Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidempään yrittäneiden toukokuu

03.05.2009 |

Hei kaikille!

Otin nyt vapauden aloittaa uuden pinon tälle kuukaudelle,,

Mitäs teeille muille kuuluu?

Täällä täti just lähti ja huomenna mene sinne gynelle vähän kyseleen..

Plussia kaikille!

haaveilija-79 yk 14? kp 7/ 28-30

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei sen ihmempää, ovis käsillä, joten peitot heilukoon...;) Sen jälkeen pääsee taas jännäileen, josko olis jo meidän vuoro... Mitä enemmän kiertoja kuluu, sen enemmän mun vauvankaipuu vahvistuu... Ollaan kyläilty muutamassa vauvaperheessä, joten kaipuu on kova... Mutta mieli korkealla...=)

Toivottavasti saat haaveilija gyneajan pian ja hyviä uutisia!

Terkuin Sofi

Vierailija
2/26 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan se on äitienpäiväkin meillä lapsellisilla, saa nähdä mitä mukulat ovat koulussa taas askaroineet!

Tänne ei ihmeempää kuulu, keskenmenon jälkeen ei ole vielä menkkoja näkynyt, mutta tuhruttelu taitaa vihdoin olla ohi. Yli 3 viikkoa sitä vuotoa ja tuhrua kestikin, huh-huijaa. Täytyis varmaan jo tilailla ovistestejä varalle - ja sitten ootellaan että pääsee nappailee clomeja kierron 3. päivä. Toivon ettei ovis sattuis ainakaan meidän lomamatkalle, koska lapset tietty nukkuu samassa hotellihuoneessa eikä näin ollen peittoja juuri heilutella...

Toivottavasti haaveilija saat gyneltä apua!

Välillä kyllä mietin että olenko ihan järjissäni kun vielä haaveilen kolmannesta lapsesta, nyt kun pääsee jo niin helpolla (lapset 10 ja 7 v). Mutta toisaalta se on nyt tai ei koskaan, sillä ei tästä enää nuorruta. Sitäpaitsi 35 v synnyttäjä ei nykypäivänä taida olla harvinaisuus?

Vuosi sitten kun kierukka lähti sitä oltiin niin toiveikkaita, ja että varmana loppuvuodesta jo viimeistään odotetaan vauvaa, mut eihän se niin mennyt. Nyt taas tavallaan aloitellaan alusta keskenmenon jälkeen. Ääääh.

Saataispa hyviä uutisia pian tähän pinoon!

eewokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ovispäivät käsillä =) Itsekin ihmeen positiivinen jaksanut olla, varmaan tuo valoisuus ja aurinko tekee ihmeitä.

Tulehan haaveilija sitten kertomaan, mitä gyne sanoi. Meilläkin kesällä edessä tutkimukset, jos ei raskaus ala nyt tulevilla kierroilla.

Plussatuulia, plussatuulia!!

inkeri

Vierailija
4/26 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin siis just gyneltä. Yksityinen, joka myös hoitaa tays:ssa lapsettomuutta.

Sisätutkimus ja ultra tehtiin. Totesi ,että kaikki hyvin. Limakalvo hyvä ja sopivan paksuinen ja munarakkula kehittymässä. Kiertopäivänä 19 menen averikokeeseen, jossa mitataan keltarauhashormonipitoisuutta. Kaikki siis näytti olevan täysin optimaalista! Jos ei keltarauhasessa vikaa, niin yritys vaan jatkuu..

Hyvä, että kaikki kunnossa, mutta toisaalta masentaa kun mitään ei silti tapahdu. Miehen tutkimusta ehdotti vasta loppuvuodesta.

Näillä mennään..

Anteeksi tämä vuodatukseni..

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
5/26 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Haaveilijan gynereissulla kaikki hyvin! Meille tehtiin nyt helmi-maaliskuussa kokeita, mun verikokeet ok, samoin miehen simppanäyte. Ainoa mahdollinen lapsettomuutta aiheuttava tekijä oli minulta löytynyt pco, johon sain lääkkeet - ja heti tärppäsikin. Eli toivoa vielä on...

Tylsää aikaa, km:sta nyt 4 vk, vuoto loppunut (thank God), mutta menkkoja ei kuulu. Enhän edes yhtään tiedä milloin ne vois tulla, gyne vaan sano 3 vk sitten että n. 3 vkn päästä, eli niitä hetkiä eletään... Oikeestaan ihanaa kun on saanut vähän ottaa etäisyyttä koko touhuun, kun tämä on tämmöinen yrityksetön välikierto.

