Mistä erottaa vatsanväänteet ja supistukset?
Olen rv 26+1 ja aamulla oksentelin ja ripuli lentää. Nyt on tullut jo 4 tuntia kipuaaltoja mahan poikki, niin kivuliaita että ei voi hengittää.
Soitin synnärille ja sanoivat että mahatautisena ei saisi tulla turhaan näytille, mutta milloin on sitten tosi kyseessä? Käskivät juoda ja levätä.
Kommentit (8)
mulla alko semmoset kramppikakat joskus synnytyksen jälkeen (tulivat kerran 2 vkossa).. asiaa on tutkittu mutta mitään ei ole löytynyt. ja ne muistuttaa tosi paljon supistuksia.. mä en tietäis jos nyt tulis semmonen onko supistuksia vai niitä kramppeja
-rv27
kramppaa ja vihloo kipeästi makuulla ollessa ja jos nousen istumaan. ap
ja maha kivut jatkuu niin soittaisin kohta uudestaan.. ja kysyisin kuinka usein kovat supistukset aiheuttaa oksennusta.
mut jos jos oksennus jatkuu ja ripulia tulee niin voi olla sit mahapöpö..
voimia!!!!
kramppaa ja vihloo kipeästi makuulla ollessa ja jos nousen istumaan. ap
soita sit uudestaan. toivottavasti synnytys ei lähde käyntiin! estolääkettä supistuksiin saa sairaalasta
Supistuksessa kohtu kovettuu ja ainakin minulla tuntuu läskienkin alla, että on selkeästi koko kohtu melkein kivikova. Supistukset myös tulevat enemmän tai vähemmän säännöllisesti, etenkin jos on synnytys käynnistymässä. Eli supistus kestää noin minuutin, sitten 5-15min tauko ja taas uudelleen. Synnytyksen edetessä tauko voi sitten olla vain 2 minuutin luokkaa.
Eli seuraapa kovettuuko kohtu ja katso kelloa, tuleeko kivut säännöllisesti?
Noista oireista on muuten kyllä vaikea sanoa. Useinhan suoli tyhjentyy ennen synnytystä ja kova supistuskipu voi saada oksennuksenkin tulemaan... Viikkoja sinulla on kyllä synnytystä ajatellen aivan liian vähän, joten toivottavasti ei vielä ole tosi kyseessä.
Mahaa siis särkee, ei väännä.
Kummanlaista kipusi on?
välillä alempana ja välillä ylempänä.
menkka kivut vihlovat alapäässä, ei mahassa ainakaan mulla. ap
itse enkyll tiedä