niin yllättynyt siitä, että kulttuureissa on eroja😅
Vierailija kirjoitti:
Just viikonloppuna näin isäni alasti, kun tämä oli kylppärissä tulossa suihkusta ja hain sieltä kylppärin pöydältä hiusharjani.
Tai näin ja näin. Näin sivusilmällä hahmon, joka harppasi ulos suihkusta ja otti pyyhkeen. Mitään muuta en varsinaisesti nähnyt.
Mutta olisit halunnut nähdä, se on tässä merkityksellistä. Palon oikein aistii kirjoituksestasi.
Suomessa enemmän kuin muualla. Muuta ihmeteltävää?
Ei ole normaalia jos siitä tekee numeron.
Olen käynyt äitini, isoäitini ja siskoni kanssa uimahallissa. Saunassa olen ollut miestenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kysyin tätä mutta hän sanoi vaan että se on outoa ja epäsoveliasta
Kysyppä seuraavaksi miten heidän mielestä on kuitenkin ihan normaalia eikä yhtään outoa ja epäsoveliasta silpoa vastasyntyneiden poikien sukuelimiä ja vielä juhlia asiaa suvun kesken.
Minustakin tuo on todella outoa ja väärin mutta täällä se on melkein kaikkien mielestä ok ja mies on outo jos ei ole tuota operaatiota käynyt läpi kuten itse. Ap
Kyllä taidettiin ainakin ennen 40-lukua käydä Suomessa yhteissaunassa maaseudulla. näin äkkiä perinteet unohtuu.
No tehkööt kukin miten tykkää. Minä en missään nimessä halua nähdä vanhempiani alasti enkä ole saunonut heidän kanssaan lapsuuden jälkeen.