Onko muita "vanhoja" vauvahaaveilijoita?
Meillä on jo kaksi lasta, mutta koko ajan on jossain takaraivossa ollut ajatus kolmannesta lapsesta. Aika monestakin syystä se vain jäi, ja nyt huomaan olevani jo 38 vuotias. Olen miettinyt että voiko näin vanhana vielä "tehdä" lapsen. Onko kukaan täällä samassa tilanteessa? Minä olen jo pähäkäillyt aika kauan ja tiedän että nyt se päätös pitäisi tehdä jos koskaan. Ja eihän sitä tietenkään tiedä onnistuisko se lapsen teko enää tässä iässä.
Monilla tutuillani on tullut perheenlisäystä myös vanhemmalla iällä ja heidän elämänsä näyttää ihan sujuvalta. Silti välillä mietin että olisinko hullu kun aloittaisin taas alusta ne yövalvomiset ym. Mutta on tämä vauvahaaveilu sen verran voimakasta että ei tässä järjen ääni oikein näytä auttavan. Sekin välillä pelottaa että mitäs jos vauvalla kaikki ei olisikaan hyvin, eikös riski saada vammautunut lapsi kasva jos äidin ikä on yli 35v?
Kommentit (45)
ja toinen lapsi kun olin 38v, enkä koskaan ole ajatellut, että olisin jotenkin vanha synnyttäjäksi. Kai se on nuoruuden toiveista kiinni. Aina teininä ajattelin, että teen lapset 30+ ikäisenä. Minulle äidiksi tulo alle 30v olisi ollut painajainen ja takuulla abortin paikka. Onneksi ei vahinkoa käynyt.
Minä aion olla 38veenä jo isoäiti! Kertokaahan miks naisetki lykkää nykyään tuota lasten tekoa jonnekki 30v? Onhan se biologisesti kuitenkin alle 20v paras ikä synnyttää.
Mies nyt saa olla mielellään vanhempi tietty ku 20.
mutta nyt tervetullut, kun näin kerran kävi. Olen 37 ja juuri muutama kk sitten uhosin kavereille, miten ihanaa, kun ei enää ole vaippoja eikä yövalvomisia. ;) No, muutaman vuoden päästä uhoan uudelleen. ;)
Kaikki mahdollisuudet tekemisen puolesta olisivat olleet minun raskautua jo 18v, mutta kun ei niin ei. Raskauduin sitten luomusti vasta 33v ja seuraava tupsahti 36v. Jos vielä kolmonen ilmaantuu niin siitä vaan. Aktiviteetti on pudonnut muuten varmaan viidesosaan kolmenkympin jälkeen ja ylipainonkin olisi viimeksi pitänyt haitata raskautumista, mutta niin se vaan tärppäsi =)
mutta mä en olekaan vielä vanha :).