Täytyy yrittää nauttia keväästä täysin rinnoin vaikka vauvankaipuu onkin niin kova että jyrää kaiken alleen. Tsempittelyt kaikille!

eewokki

Vierailija
6/26 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan taustailen silloin tällöin... eli edelleen pinossa mukana oon, mutta jotenki oon halunnut ottaa asiaan etäisyyttä (ettei ihan koko aikaa miettis asiaa), mutta siis välillä käyn tein juttuja lukemassa ja jännään siis täällä tein kans :) Itelläni ovis siis just kai pian menossa... eli se viime kierto meni päin punaisia :( mutta kuten sanottu uutta yritystä vaan!

Vierailija
7/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin gynellä myös, labra-aika pitäisi viel varata sen verran pitkä lista tuli niit kokeita.. Sen jälkeen katsotaan jatko! Tuumasi lääkäri johonkin väliin et onko tuo nyt maailman loppu jos ei kolmatta tule, no ehkä ei ..mut ei tämä reilua ole näinkään!

Ovis meni viimeviikolla 10kp km:stä, yritystä oli todella iloisesti! =) gynetutkimuksen jälkeen tuli vähän verta et en tiedä odottaako tässä kuussa kuitenkaan mitään..

Saatteko muut ovistestiin testi viivaa koskaan yhtä voimakkaaksi kuin kontrolli viiva? Minusta tuntuu et koskaan kontrolliviivakaan ei ole ollut tosi tumma.. ja testiviiva tummenee kyllä ja haalenee n3pv:jälkeen aika tarkkaan kp10-12 aikoihin.. eli tapahtuuko ovista.. vai jääkö hormoonitaso liian alas ettei näy testissä? eli ei ovista??

Ihanaa kun vesisade viimein loppui ja aurinko paistaa ja nurmi vihertää =) Pyykit ulos ja taimia kasvattelemaan=) !!!

plussa tuulia toivoen

=) Mami

Vierailija
8/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami:

Ensinnäkin jos sulta otettiin papakoe gynellä, niin sen yhteydessä on tosi yleistä, että tihkaa verta. Eli älä huolestu, se ei mitenkään vaikuta raskautumismahdollisuuksiin...=)

Toiseksi kuulosti vähän oudolta tuo lääkärin lausahdus kolmannesta vauvasta, ei tosiaan lausahdus, mitä kukaan vauvakuumeinen haluaa kuulla... Mutta kaikki tavallaan...

Kolmanneksi: En mäkään koskaan saa selvästi tummempaa viivaa kuin kontrolli! Tosin en vieläkään tiedä, että johtuuko hormoonitasosta, että ovista ei oliskaan, vai onko vaan esim. liian laimea näyte tai väärään aikaan otettu... Mutta että meitä kohtalotovereita ton vaalean ovisviivan suhteen on...=)

Onnea kaikille tasapuolisesti pupuiluun ja tuloksen jännäilyyn...=)

Sofi

Vierailija
9/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se papakoetta ottanu, se olikin ainut mitä ei tarvii ottaa kun se viimesyksynä km:n yhteydes otettiin.. jonkun "limanäytteen" se otti ja suihkutti sitä jollain aineella.. ei sanonut et mikä se oli, mut kai se hyvä tulos oli (ajattelin et voi olla joku tulehduskoe juttu)

Kyllähän sitä yrittää uskotella itselleen et kun on 2lasta kumpaakin laatua, niin kaikki olis ihan hyvin.. mut ei se mene niin,jos lapsia kaipaa lisää niin ei siin muiden sanomiset auta! Meillä on kuitenkin jo kolmattavuotta tämä projekti meneillään, joten pelko että km:t jää viimeisiksi raskauksiksi on kova. Tiedän et ikä heikentää kokoajan mahdollisuuksia enemmän ja enemmän..

Meillä on pyritty hyödyntämään niin vaaleat kuin tummat viivat, ihan varmuuden vuoksi =) Auringonpaistetta ja pupuilu iloa kaikille!

=) Mami

Vierailija
10/26 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taustaa elikäs meil on kaks typyä 02 ja 04 syntyneet.. Mulla on ikuinen vauva kuume joka on lähtösin jo siitä ku olin 14.v. ku tulin sillon jo raskaaksi ja tein keskeytyksen viikoilla 11+.. Ja esikoisen sit sain 17.v. :)

Nyt ollaan kolmosta haaveiltu 12/07 jolloin lopetin pillereiden syönin ja sen jälkeen on ollut kuukautisten kans ongelmia :( Viime vuoden aikana n.7kk olin ilman kuukautisia ja sit loppujen lopuksi lokakuussa todettiin pco. Terolutteja oon syönyt viime toukokuusta asti ja elokuusta-lokakuuhun olin syömäti ku ootin gyne aikaa ja siitä eteen päin oon taas napsinut niitä..

