Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö AINA kädet vessassakäynnin jälkeen?

Vierailija
03.05.2009 |

Ja miksi/ miksi et?

Rehellisiä vastauksia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuota tarvitse perustella....

Vierailija
2/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän ne edes likaannu. Pesen vain jos niihin menee jotain pyyhkiessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin pesen saippualla jokaisen vessakäynnin yhteydessä sen jälkeen kun täällä palstalla viimeksi oli keskustelua aiheesta ja huomasin kuinka moni jättää pesemättä(pesin siis ennekin mutta en saippualla). ällöttävää ja pakko tunnustaa että pikkuinen bakteerikammo heräsi minussa tämän keskustelun jälkeen.

Vierailija
4/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, jos käyn pöntöllä asioilla ja olen käsitellyt pyykinpesainetta.

Tai ulos ulkoa esim. hiekkikseltä leikkimästä.

Muissa lukemattomissa tilanteissa en pese.

Vierailija
5/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en huomaisi mitään likaa niin ne "tuntuvat" likaisilta joten pesen aina.

Kakkosen jälkeen teen myös alapesun ja käytän käsidesiä.

Vierailija
6/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi tosin riittää.

Vierailija
7/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aletaan syömään, muulloin ei.

Vierailija
8/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan pesemättä. Se tulee automaattisesti.

Vierailija
9/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta moinen on ylihygieenistä. Lisäksi saan ihottumaa jatkuvasta lotraamisesta.

Vierailija
10/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihygieenistä.

Vierailija
11/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju varmaankin syntyi tuosta pepunpesuketjusta. Siihen ketjuun vastasin, että en pese alapäätäni vessassa käynnin jälkeen. Syitä käytökselleni keksin kaksi: minua ei olla opetettu pesemään tapuoltani, mutta kädet kylläkin. Toiseksi, käsilläni koskettelen pintoja, muita ihmisiä, kasvojani, silmiäni ja saatan vaikka nuolaista sormeani, mutta peppuni pysyy housuissa eikä kosketa ketään tai mitään. Suihkussa käyn päivittäin ja tällöin toki pesen peppuvaonkin ihan hyvin.

Vierailija
12/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin automaattista ja itsestäänselvää.

Vierailija
13/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajahan oli kai opetettu lapsesta asti suihkuttamaan alapää aina vessassakäynnin jälkeen, joten hänelle varmaan yhtä itsestäänselvää kuin käsienpesu, vaikka monet tapaa kauhistelivatkin. Itse suihkutan takapuolen isolla asialla käynnin jälkeen, ja kädet pesen aina vessassakäynnin jälkeen.

Tämä ketju varmaankin syntyi tuosta pepunpesuketjusta. Siihen ketjuun vastasin, että en pese alapäätäni vessassa käynnin jälkeen. Syitä käytökselleni keksin kaksi: minua ei olla opetettu pesemään tapuoltani, mutta kädet kylläkin. Toiseksi, käsilläni koskettelen pintoja, muita ihmisiä, kasvojani, silmiäni ja saatan vaikka nuolaista sormeani, mutta peppuni pysyy housuissa eikä kosketa ketään tai mitään. Suihkussa käyn päivittäin ja tällöin toki pesen peppuvaonkin ihan hyvin.

Vierailija
14/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, jos käyn pöntöllä asioilla ja olen käsitellyt pyykinpesainetta.

Tai ulos ulkoa esim. hiekkikseltä leikkimästä.

Muissa lukemattomissa tilanteissa en pese.

Vierailija
15/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekisi mieli joskus julkisten tilojen vessassa vinkata niille urpoille, jotka ei pese, että mitä helvettiä te oikein touhuatte...

XD

Vierailija
16/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona saatan käydä tunnin aikana 6 kertaa pissalla. Näin yleensä iltaisin. Olen raskaana ja kerralla tulee muutamia tippoja. Joskus nousen pöntöltä ja lähden vessasta, mutta sinne pitääkin palata samantien takaisin uuden pissahädän takia. Tämä on todella rasittavaa ja kun olen aluksi pessyt saippualla käteni, en todellakaan pese niitä joka kerralla vessassa rampatessani. Toki katson sitten, että paperia on riittävästi eikä "mikään koske mihinkään". Ja sitten aina välillä taas pesen ja illalla viimeiseksi myös pesen ja rasvaan käteni. Kuinka kuivat ne olisivatkaan jos pesisin niitä joka pissareissun jälkeen, päivässä yli 20 kertaa!

Vierailija
17/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi pesen aina ennen kuin alan laittaa ruokaa ja yleensä huuhtaisen niitä myös vaiheiden välissä, esim. käsiteltyäni raakaa lihaa yms. Mutta en useinkaan pese käsiä ennen syömistä, jos eivät ole jostain syystä likaiset. Johtuu varmaan siitä, että olen itse laittanut ruuan ja pessyt käsiä siinä yhteydessä ihan tarpeeksi.

Miksi? No siksi, etten halua siirtää likaa, vessan pöpöjä eteenkään mihinkään muualle, ja ruokaan en mitään ylimääräistä. Perushygieniaa. Sen sijaan tuota maanista alapesua ja muiden peffojen haistelua (peppuketjun ap:hän väitti haistavansa muiden ihmisten virtsan ja ulostejämät peräaukoissa väkijoukossa...reps!) _en tajua_. Kerran päivässä riittää mulle, kuukautisten aikana tarpeen mukaan. :)

Vierailija
18/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin lasten pyllyjä, pesen kakkoja, laitan pyykkikonetta, vien tavaraa, pesen lasten käsiä ja hampaita, harjaan tukkaani, käyn suihkussa.. Pesen käteni lapsen kakat pestyä, muutenkin koko ajan lirutan käsiä ja kuljen rätin kanssa..

Vierailija
19/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei pyyhkiessä kädet likaantuisikaan vessanvetonuppi tai -nappula tai hana ovat ihan hirveitä bakteeripesiä. Yök! En voisi kuvitellakaan vessareissua ilman käsienpesua saippualla!

Vierailija
20/24 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessoissa.