Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnärin esitietolomake

Vierailija
01.05.2009 |

Maihtaisko joku auttaa mua? Koitan tota synnärin esitietolomaketta täytellä. Mitä kaikkea kuuluu / voi laittaa tohon "toivomuksia synnytyksen suhteen" -kohtaan? Onko netissä jotain tarkempaa "ohjetta" siihen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.tai jos periaatteesta ehdottomasti vastustat kipulääkitystä kannattaa ne mainita.

Vierailija
2/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempien synnytyksien kohdalla todennut, että kaikki mitä synnytystoiveisiin, neuvolakorttiin ym. on kirjoitettu ei ole mitään merkitystä sillä ainakaan omia toiveitani ei ole kummallakaan kerralla kuunneltu ollenkaan. Kuuroille korville kaikki menee. Toki tuskin kaikilla näin, mutta itsellä 2 eri sairaalaa ja kummassakaan ei ole mitään toiveita kuunneltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin sen hätäsesti siinä tiskillä kun olin unohtanu kotona täyttää. Taisin jättää sen toive-kohdan tyhjäksi, toivon että se ipana saadaan musta ulos ja molemmat selvitään hengissä. En laittanut mitään nimeäkään siihen jos vaikka tarvii hätäkasteen... Täytyy sitten keksiä joku jos sellanen tilanne tulee...

Vierailija
4/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vapaasti saa ehdottaa erilaisia kivunlievitys keinoja. tuli sitten kokeiltua ilokaasua, akupunktiota (joka oikeesti toimi) ja lopuksi epiduraalia.

Vierailija
5/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkitystä ei saa tarjota koska en sitä kumminkaan ota.

Ei rutiinitoimenpiteitä ilman hyvää syytä (esim en halua istukanirrotuskemikaalia)

Vauvaa ei saa pestä, ainoastaan pyyhkiä kuivaksi ennen pukemista.

Mikäli en pysty välittömästi huolehtimaan vauvastani korviketta ei saa tarjota ilman lääketieteellisiä perusteita.

Ja on omaa tyhmyyttä suostua johonkin mitä ei hlaua ilman syytä ;)

Vierailija
6/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Naikkarilla synnyttämässä enkä ole ikinä tuollaista lomaketta nähnytkään...

Vierailija
7/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikö ne yleensä tarjoa sairaalassa "äidinmaitopankista" hankittua maitoa eikä mitään vastiketta?

Vierailija
8/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin se neuvolasta joskus ennen rv 20 ja se piti palauttaa rv 25 mennessä. Ja Seinäjoki kyseessä.

Mä laitoin kivunlievitystoiveeni (amme) ja toive saada olla yksin (2 hengen) huoneessa ensimmäisen yön vauvan kanssa. Molemmat sain.

Vierailija
9/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Naikkarilla synnyttämässä enkä ole ikinä tuollaista lomaketta nähnytkään...

...sinne nla-th merkkasi neuvolakäyntien tutkimukset jne ja jollain ihmeellisellä tavalla tuo lomake oli päässyt perille naikkarille kun siellä nyt viime kesänä synnytin.

Mutta itse en kyllä siihen koskenut pätkääkään saati että olisin jotain siihen kirjoittanut. Eipä kyllä ollut tarvekaan. Niin sairaalamaiseksi haukutussa naikkarissa kätilöt olivat aivan ihania ja ennen kaikkia toimenpiteitä minulta kysyttiin miten haluan ne tehtävän. Tietenkin kun oli pakko jotain tehdä niin sitten ei asiaa pahemmin kyselty vaan tehtiin (esimerkkinä kun istukka ei vielä 2 tuntia synnytyksen jälkeen ollut irronnut niin pakkohan sitä oli lähteä irrottamaan rajummilla keinoilla...ei auttanut imetys yms muut siihen).

Vierailija
10/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vauvan omat suojarasvat pois....

JA toisekseen idioottia kiusata vastasyntynyttä täysin turhalla toimenpiteellä :)

Vierailija
11/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vauvan omat suojarasvat pois....

JA toisekseen idioottia kiusata vastasyntynyttä täysin turhalla toimenpiteellä :)

Vierailija
12/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siihen jää aika paha haju?

Ainakaan meidän sälli ei tuoksunut kovin freesille edes ekan pesun jälkeen. Vasta tokalla pesulla lähti pimppivisvat paremmin.

Vierailija
13/13 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä se pikkuhiljaa yleistyy!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme