Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka monta vaatetta kokoa 54-62 kannattaa hankkia vauvalle?

Vierailija
02.05.2009 |

Meillä ei ole kuin muutamat bodyt ja pöksyt ihan noita pienempiä vaatteita. kuinka monta bodyä ja vaikka puolipotkaria kannattaa vauvalle hankkia,kuinka pitkälle tuon kokoisilla vaatteilla keksimäärin mennään,n.3kk??

Lisäksi mitä laitatte tälläisen haalari potkarin alle. siis missä ei ole hihoja,joku pitkähihainen paita tai body?taikka kesällä lyhyt hihainen?

odotan siis esikoistani,varmaan huomaa kysymyksistä:D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä jo 3kk käyttivät aina jo 70 cm vaatteita...

50-senttiset käyvät huonossa lykyssä vain pari-kolme viikkoa, joten niitä ei kannata ostaa paljon. Ja ainahan voi ostaa lisää sittenkin kun vauva on syntynyt, ei kaiken tarvi olla valmiina ;)

viiden äiti

Vierailija
2/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä niitä ei kannata ostaa ollenkaan. Potkareita saa lyhennettyä sukilla. Puolipotkarit on vauvalla parhaat, niiden kanssa kietaisupaita (mä olen tykännyt näistä) tai body (jostain käsittämättömästä syystä ne on suosittuja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin sellainen olo että täytyy olla valmiina että ihan kun sitä ei kaupoille pääsisi sitten kun vauvan kanssa ollaan kotona:D jospa pyydän sukua tuomaan muutamat 60 cm bodyt kun kuitenkin kysyvät mitä vauvalle tarvitsee ;)

Vierailija
4/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin 56 cm menee aika vähän aikaa. Mutta sitten 62 cm hankkisin jo enemmän, se koko menee kauemmin ja lapsi on jo isompi, käydään enemmän ihmisten ilmoilla joten vaatteita tarvitsee senkin puolesta enemmän.

Vierailija
5/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"korviin" kuten paidat. Mua ainakin kyllästytti oikoa vauvan paitaa joka kerta kun vauvan nostaa syliin.

Vierailija
6/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne kuitenkin jäävät pian pieniksi. Tarvitset vähintään 6-7 yläosaa ja saman määrän alaosia.

Vauva on syntyessään pieni. Jotkut vauvat vain 44-48cm, jolloin 56-62cm vaatteet ovat todella isoja. Oma poikani oli 52cm ja silti 56cm vaatteet oli isoja eikä niitä voinut ensimmäisinä viikkoina käyttää. Vaan käytössä olin koon 50cm vaatteet. 62cm vaatteet meni sen 3kk omalla pojallani, kaverin 48cm syntyessään pitkällä tytöllä 6kk.

Usein pienet vauvat myös pulauttavat ja uloste on niin löysää että vaipan välistä valuu ja vaatteet on vaihdettava 3-4 kertaa päivässä välillä. Eli jos sinulla on vain 3 vaatekertaa, et ehdi niitä pesemään ja kuvumaan. Kuivausrummussa kuivattamiseenkin menee jonkin verran aikaa ja sinne laittamiseen.

lisäksi vauvasi tarvitsee ulkovaatekerran. Ohuen haalarin tai takin ja housut. Myös kesällä on viileitä ja sateisia päiviä.

Yleensä ne trikoiset kirjavat vaatteet on alus ja yövaatteita ja päivä vaatteina käytetään college housua ja paitaa. Sellaisen haalari potkarin kanssa voit käyttää bodya tai paitaa ym.

Paidat voi olla bodeja, kietaisubodeja, paitoja ym.

Vierailija
7/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauvat ovat syntyessään olleet suht pieniä. Mutta kasvavat muutamassa viikossa aivan hurjasti. 62 sen sijaan on koko, mitä tuli käytettyä hieman enemmän, joten niitä kyllä tarvitaan.

Vierailija
8/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoa 62 enemmän. meillä ollut kokoa 56 vain parin bodyn verran ja ilmankin oltaisiin hyvin pärjätty. ja 3kk käyttivät jo kokoa 70.

Vierailija
9/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tosiaan vauva on alussa hukkunut vaatteisiin, kun ollut vain 62-senttisiä. Hihoja voi kääriä ja lahkeet laittaa sukan sisään. Ihan muutama pieni ns. edustusvaate on ollu. Ja huomaahan, että koska esikoinen kyseesssä, saat varmaan lahjaksikin pieniä vaatteita vauvan synnyttyä.

Vauva ei vähän isoa paitaa huomaa, mutta minä en ole raaskinut heittää rahojani "hukkaan" ostamalla pieniä vaatteita kahden kolmen viikon takia. Vauvan kasvu on aluksi ihan hurjaa. Meillä on nyt 3kk ikäinen poju, joka käyttää 68-70 kokoisia vaatteita, jotka ovat kohta taas pieniä...:)

Vierailija
10/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(syntyi vahan etuajassa).. ja kaytti noita pienia vaatteita ainakin pari kuukautta . Kuopus olikin sitten pitka poika jo synnyttaan, tuon kokoiset vaatteet meni ehka viikon.

Eli riippuu paljon vauvasta. Mutta olen sita mielta etta ei kannata ostaa viela lisaa. Sitten kun vauva syntyy naet tarvitaanko pienia vaatteita lisaa, jos tarvitsee niin lahetat isan, mummon tai jonku muun kauppaan. Ja lahjaksikin varmasti jotain tulee.

Vierailija
11/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat käytännöllisiä kesällä?

Vierailija
12/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten hyvä sitä on valmiina kaikki tarvitava olla. Oma poikani on pitkä ikäisekseen syntyessään 52cm, 4kk 70cm, mutta hoikka joten 3kk asti meni hyvin 62cm vaatteet. lihavammat lapset toki tarvitsevat isompia vaatteita. Viitaten tuohon viiden äidinkirjoitukseen. T.Edellinen

jotenkin sellainen olo että täytyy olla valmiina että ihan kun sitä ei kaupoille pääsisi sitten kun vauvan kanssa ollaan kotona:D jospa pyydän sukua tuomaan muutamat 60 cm bodyt kun kuitenkin kysyvät mitä vauvalle tarvitsee ;)

Vierailija
13/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen 22 vuotta "vanha" ja olen todellakin sitä mieltä että kokoa 56 on ihan turha hankkia. meillä kaksi lasta ja kolmas tulossa ja ei ole ikinä tarvittu kokoa 56. en usko että vauvalla on mukavaa olla vaatteissa jotka ovat liian tiukkoja.

Vierailija
14/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella että jotkut vauvat voivat olla myös hoikkia ja lyhyempiä, jolloin myös koon 56cm vaatteet eivät kiristä vaan voivat olla jopa isoja. Mutta eihän se ole mitenkään mahdolista kun sinulla on "jo kaksi lihavaa lasta", joilla 56cm vaatteet ovat aina olleet liian tiukkoja!

minä olen 22 vuotta "vanha" ja olen todellakin sitä mieltä että kokoa 56 on ihan turha hankkia. meillä kaksi lasta ja kolmas tulossa ja ei ole ikinä tarvittu kokoa 56. en usko että vauvalla on mukavaa olla vaatteissa jotka ovat liian tiukkoja.

Vierailija
15/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 cm oli sopiva noin kuukauden ajan, sen jälkeen koko 56 cm oli sopiva pari kuukautta ja noin kolmen kuukauden iässä otettiin käyttöön koko 62 cm, se menikin pitkään. Kuopus oli syntyessään 3990 g ja 52 cm, hänelle 50 cm vaatteet olivat heti liian pienet, sen sijaan kokoa 56 cm käytettiin pari-kolme kuukautta.

Eli itse ostaisin kyllä aika reilusti myös kokoa 56 cm, vaikka olisi isokin vauva tulossa. Koon 50 hankinta riippuu vauvan painoennusteista. Mutta en siis missään nimessä ostaisi vaan kokoa 62 cm tai isompia, niihin hukkuu!

Vierailija
16/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin pituutta on n. 50cm ja painoa vähän päälle 3kg. Meillä senkokoisella vauvalla 56cm vaatteet sopivat n. kuukauden. Eli ostaisin 50cm pari vaatekertaa, 56cm vähän enemmän ja sitten enimmäkseen niitä 62cm kokoisia. Niillä KESKIVERTOvauva tulee toimeen.