Viime kierossa oli jo ihan selkeet oireet raskauteen mut ei niin ei :( Nyt pitäs vaan soitella lääkärille aikaa ja katsellaan otetaanko toinen lääke avuksi.. Esikoista yritettiin n.9kk ja nuorimmaista ei edes yritetty vaan olin kuukauden imettämättä ja menkat ei ollut alkanut synnytyksen jälkeen ja niitä odotin että aloitettaan ehkäsy mut sit olinkin raskaana :) ja esikoinen oli siinä vaiheessa n.9kk.

Tällaista. Kovasti haaveissa saada kolmonen :)

11/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparoskopia takana, tuloksena endometrioosi ja sen polttaminen. Putket oli auki. Lyhyeen kiertoon määrättiin Terolut, ehdin alottaa heti tästä kierrosta, mielenkiinnolla odotan miten toimii. Ainut oire tähän mennessä on turvotus, eli ei mitään ;)

Miehellä simppatestipurkki odottaan, mutta kovin on hankalaa...

Ennen laparoskopiaa otettiin hormonilabroja ja niissä matalia pitoisuuksia, ja ton Terolutin pitäis kuulemma sitäkin parantaa. Tohtori oli sitämieltä että pari pvää ennen operaatiota olis ovulaatio tapahtunut, eli siinä ei olis vikaa vaan endo+lyhyen kierron aiheuttama kiinnittymisongelma.

Vierailija
12/26 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn teitä aina silloin tällöin kurkkaamassa...Jos meidän yritys tästä jatkuu, niin kai minäkin tänne pidempään yrittäneiden pinoon pikkuhijaa valitettavasti alkaisin kuulua...Katsotaan nyt. On tuolla tavan kuukausipinoissa välillä vähän rankkaa, kun ihmiset tulee ja meenee, ja itse vaan aina alusta uudestaan ja uudestaan....niinkuin varmaan tiedätte.

Kolmatta täällä kuumeillaan ja taitaa olla yk 9 menossa. Ei vielä siis kovin paljon, mutta alkaa tuntua, että noinkohan meille sitä vauvaa nyt sitten on lainkaan tulossa.

Nyt ylermi kiinnitin huomiota tuohon sinun mainitsemaan lyhyeen kiertoon. Mikä on lyhyt kierto? Mullakin aika lyhyt on, mut mikä olisi liian lyhyt ja mihin se sitten vaikuttaa?

t. kisu

Vierailija
13/26 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 1 / 28-35 yk 20 tänään.. eli menkat alkoi!!

Toisaalta kyllä tiesinkin sen, kun olin kierron puolessa välissä kipeä..

KP

Vierailija
14/26 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu:Lähetän sulle paljon voimia ja tsemppiä, kyllä se vielä onnistuu!

Ja tietysti kaikille muille kanssa!

haaveilija-79 kp 13/28-30

Vierailija
15/26 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu, sinäkin jo täällä?? Voi ei, aika vaan kuluu eikä mitään tapahdu. Tervetuloa tänne "epätoivokerhoon" joka tapauksessa, myös Helky! Ei sentään, älkää vaipuko epätoivoon, uskotaan että meillä se vaan nyt kestää vähän kauemmin ja lopulta käy onnellisesti!

Minusta tuntuu km:n jälkeen ettei tää pino ehkä ole ihan mua varten, olen sentään todistetusti raskaaksi tullut, mutta yli vuosi ollaan kuitenkin yritetty, niin kai saan täällä vielä olla? Tuolla kolmospinossa vaihtuu porukka niin tiuhaan ettei perässä pysy...

Ovistesteistä; olen joka kierrossa saanut selvän plussan eli yhtä tumman tai tummemman testiviivan kuin kontrolliviiva, tikkutestit käytössä.

Menkkoja ei näy vieläkään, kuinkahan monta viikkoa vielä saan odotella, blääh.

Uusille vielä tietoa: olen 34 v, 2 lasta (-98, -01) ja kolmatta yritetty on 04/08 alkaen, 2 alkuraskauden km:a 08/08 ja 04/09. Viimeisin raskaus alkoi ekasta clomikierrosta ja niitä aion napsia jatkossakin, kunhan ne ekat menkat tulis... tutkimuksissa käytiin helmi/maaliskuussa, ei muuta poikkeavaa paitsi mulla melko varmasti pco. Siinäpä se lyhykäisyydessään.

Ensi viikolla lomaa, jipii! +++++++ kaikille!

eewokki

Vierailija
16/26 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille kaikille kuuluu?

Meidän perhe kovassa flunssassa, itsellä tosi inhottava olo kun kurkku tulessa ja pää täys räkää.. Meidän poika 11.v kysyi, että ei kai ole sikaflunssaa!

