Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 2,5-vuotias osaa kakata pottaan,

Vierailija
15.12.2008 |

pissaa silloin kun käsketään, mutta ei omaehtoisesti tunne pissahätää. Kuinka pitkä aika menee opettamisessa, jos jättäisi vain vaipan pois ja antaisi pissailla housuihin. Pari kolme päivää olen aina kokeillut, mutta en kehtaa kun pissaa on sitten sohvilla, matoilla ja joka paikassa. Lapsi siis pissii housut, vaikka tunnin välein käyttäisi potalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ilman vaippaa en ole vielä kokeillut, eli en pitäisi paniikkia. Itse en sitä tee. Meillä lapsi sanoo yleensä "kakka" kun se on jo housussa. Käytän aina ruokailun jälkeen potalla ja yleensä sinne jompi kumpi tuleekin. Pissaa ei tiedosta vielä ollenkaan ja juo tosi paljon maitoa, että sitä saisi varmaan puolen tunnin välein pissattaa. Eiköhän ne kaikki opi kuivaksi, näin ainakin toivon

Vierailija
2/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun poika oppi kakkaamaan pottaan. Ikää oli 1v8kk. Tuon jälkeen tuli pissat housuun, n. viikon verran ja sitten tajusi että sekin täytyy tehdä pottaan.

Tietysti jankutin vähän väliä, että pissi sitten pottaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän esikoinen oli aika vanha kun oppi pois vaippoista (lähemmäs 3), varmaan kuopuksen syntymä vähän vaikutti. käytti yövaippoja vielä 3-vuotiaanakin, mutta päivällä vahinkoja ei sattunut oikeastaan kuin pari kertaa. Kuopus taas jätti yö- ja päivävaipan pois 1 v 11 kk ja ei sen jälkeen pissannu päivällä tai yöllä housuun.

Vierailija
4/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyseessä poika ja olen huomannut, että pääsääntöihin tytöt on nuorempia kun oppivat kuivaksi.

Ärsyyttää miten tuolla vaipat pois- asialla syyllistetään vanhempia. Huomatellaan, että eikö 2,5 vuotias pitäisi olla jo ilman vaippaa. Yleensä huomauttelijat ovat iältään 60+, jolloin käytettiin sideharsoja, jotka varmaan jätettiinkin aikaisemmin pois. Jokainen lapsi on yksilö ja jättää kyllä sen vaipan aivan varmaan pois. Hieman suvaitsevuutta kun "kehutaan" suunnilleen, että meidän Irma jätti vuoden iässä vaipan pois. So what.

Vierailija
5/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oppi kertaheitolla kuivaksi 1v9kk ja sanoi aina kun oli pissahätä tai kakkahätä.

Poika on jo 3v1kk ja jo vuode on ollut suunnilleen kuten teillä. Pissaa kun käsketään, mutta ei kerro hädästään vaan lorottaa ja äheltää surutta housuun. Eikä edes yhtään haittaa vaikka olis miehen kokoinen kakka ja satsi pissaa siellä hiertämässä!!!

Vierailija
6/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaksi kertaa kakannut kuukauden aikana vaippaan ja on jotenkin hävennyt sitä. Tehnyt sen piilossa ja sitten kun olen haistanut ja pyytänyt vaipan vaihtoon, on lapsi ensin vihaisesti laittanut vastaan ja sitten alkanut itkeä sydämensä pohjasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi