Voiko tradenomi hakea työtä, joka edellyttää korkeakoulututkintoa?
Ja olen päässyt jatkoonkin, eli on kelvannut.
Jos vaaditaan ylempää korkeakoulututkintoa, niin sitten jätän väliin.
Kommentit (6)
ja täyttänyt kelpoisuusvaatimukset. Vastaa siis alempaa kk tutkintoa. Jos vaatimuksena ylempi kk tutkinto, niin sitten ei kelpaa.
Aina kannattaa siis yrittää =).
Olen hakenut (ja teen nykyisin) controllerin ja/tai talouspäällikön hommia. Yleensä toivon, että on mielenkiintoinen ja haastava tehtävä mielenkiintoisessa organisaatiossa ja lisäksi tykkään esimiesvastuusta (paitsi näin yt-neuvotteluiden ainaka siitä voisin luopuakin, eli pakollinen ei missään tapauksessa ole).
.
Olen hakenut (ja teen nykyisin) controllerin ja/tai talouspäällikön hommia. Yleensä toivon, että on mielenkiintoinen ja haastava tehtävä mielenkiintoisessa organisaatiossa ja lisäksi tykkään esimiesvastuusta (paitsi näin yt-neuvotteluiden ainaka siitä voisin luopuakin, eli pakollinen ei missään tapauksessa ole).
Sinullahan on korkeakoulututkinto, joten kyllä sinä sen kriteerin täytät. Jos taas hommaan edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa / yliopistokoulutusta, niin sitä sinulla ei ole. Mutta silti voit hakea, koska oikeasti rekrytoijat hakevat hyviä/osaavia/oppivia tyyppejä, ei tutkintoja.
Olen itsekin hakenut esim. työtä jossa toivottiin tiettyjen tietokoneohjelmistojen hallintaa - en ollut ikinä kuullutkaan ko. ohjelmistoista ja kerroinkin sen haastattelussa. Sain vastaukseksi että "joo me ymmärretään, mutta ajateltiin kuitenkin kysyä että josko löytyisi joku joka osaa niitä käyttää". Sain paikan.
Vai pitääkö olla ekonomi tai KTM?