Eipä tartte odottaa plussa tästäkään kierrosta kun peittoja heiluteltu tasan kaks kertaa, että tuskin tärppäs ja ovis varmaan mennyt kun kp 17.

Eewokki: tosi kiva olisi jos pysyt tässä pinossa juttelemassa meidän kanssa!

Toki toivoisin, että pääsisit odotuspuolelle, mutta sitä odotellessa olisi kiva kuulla susta täällä!

Uskotaan , että se meillekin vielä se nyytti suodaan!

:) :) :) :) :)

17/26 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kierto suunnilleen 21-24 päivää ja kun kierto näinkin lyhyt, ei kohdun limakalvo ehdi kasvaa riittävästi munasolun kiinnittymiselle ja toisaalta ei ehdi kiinnittyä riittävän hyvin kun vuoto jo alkaa.

Jostain luin että alle 25 pvää kestävä kierto on liian lyhyt, toki poikkeuksiakin varmasti on ja lyhyillä kierroilla tultu raskaaksi.

Sain lääkkeeksi Terolutit kierron päiviksi 15-24 ja eka tälläinen kierto nyt takana, venyi jopa 25 päivään... tämä kuulemma tavallista ekassa Terolut kierrossa, tarkoitus olis kuitenkin että vuoto alkaisi vasta 2-4 päivää lääkkeen lopettamista. Terolut on siis keltarauhashormonia ja ylläpitää kohdun limakalvoa ja näin edesauttaa sen kasvamista ja mahdollisesti munasolun kiinnittymistä.

Ens viikon lopulla pitäisi sitten peittoja heilutella ja toivoa että seuraava kierto toisi toivottua tulosta.

Vierailija
18/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja onnea yrityksille. Oliko se Eewokki, joka olet syönyt lääkkeitä PCO:hon? Mitä lääkkeitä sinulle määrättiin? Kysyn uteliaisuudesta, sillä minulla oli PCO-epäily mutta sitä ei tutkittu enempää, sillä pian tutkimuksen jälkeen kk-tiset palasivat luonnostaan.

Haaveilemme toisesta lapsesta, menossa nyt yk4. Eka tärppäsi ekasta kierrosta, joten tämä yritysaikakin tuntuu jo pitkältä ja siksi luen tätä viestiketjua. En haluaisi kuitenkaan ainakaan puoleen vuoteen aloittaa ovistestejä ja ns. ammattimaista yritystä, koska pelkään että siitä tulee vaan liikaa stressiä ja sitten se ei ainakaan onnistu...:/ Myönnän, että tärppipäiviä kuitenkin lasken.

Vierailija
19/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 40/34. Yhden testin ehdin tekemään la aamulla, negaa näytti. Säännölliset menkat ollut aina (max viive 2päivää) joten tämä ihmeellistä.

2vuotta yritetty tätä neljättä (lapset 00,-03 ja 06) ja muissakin lapsissa mennyt yritys 1,5v- 2,5v.

Tänään alkoi ilmaantumaan menkkakipuja ja pientä rusehtavaa vuotoa ,

juuri kun sain tilattua testit :-/ Tietenkin...

Aika rassaavaa henkisesti myös tämä odotuksen odottelu...

Huomenna tilaan gynelle tarkastus ajan. Jo tämän kierronkin perusteella olisi hyvä katsoa mistä kiikastaa...

Voisiko syy olla ovuloimattomassa kierrossa?

Huoh. Kiva kun saa itseään tänne "purkailla"

:x

Muille toivon erittäin plussarikasta kuukautta :)

Dodia kp40/34

Vierailija
20/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tuli ja meni.. nyt kp5.

Minä olen juossut tk:ssa urakalla. Lääkärillä on siis käyty ja labrassa myös tuloksia saa perjantaina, mieheltä ei simppanäytettä ainakaan viel otettu. Tähän asti ei viel muuta vikaa ole kuin korkea verenpaine.. terkkari epäili et johtuu keskenmenoista et stressaan niitä, no varmasti stressaankin!! Ruokavaliosta suola pois, mut kun en käytä suolaa, syön enemmän suklaata ja karkkia mitkä ei kuulemma vaikuta.. ni paino tietysti vaikuttaa ja sitä on viimeiseen 4vuoteen tullu 10kiloa, että pitäisi jättää ne suklaat ja karkitkin!!!!

No odotellaan tuloksia.. taitaa oviksen tikuttelu tältä kuulta jäädä on kalenteri sen verran täynnä ohjelmaa, peltohommien lisäksi =) No onneksi tuolla navetan puolella kuitenkin lisäännytään vaikkei me täällä talon puolella siin onnistutakaan!! =) mami kp5, yk1 (toisen km:n jälkeen)