Kiva se on, että vauvalla on sopivankokoiset vaatteet:)

Vierailija
17/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 56-senttiset vaatteet on menneet pari kuukautta.

Niitä on ollut ehkä 10 housua ja bodyä.

Talvella vauvalle puetaan vaatteita kaksi kerrosta, kesällä kuumemmalla kelillä riittää yksi kerros, ekan 1 - 2 kuukautta pitkähihaiset helteelläkin. Sen näkee sitten, jos vauvalla on kuuma, mutta ihan herkästi ei sellaisella rääpäleellä kuuma ole.

Vierailija
18/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman koon vaatteet voi kooltaan vaihdella hurjastikin, jotenka kannattaa päällisin puolin myös tsekkailla. Esim. Tutalla paljon reilumman kokoisia kuin jostain ketjumyymälästä ostetut.

Itse ostin ihan vain muutaman neutraalin vaatteen kun en sukupuolta tiennyt ja mummu toi sitten laitokselle lisää 56-senttisiä vaatteita ja muutamat puolipotkarit ja pari bodya kokoa 50. Ihan mukava olla muutama sopiva vaate pienelle, mutta enemmän satsaisin niihin 62-senttisiin. Lisää voit hankkia vauvan syntymän jälkeen kun näet mitä tarvitset lisää ja millaisia vaatteita tykkäät lapsella pitää. Ite en esim. kietasubodeista hirveästi tykännyt.

Meillä poika nyt 11kk ja koko 70 on sopiva.

Vierailija
19/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittellä 3 lasta ja lapset ollu kaikki 50 senttisiä, painanu 3300, 4100 ja 3100. Ja aina on mahtunut kolmisen kuukautta kokoon 52 vaatteisiin!

Monesti noi kootkin on tosi kummia: pieneen kokoon mahtuu ties kuinka ja kauan ja iso onkin todella pieni (siis omassa kokoluokassaan).

Sitten kaverilla jolla yksi lapsi, ei mahtunut niihin pieniin KOSKAAN. :D

Pienin vauvani on reilu 4- kuinen nyt eikä tosiaan olla mihinkään 70 senttisiin änkeämässä kun mahtuu pienempiinsäkin! Joku ehkä tykkää pitää reilummissa mutta itse tykkään napakammista. Helteellä tietty löysempikin on hyvä..

Itsellä esikoinen syntyi elokuussa niin t-paidoista itse tykkäsin, talvivauva nyt on taas ollut pääosin pitkähihasissa.

Bodyn kiistaton paras piirre on että selkä ei vilku, ei tartte nykiä vaatteita oikaseen: ja vauvalla en tykkää jos vaatteet on miten sattuu päällä.

Rakastan kietasupaitoja ja toinen taas vihaa niitä! Mutta jotenkin miellän ne ihan pienillä vauvoilla. :D

Mun mielestä pärjää jos lapsella on päällä vaatteet, varalla kassissa yhdet ja kaapissa kolmannet.

Omat lapset ei ole ollut kovia pulauttelijoita, eikä yksi pulautus haittaa minua. Se kuivuu ja enimmät saa pyyhittyä pois.

Mutta jos et harrasta pesukoneen pyörittämistä usein niin parit lisää kannattaa olla.

Vaikka kyllä noin periaatteessa äippäpakkauksen kuteillä pärjää, eikä oo välttämätöntä ostaa edes pieniä.

Mutta esikoista odottavalle toi on turhaan sanomista!

Niitä voi säilyttää lapsen nukkeleikkeihin, odottaa että saat seuraavan vauvan mahdollisesti niihin, antaa hyväntekeväisyyteen tai jättää lapselle ja antaa että saa pukea lapsenlapsen niihin! ;)

Vierailija
20/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelle ne meni n. kuukauden verran, pojalle eivät mahtuneet lainkaan eli pitämättä jäi.

Meillä saatiin lahjaksi noita pienimpiä niin paljon, että tyttärelle riitti ne - ja pojalta nuo pienimmät menivät kierratykseen pitämättöminä :(. Mä siis odottaisin vauvan syntymää ja vasta sen jälkkeen hankkisin tarpeen mukaan. 62-senttinen menee kyllä hätätilassa niin kauan, että saatte ostettua pienempiä, jos niitä edes tarttee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme