Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidontulo loppuu!!!

Vierailija
03.05.2009 |

Vauvani on ollut täysimetyksellä ja nyt epäilen, ettei maitoa tule enää tarpeeksi. Vauvani on 3,5 kk ja alusta asti ollut rinnalla todella usein. Päiväunien aikaan on pitempi väli n.4h rinnatta. Tähän asti maitoa on tullut riittävästi, vauva on kasvanut hyvin, mutta vauva on ollutkin sitten rinnalla 1-2 tunnin välein alusta asti. Yöllä vauva on syönyt 3-5 kertaa. Näin tiheä syöttäminen on välillä uuvuttavaa, mutta olen sinnikkäästi vain jatkanut, sillä haluaisin jatkaa imetystä ainakin 6kk asti, ilman korviketta. No, itkut olen jo itkenyt, sillä näin ei taida käydä. Jo viime neuvolakäynnillä juttelin asiasta ja ehdotettiin, että antaisin lisämaitoa illalla. En halunnut ja sinnikkäästi vain ajattelin, että mitä enemmän rintaa tarjoan, sitä enemmän maitoa tulee. Näin olen tehnyt, mutta nyt luulen, että maito on oikeasti loppumassa! Vauva imee rintaa posket lommolla ja nielee harvoin, alkaa kitistä ja temppuilla ja on rinnalla vain vähän aikaa...eilen rinnalla olon jälkeen isä sitten antoi lisämaitoa pullosta ja vauva joi kaiken ja oli tyytyväinen. Tänään olen tarjonnut rintaa usein ja pariin otteeseen sen jälkeen pulloa...ja vauva ollut tyytyväinen. Minä olen surullinen. Minulla on 2 lasta ennestään ja heidän kohdallaa ei näin ole käynyt. Imetin heitä puoli vuotta. Minulla on ollut paljon stressiä...voisiko se olla syy maidon vähentymiseen? Aion aloittaa kiinteän antamisen, jos maito vain ei pidä nälkää tarpeeksi. En aio lopettaa imettämistä, vaan sinnikkäästi tarjoan rintaa edelleen...mutta jos vauvan tyytymättömyys jatkuu, kai minun on uskottava, että maitoa ei vain tule ja lisämaito on sitten tarpeen. Masentaa..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta sinulla on nyt vaan kuopus joka vaatii enemmän energiaa kuin vanhemmat sisaruksensa. Ei se ole tosiaan mikään häpeä antaa pullosta lisuketta. :)

Anna ihmeessä jatkossakin rintaa niin pitkään kuin haluat. Ei imetyksen tarvitse loppua satunnaiseen lisämaitoon (tai vaikka lisämaitoa annettaisiin päivittäin). Minä imetin yhtä lapsistani 11,5kk asti mutta siitä 11kk vain osittain koska lapsella ei vaan tullut tarpeeksi painoa. Imetysotteet yms muut tarkistettiin imetystukihenkilön kanssa henkilökohtaisesti mutta kun ei niin ei. Kyllä se oli ihan yhtä ihanaa se imetys koko tuon 11,5kk kuin esikoisenkin kanssa vaikka joka päivä annettiin myös pulloa kaksi kertaa. Ajattelin niin että kun vauva sai pullomaitoa niin hän sai takuuvarmasti vatsansa täyteen. Ja kun hän imi rintaa hän sai takuuvarmasti hyviä vasta-aineita. Molempi parempi siis. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme