Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapäätä kutisee- mikä avuksi??

17.08.2007 |

Mulla on jo pitempään ollut tällainen kiusallinen vaiva, että alapäätä kutisee aika-ajoin.. Varsinkin aamuyöstä ja välillä niin ettei nukkumaan pysty. En epäile hiivatulehdusta juuri tämän vuoksi että kutina ei ole jatkuvaa.. Mikähän voisi olla kyseessä? Voiko syynä olla alapään suonikohjut? Olen saanut helpotusta suihkuttamisella ja Bepanthen-voiteella. Nyt alkoi mietityttään, että jos se sittenkin on hiiva, niin onko siitä haittaa synnytyksessä?

Auttakaa, jos jollain ollut vastaavaa ja kertokaa mikä helpotti! :)

Walma rv 31+4

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva kannattaa hoitaa pois, ettei tartu vauvaan synnytyksessä.

Vierailija
2/6 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla vuotoja?

Mulla kans hiiva oireilee eri päivinä eri tavoin, välillä kutittaaa, välillä ei. Jos syö paljon makeaa, pullaa jne. oireet pahenevat.

Olen käyttänyt canesten-voidetta iltaisin pesun jälkeen. Jos oireet äityvät pahemmaksi, on viisain hakea apteekista 3 päivän kuuri (tätä suositteli kätilö synnäriltä)

Edellisen synnytyksen aikana minulla oli hiiva ja laitoin illalla kolmannen tabletin ja poikahan päätti syntyä sinä yönä. En tiedä johtuiko lääkkeestä, hiivasta vai mistä mutta vauvan iho oli todella huonona, taipeet verillä ja punaista ryhelmää kauttaaltaan lapsi täynnä. Piti heti aloittaa fucidin-hoito vauvalle.

Ellet ole varma mitä se on, pyydä neuvolasta lähete labraan. Tulehdukset voivat aiheuttaa supistuksia ja jopa ennenaikaisen synnytyksen.

Hyviä vointeja

T.Neppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja intiimiöljy Ceridal auttoi ja vei vaivan kokonaan. Apteeksta löytyy ja suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse laitan sitä aamuin illoin eikä enää kutise!

Vierailija
4/6 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alapään kutina ei ole hiivaa, kyseessä voi olla myös bakteeritulehdus ja siihen eivät hiivalääkkeet auta. Asia selviää ihan yksinkertaisella testillä terveyskeskuksessa. Ottavat vanupuikon tapaisella näytteen emättimestä.

Eihän kutina normaalia ole, joten kannattaa selvittää mistä se johtuu.

Vierailija
5/6 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä kokeilla tuota canesten-voidetta tai ceridal-öljyä. sitä vaan mietin, että kun mulla bepanthenkin auttanut kutinaan, niin voisko se etes olla hiiva.. ei kait bepanthen hiivaan auta.. tietty parhaan vastauksenhan saa labran testillä onko hiiva vai ei...

kaikenlaisia vaivoja se tämä raskaus teettääkin. :)

Vierailija
6/6 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilit että hiivaan ei auta bebanthen...

Joten ajattelin kertoa että kun mulla alkoi ekan kerran hiiva raskauden aikana, niin käytin kans bebanthenia siihen ekan viikon kun en tienny mikä olis auttanu kutinaan. Se helpotti mua ainakin jonkin verran, kunnes vaiva paheni niin ettei enää auttanut. Ja menin lääkäriin. Eli lievään hiivaan se ilmeisesti auttaa jotenkin...