Itäkeskus ja ympäristö asuinpaikkana?!
Kommentit (14)
Me asutaan Roihuvuoressa ja tykätään kyllä. Rauhallinen lähiö. Ulkoilumahdollisuudet hyvät, meri lähellä. Marjaniemen uimarantaankin tosi lyhyt matka. Roihiksessa on kivat päiväkodit ja Roihuvuoren koulua ovat kehuneet ihmiset kovasti, luokaton systeemi käytössä ja monikulttuurisuudesta ovat jonkun palkinnonkin saaneet.
Lapsille on monenlaisia harrastus mahdollisuuksia, Itä-Helsingin musiikkikoulun ja Helsingin kuvataidekoulun "pääpaikat" sijaitsevat Roihuvuoressa. Pesäpalloa pelataan myös aktiivisesti. Seurakunnalla on jonkinverran toimintaa myös lapsiperheille.
Lähipalvelut on kohtalaiset, posti meiltä vietiin, siihen totutellaan vieläkin. Itäkeskukseen bussilla 4-5 minuuttia, kävellen 15-20 minuuttia. Muutenkin julkinen liikenne toimii hyvin, bussilla pääsee metrolle ja Siilitien metroasema on kävelymatkan päässä. Jokeri-linjan pysäkille Roihupeltoon kävelee myös, tai bussilakin pääsee.
En tiedä onko tästä sulle mitään apua, mutta tässä nyt kuitenkin:)
jonka kielipainotteiset luokat on ihan ok, muuten alue on aika levoton. Puotilassa on täysi koulu. Vartiokylä on kiva ja idyllinen, mutta sielläkin koulun kanssa on se ongelma, että joku voi joutua muualle kouluun.
Roihuvuoressa on homeinen ala-aste ja toisena kouluna jättikoulu.
Itäkeskuksen terveyskeskus on takuulla korkealla kisassa Suomen huonoimmasta terveysasemasta kisatessa. Meillä on onneksi vakuutukset lapsilla, itse emme sinne edes yritä
Joskus joudun pakosta käymään Itiksessä ja kyllä se sellainen mogadishu- avenue on, että huh huh!
Joka toinen siellä liikuja on mamu, alkkis tai manne. Viimeksi tällä viikolla kun siellä kävin niin poliisit hajottivat juopporemmin Tallinanaukiolta ja sen jälkeen selvittelivät mannejen tekosia kauppakeskuksessa. Paikalla pyörivästä nuorisostakin jo näkee, että apua siellä kaivataan ja kipeästi!
Heti Marjaniemessä ja Puotilassa ja Vartiokylässä on ihan erilaista. Ja se Itäkeskuksen peruskoulukin on oikeasti arvostettu koulu.
Samanlaista huliganismia on esimerkiksi Munkkiniemessä...
herkkänahkaisia. Oikeasti naurattaa ihmiset jotka kauhistuvat juoppolaumaa tai mamuja. Säälittävää. Itse käyn Itiksessä joka viikko, kaupungilla käyn todella harvoin koska saan itiksestä vaatteet itselle ja lapsille, kaiken oikeastaan mitä tarvitsemme. On mukava paikka shoppailulle kun en pelkää mamuja, mustalaisia taijuoppoja. Hui kauhistus sentään, sinä joka kauhistelit Itistä, pysy poissa!
Asuinpaikkana en tiedä, itse asun Kivikossa ja viihdyn hyvin.
ja hyvin ollaan viihdytty. Koulut on lähellä, pk on lähellä, Itis on lähellä, metro on lähellä jne.
Mua ei haittaa juopot, maahanmuuttajat eikä ihmiset ylipäätään. Paitsi ihmiset jotka ei oo täällä koskaan asuneet ja heti rientää kirjoittamaan, että "ikinä en sinne muuttaisi, kun siellä x, y ja z.
Me on kyllä käytetty, eikä ole ollut valittamista. Ajan saa nopeasti.
[i
Itäkeskuksen terveyskeskus on takuulla korkealla kisassa Suomen huonoimmasta terveysasemasta kisatessa. Meillä on onneksi vakuutukset lapsilla, itse emme sinne edes yritä
[/quote]
enkä suosittele sitä aluetta kenellekään. Liikaa sossutapauksia, ts. pahoinvointia ja siitä aiheutuvaa levottomuutta. Mielenterveyspotilaiden huutoa ja juoppojen tappeluja. Välillä pelkäsin liikkua ulkona iltaisin.
lääkäri teki hoitovirheen.
Lapsista edellinen oma lääkärimme totesi, ettei osaa eikä halua hoitaa lapsia.
Missään tapauksessa en voi suositella lapsiperhettä muuttavan Itäkeskukseen, se on todella rauhaton alue ja siinä lähitalot ovat todella rauhattomia. Itä-Helsingin omakotitaloalueet ovat rauhallisia, mutta kaikki metrovarren vuokra-asunnont ovat rauhattomia.
Olen semmoisessa työssä, että voisin sanoa Itä-Helsingistä tietyt osoitteet ja talot, joihin ei kannata muuttaa...
alueena enkä kouluna kenellekään. Tämä on vaan minun mielipiteeni.
Silloin se oli rauhallinen paikka, lapsuus oli ihana ja turvallinen. Nykyään on ihan toista, en muuttaisi mistään hinnasta Itäkeskukseen, on hyvin levoton. Muutama kaveri asuu siellä ja valittavat kun on liikaa huumehörhöjä, ne on niin arvaamattomia.
Itse asutaan Vartiokylässä, tää on rauhallista aluetta vaikka ollaankin ihan itisken kupeessa. Palvelut on lähellä ja koulu on hyvä, lapset tykkäävät. Päiväkoti missä lapseni oli, oli myös aivan mahtava.
Tallinnanaukio on omasta mielestäni myös vähän arveluttava paikka. En mielellään kävele sen poikki, en tykkää katsella kun siellä örisee jos minkälaista juoppoa, nyt varsinkin kun on taas lämmin.
ja mukavia alueita tuntuu olevan, rauhallista ja kaunista, merenrantakin lähellä. Itäkeskus taitaa olla jonkin verran levotonta. Kauppakeskuksessa käyn Itiksessä jatkuvasti, eikä minua ole siellä kukaan tai mikään häirinnyt. Tallinnanaukio ei ole tosiaan mukava paikka, ja ihmettelen, että sitä ei saada siistittyä, mutta enemmän minua on liikkuessa aina pelottanut tuolla Kallion seuduilla, missä on paljon kalliimpia asuntoja tarjolla kuin itä-helsingissä.
Harkitsemme muuttoa Itäkeskuksen liepeille Itä-Helsinkiin. Minkälainen alue on lapsiperheiden kannalta? Onko rauhaton? Minkälaisia ovat koulut ja päiväkodit lähsitöllä (esim. Puotila-Vartiokylä)? Jos joku asuu sielläpäin olis tosi kiva kuulla alueen hyvistä ja huonoista puolista!